Det ultimative PCI grafikkort ???
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-07-02 23:24

Hvis mnan nu skal have et grafikkort i sin beige fætter, hvilket er så
det bedste PCI kort der kan opdrives ? Kan man eventuelt købe en PC
udgave og så flashe kortet ? Og hvordan flasher man et grafikkort ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-07-02 23:30

On Tue, 16 Jul 2002 00:24:17 +0200,

> Hvis mnan nu skal have et grafikkort i sin beige fætter, hvilket er så
> det bedste PCI kort der kan opdrives ?

Radeon 7000 mac edetion, næstbedst: Radeon PCI mac edition

> Kan man eventuelt købe en PC udgave og så flashe kortet ?

Når det drejer sig om PCI kort tror jeg et Voodoo 3 kort er det bedste
bud.

> Og hvordan flasher man et grafikkort ?

finder et flash program og evt en rom image (ellers kan de ofte extrac-
tes fra en mac firmware opgradering)

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-07-02 23:36

> Radeon 7000 mac edetion, næstbedst: Radeon PCI mac edition

OK.

> Når det drejer sig om PCI kort tror jeg et Voodoo 3 kort er det bedste
> bud.

Jeg forstår ikke hvad du mener ? Jeg ahr allerede et Voodoo 3dfx kort,
men jeg havde indtryk af at der fandtes noget bedre ?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-02 00:15

On Tue, 16 Jul 2002 00:36:18 +0200,

> Jeg forstår ikke hvad du mener ? Jeg ahr allerede et Voodoo 3dfx kort,
> men jeg havde indtryk af at der fandtes noget bedre ?

er det ikke et gammelt Voodoo 1 kort du har købt? Voodoo 3 er et
rigtigt skærmkort - lidt hurtigere end et ATI Orion (Rage128) kort

med "bud" mener jeg et PC kort som kan flashes.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 16-07-02 07:57

> er det ikke et gammelt Voodoo 1 kort du har købt? Voodoo 3 er et
> rigtigt skærmkort - lidt hurtigere end et ATI Orion (Rage128) kort
>
> med "bud" mener jeg et PC kort som kan flashes.

Nej både BB og jeg har et Voodoo 3dfx kort i vores Mac'er + jeg har et
Voodoo 1 kort som er et glide kort til 3d spil.

Jeg mente bare at man kunne få et motherfucker PCI skærmkort som kunne
få Voodoo 3dfx kortet til at ligne en Trabant.

Jeg kan fx. ikke brug mit Voodoo 3 kort på min hovedskærm - en Macintosh
21" Color Display, da den kun kan vise 1152 x 870 og det vil Voodoo
kortet ikke. Derfor bruger jeg faktisk Voodoo kortet til min palette
skærm og det indbyggede skærmkort i min 7500 til 21"'eren.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-02 08:51

On Tue, 16 Jul 2002 08:57:01 +0200,

> Nej både BB

BB, *fnis* - er i blevet dis og kommet på efternavn?

> jeg har et Voodoo 3dfx kort i vores Mac'er + jeg har et
> Voodoo 1 kort som er et glide kort til 3d spil.

ok - V3 kortet er også et glide kort så du har ingen gavn af V1 kortet.

> Jeg mente bare at man kunne få et motherfucker PCI skærmkort som kunne
> få Voodoo 3dfx kortet til at ligne en Trabant.

Du kan ikke få noget der er væsentlighurtigere i opløsninger
under 1280*1024 - envidere er PCI bus og systembus en flaskehals.

> Jeg kan fx. ikke brug mit Voodoo 3 kort på min hovedskærm - en Macintosh
> 21" Color Display, da den kun kan vise 1152 x 870 og det vil Voodoo
> kortet ikke.

joda du skal blot editere en textfil i indstillingsmappren,
jeg kan ikke på stående fod huske hvordan, men jeg ved at jeg har
skrevet en eller flere vejledninger her i gruppen tilbage i 1999
eller 2000.

> Derfor bruger jeg faktisk Voodoo kortet til min palette
> skærm og det indbyggede skærmkort i min 7500 til 21"'eren.

V3 kortet er betydeligt hurtigere og skarpere end dit onboard kort.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 16-07-02 09:03

> BB, *fnis* - er i blevet dis og kommet på efternavn?

Nope, men mange kalder hende BB eller Disko-Larsen.

> ok - V3 kortet er også et glide kort så du har ingen gavn af V1 kortet.

Det er jeg med på, men Voodoo 1 kortet købte jeg kun til videresalg, da
sælger sagde at det var et almindeligt grafikkort.

> [...]

> eller 2000.

> V3 kortet er betydeligt hurtigere og skarpere end dit onboard kort.

Det ved jeg, men jeg har aldrig kunnet få det til at virke den aden vej
rundt.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-02 10:21

On Tue, 16 Jul 2002 10:02:57 +0200,

> Det ved jeg, men jeg har aldrig kunnet få det til at virke den aden vej
> rundt.

lav en google søgning på "reippuert" "V3" "text" og "rediger"

jeg mener filen hedder "voodoo3modeprefs"

Fra : Peter Gersmann

Dato : 16-07-02 10:07

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> Hvis mnan nu skal have et grafikkort i sin beige fætter, hvilket er så
> det bedste PCI kort der kan opdrives ? Kan man eventuelt købe en PC
> udgave og så flashe kortet ? Og hvordan flasher man et grafikkort ?

Et nyt grafikkort er jo meget fint men bemærk at Quartz Extreme kræver
AGP: <http://www.apple.com/macosx/newversion/> - nederste linie

Så man skal gøre op med sig selv, om det er fordi man gerne vi se
tingene hurtigere i Mac OS 9 (køb grafikkortet), eller om man er på vej
mod Mac OS X (gem pengene til en ny PowerMac).

Vh.
Peter Gersmann

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-02 10:49

On Tue, 16 Jul 2002 09:06:49 GMT,
Peter Gersmann <sitescripter.nothere@mac.com> wrote:

> Et nyt grafikkort er jo meget fint men bemærk at Quartz Extreme kræver
> AGP: <http://www.apple.com/macosx/newversion/> - nederste linie

jeg tror ikke at Jesper har til hensigt at installerere mac OS X på
sin 7500.