Bvadr!
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 15-07-02 22:45

Fandt dette på <http://www.thinksecret.com/news/mwny02dotmac.html>:

"For many Mac users, Apple's rebranding of its iTools web services as ".Mac"
would be shocking enough. But that's not all: During his Macworld Expo
keynote in New York Wednesday, Steve Jobs will announce that the company
will begin charging users $100 per year to take advantage of .Mac. (...)"

It better be REALLY, REALLY, REALLY (etc.) good - ellers er det sgu da lige
til at lukke op og skide i. (hvis det da ikke bare er en dårlig joke?!)

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : Jesper

Dato : 16-07-02 00:21

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> til at lukke op og skide i. (hvis det da ikke bare er en dårlig joke?!)

Riget (Læs: Apple) Fattes Penge.

At betale ved kasse 1:

$30 for hver pro opgradering ved ny version af QT
$30 for hver ny MacOS X Betaversion(nyeste er 10.1.x eller public beta
3)
$100 for .Mac
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Peter Gersmann

Dato : 16-07-02 10:16

Jesper wrote:
> [...]
>
> $30 for hver pro opgradering ved ny version af QT
> $30 for hver ny MacOS X Betaversion(nyeste er 10.1.x eller public beta

Og det gode er - hvis du ikke har brug for QuickTime 6 Pro, så kan du
lade være med at betale. Du kan endog gratis få QT 6 i den almindelige
udgave, hvilket ofte er godt nok. Pengene i Pro går til licenser og
udvikling - og det er vel fair at brugerne skal betale for nye
funktioner. Hvem ellers?

Nu er Mac OS X vel ikke længere beta, og det kostede ikke en øre at
skifte fra 10.0 til 10.1. Apple delte jo gratis cd'ere ud i stort omfang
og de fleste har fået 10'eren med på deres computer.

Hvad angår at betale for iTools/.Mac - lad os nu se men gratis diskplads
og e-mail - et eller andet sted skal der være en forretningsmodel.
Grønthandleren deler måske smagsprøver ud til at starte med, men det er
sjældent, han bliver ved med at give varerne væk. Igen - man kan sagtens
leve uden. Desuden er det i dag muligt at betale for diskplads på iTools.

Tager jeg fejl eller er der her i sommervarmen en tendens til
brokkerier. Håber det går over hvis der kommer nyt grej på Expo

//Peter

Fra : Christian Bech

Dato : 16-07-02 14:57

On Tue, 16 Jul 2002 09:16:02 GMT, Peter Gersmann
<sitescripter.nothere@mac.com> wrote:

> [...]
>leve uden. Desuden er det i dag muligt at betale for diskplads på iTools.

En gratis emailadresse er en måde at profilere sig på og også en
glimrende måde at skabe en "community"-følelse, så den håber jeg ikke
de rører. iDisken kunne jeg også godt komme til at savne, men på den
anden side har jeg aldrig brugt den så meget.

>Tager jeg fejl eller er der her i sommervarmen en tendens til
>brokkerier. Håber det går over hvis der kommer nyt grej på Expo

Nej da, så er det for dyrt, ikke hurtigt nok etc
--
Christian

Fra : Per Madsen

Dato : 16-07-02 16:50

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> [...]
> de rører. iDisken kunne jeg også godt komme til at savne, men på den
> anden side har jeg aldrig brugt den så meget.

Hvis I skulle have brug for noget a la iTool (mht. online diskplads) så
kig på www.streamload.com

--
Mvh. Per Madsen
Web: www.ecotox.dk

Fra : Jesper

Dato : 16-07-02 17:01

> [...]

> udgave, hvilket ofte er godt nok. Pengene i Pro går til licenser og
> udvikling - og det er vel fair at brugerne skal betale for nye

Problemet er bare at det nu er tredie gang Apple bonner brugerne $30 for
pro versionen. Man kan ikke beholde sine QT 3,4 ellr 5 pro funktioner i
QT 6 uden at betale Apple. Og man kan ikke engang gemme QT film uden at
være pro bruger, det kunne man i QT 2.5 og tidligere.

Apple har mange kilder til fortjeneste for QT:
Pro brugere
Hardware fabrikanter der vil benytte formatet.
Softwarehuse der vil distribuere materiale i QT format.
Firmaer der streamer QT

Apple har en opgraderingspolitik fsv angår QT der er utroligt
ufleksibel, der ydes ingen opgraderingsrabat, det er $30 for alle, gl.
Pro brugere som nye.

> Nu er Mac OS X vel ikke længere beta, og det kostede ikke en øre at
> skifte fra 10.0 til 10.1. Apple delte jo gratis cd'ere ud i stort omfang
> og de fleste har fået 10'eren med på deres computer.

MacOS X Public Beta = Beta 1
MacOS X 10.0 = Beta 2
MacOS X 10.1 = Beta 3

Jo, OS X er stadig beta, ikke af navn men af gavn. Utroligt mange af OS
9s funktioner er helt forsvundet, man kan f.eks. ikke dele en vilkårlig
mappe med al dens indhold, der er ingen Brugere & Grupper. Er man UNIX
nørd kan man sikkert finde ud af at lave det i CLI'en. OS X er utroligt
tung at danse med sammenlignet med OS 9, til trods for at X er bygget op
fra grunden til at understøtte UMA og Altivec, der er store mængder af
dårlig Carbon kode der skal skrives om til Cocoa. Ufatteligt at Finderen
ikke er skrevet i ren Cocoa. Der er stadig problemer med copypaste og
drag & drop mellem classic og OS X programmer. Der er stadig SBOD
problemer, bla. a. i Sherlock og i Finder, utroligt, det burde slet ikke
kunne lade sig gøre et et multithreaded environment.

Jaguar er muligvis en "Final", min lillebror der er i softwarebranchen
han arbejder for Microsoft og har bl.a. har oversat Windows 98 til dansk
siger det tager 5 år før et nyt operativsystem er færdigtudvilket. Jeg
tror ham.

> Tager jeg fejl eller er der her i sommervarmen en tendens til
> brokkerier. Håber det går over hvis der kommer nyt grej på Expo
>
> //Peter

Tja...lad os håbe det.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 16-07-02 17:54

In article <1fffcyf.1haryqoghl85uN%spam@supressor.invalid>, Jesper
(spam@supressor.invalid) wrote:
> Og man kan ikke engang gemme QT film uden at
> være pro bruger, det kunne man i QT 2.5 og tidligere.

Jeg ved ikke om det virker længere, men førhen var det problem løst ved at
fremskaffe den gamle 2.5 afspiller, den kunne umiddelbart bruges sammen med
QT 4 (seneste jeg har prøvet).

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Jesper

Dato : 16-07-02 19:27

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Jeg ved ikke om det virker længere, men førhen var det problem løst ved at
> fremskaffe den gamle 2.5 afspiller, den kunne umiddelbart bruges sammen med
> QT 4 (seneste jeg har prøvet).

Det duer selvsagt ikke i OS X