Gulvafslibning
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 16-07-02 08:10

Hejsa

Jeg har lige talt med en gulvmand om at komme og slibe mit gulv af, men nu
er det så jeg sidder og tænker på om jeg ikke kan lave det billigere
selv....

Han skal have 50.- kr per kvm og 16.- kr per kvm for at lud behandle og det
er + moms.. Jeg har set flere gulve han har slebet og han er meget
omhyggelig...

Hvad har i andre måttet betale for at få slebet jeres gulve og hvad koster
det og leje sådan en maskine ??

Mvh
Jesper

Fra : Ulrik

Dato : 16-07-02 08:29

"Jesper Pedersen" <jesper_pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> omhyggelig...
>
> Hvad har i andre måttet betale for at få slebet jeres gulve og hvad koster

Hej

Hos Råd og Dåd koster det ca 250 kroner i døgnet plus det slibepapir du skal
bruge. Jeg har ikke selv prøvet at slibe gulve, men jeg skal snart igang.
Jeg har dog hørt fra et par kammerater at man sagtens selv kan gøre det. God
arbejdslyst.

Mvh Ulrik

Fra : Per H

Dato : 16-07-02 16:47

>det

Det tror jeg ikke passer helt.

Ham jeg bruger koster 103 kr pr m2 incl 2x lak. + moms.

Hvis du kan få det for 50 kr pr m2. så glem alt om selv at gøre det.
kommer han i nordsj?

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Niels Olsen

Dato : 16-07-02 11:59

> [...]
> omhyggelig...
>
> Hvad har i andre måttet betale for at få slebet jeres gulve og hvad koster

Hejsa.

Jeg synes det lyder billigt. Jeg har selv lige fået tilbud fra en gulvsliber
og det lød på 6000.- incl. moms. Det drejede sig om 30 kvm, og var kun
slibning så efterbehandlingen skal lægges oven i. Kan jeg få det gjort for
50.- pr. kvm, ja så vælger jeg sgu at være doven . Han kommer vel ikke
til Bornholm?

MVH Niels

Fra : L&F

Dato : 16-07-02 19:34

Hej Jesper
> Jeg har lige talt med en gulvmand om at komme og slibe mit gulv af, men nu
> er det så jeg sidder og tænker på om jeg ikke kan lave det billigere
> selv....
Glem at lave det selv, det er et frygteligt arbejde, når man ikke har med
det at gøre til daglig.

> Han skal have 50.- kr per kvm og 16.- kr per kvm for at lud behandle og
det
> er + moms.. Jeg har set flere gulve han har slebet og han er meget
> omhyggelig...
Jeg ville slå til med det samme

> Hvad har i andre måttet betale for at få slebet jeres gulve og hvad koster
> det og leje sådan en maskine ??
Vi valgte at gøre det selv - rigtigt dumt! - set i bakspejlet.
Men det sandpapir, der skal bruges til en sådan maskine er ikke billigt. Og
inden man lige lærer, hvordan "man" gør", er mange stykker brugt. - Mange
penge ud af vinduet!
Dernæst så kommer kanterne af gulvet og under radiatorer mv, som maskinen
ikke kan komme til.
Det skal så ordnes bagefter. Nej du, betal hellere for det arbejde, især med
den pris, du angiver, det er absolut ikke en dårlig pris.
Heller ikke hvis man tænker på, hvilket gulvtæppe, man får for 66 kr pr.
kvadratmeter.
Min bedste anbefaling er, at gøre brug af tilbudet

Uanset valget, så får I held og lykke med projektet herfra
L&F

Fra : Aksel

Dato : 16-07-02 21:10

> [...]
> omhyggelig...
>
> Hvad har i andre måttet betale for at få slebet jeres gulve og hvad koster

Til den pris kan det ikke betale sig at gøre det selv, Maskinleje og
slibepapir løber let over 1000 kr.
Det er meget svært at få et godt resultat, der bliver fordybninger hvor du
starter og stopper.

Jeg prøvede selv sidste sommer og er ikke tilfreds med resultatet, jeg er
meget erfaren gør det selv mand

Hilsen Aksel

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 17-07-02 00:27

Jeg er enig med resten. Slå til, det er et godt tilbud. Det er svært at
"gøre det pænt selv", jeg har prøvet 3 gange. Pæneste resultat er opnået med
rystepudser, men det tager lang lang lang tid, men jeg skulle kun ordne 4,5
kvm, så OK.

--
Kasper Thor

Remove DELETESPAMFILTER from my email-address if you want to reach me!

Fra : arkitekten

Dato : 07-08-02 08:18

Hej Jesper
Prisen er normal.
Det må være op til dig selv om du vil have det udført fagmæssigt. Han
har en rutine du ikke har. Du er mere sikker på et godt resultat ved at
bruge ham. Du vil bruge mere tid med at ærgre dig over et dårligt gulv
senere end glæde dig over de kroner du har sparet. Det er dit valg.
Jeg glæder mig over at jeg i sin tid fik det gjort af en pro. NB. der er
vist mange useriøse i branchen så vælg een med omhu.
Hilsen Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Nolle_K

Dato : 02-09-02 08:01

> [...]
> omhyggelig...
>
> Hvad har i andre måttet betale for at få slebet jeres gulve og hvad

Det lyder som om at det er billigt! JEg er ikke klar over hvad det
koster at få nogen til at afhøvle gulve. Jeg har selv afhøvlet gulvet i
mit køkken hvilket faktisk er blevet helt godt! Selvfølgelig ikke lige
så godt som hvis en professionel havde gjort det men tæt på! Det folk
siger med at man skal lave kanter og diverse senere og så videre passer
kun hvis man lejer udstyret i et værktøjscenter som Silvan eller
Røverkøb. Jeg lejede mit hos et firma, der hedder RoomService! De
leverer udstyret, der består af fire maskiner (En stor til det grove, en
kant sliber til kanterne, en delta sliber til hjørner og til sidst en
pudsemaskine) Det kom til at koste omkring 1500 kroner at afhøvle to
køkkener på hver 6 - 7 kvm.

Jeg skal selv til at afhøvle gulve men RoomService er af en eller anden
grund ikke til at få fat i! Damn!

http://www.kandu.dk/

Fra : Nolle_K

Dato : 02-09-02 08:03