bordel lovligt?
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 15-07-02 22:47

Scripsit "Rasmus Nielsen" <elpollodiablo@ofir.dk>

> Er det ulovligt at optræde som alfons?,

Ofte ja, men ikke enhver form for forbindelse til prostituerede
falder ind under ordlyden i de relevante paragraffer.

> [...]
| formålet.
|
| §229. Den, der fremmer kønslig usædelighed ved for vindings skyld eller i
| oftere gentagne tilfælde at optræde som mellemmand, eller som udnytter
en
| andens erhverv ved kønslig usædelighed, straffes med fængsel indtil 3
år
| eller under formildende omstændigheder med bøde.
|
| Stk. 2. Den, der udlejer værelse i hotel eller gæstgiveri til benyttelse
| til erhvervsmæssig utugt, straffes med fængsel indtil 1 år eller under

I særdeleshed er de tidligere stykker 3-5 "alfonseri" i §229:

| Stk. 3. Med fængsel indtil 4 år straffes den mandsperson, som helt
| eller delvis lader sig underholde af en kvinde, der driver utugt
| som erhverv.
| Stk. 4. Med fængsel indtil 1 år straffes den mandsperson, som imod
| politiets advarsel deler bolig med en kvinde, der driver utugt
| som erhverv. En af politiet meddelt advarsel har gyldighed for 5
| år.
| Stk. 5. De i stk. 3 og 4 givne straffebestemmelser finder ikke
| anvendelse på mandspersoner under 18 år, over for hvem kvinden har
| underholdspligt.

OPHÆVET ved lov nr 141 af 17. marts 1999.

> altså tjene penge på de ydelser som kvinderne tilbyder, ved f.eks at
> tage en skyhøj husleje

Hvis der blot er tale om at udleje lejligheden til prostitution som i
øvrigt foregår på kvindernes eget initiativ, tror jeg ikke at udlejer
kan straffes i den anledning.

> Er det ulovligt at være luder som hovederhverv?

Nej, det blev også afkriminaliseret ved lov 141/1999.

--
Henning Makholm "Lucy giver mig en smule af sin
vandration. Hun siger, piger ikke bliver så

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 15-07-02 22:51

Ups, det var en fejl! Undskyld forstyrrelsen!

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-07-02 23:13

Jesper Sørensen skrev:

<SNIP indlæg af Henning Makholm>

> --
> Henning Makholm

Hvad sker der? Du er jo ikke Henning!

--
Mvh. Peter
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 16-07-02 18:27

> Hvad sker der? Du er jo ikke Henning!

Jeg gentager: Det var en fejl, og jeg er bestemt ikke ude på at kalde mig
Henning.

vh Jesper