Snegle kan ikke lide kaffe
Fra : Gert

Dato : 15-07-02 22:33

jeg sad her til aften og læste på en anden nyhedsgruppe
news:dk.teknik.elektronik da jeg støder på det her link

<http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?Avis=IG&Dato=20020707&Kategori=NATU
R&Lopenr=106280029&Ref=AR>

"Snegle tåler ikke kaffe
Bedstemødre brugte kaffegrums til at holde snegle borte. Nu viser amerikansk
forskning, at det virker. ."

læs selv, det er måske et forsøg værd i kampen mod jeres Dræbersnegle

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller
der til dato stadig ikke har dræber snegle i haven, og bestemt heller ikke
savner dem

Fra : Kleis@12move.dk

Dato : 16-07-02 13:29

Hej
Vand dræbersneglene med saltvand eller brug saltet rent
så dør de, de nærmest smelter.
--
Maglebjerg Landbrug
Hovvejen 4

Fra : Calle.

Dato : 16-07-02 22:39

Kleis@12move.dk wrote:
> Hej
> Vand dræbersneglene med saltvand eller brug saltet rent
> så dør de, de nærmest smelter.

Ja, men de gør planterne også, plænen bliver fyldt med pletter af saltet.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Lasse

Dato : 17-07-02 07:34

Så er det derfor de bevæger sig så langsomt. Ligesom mig om morgenen

Fra : Michael Olsen

Dato : 17-07-02 19:50

> [...]
> Gert Ringholm Møller
> der til dato stadig ikke har dræber snegle i haven, og bestemt heller ikke

Var på ferie i Øst Tyskland,hvor jeg så at der var gravet brugte tagrender
ned rundt om køkkenhaven.
Ideen er at de kravler der ned om natten,og kan ikke komme op igen,dagen
efter samler man dem op.
Jeg troede ikke at det virkede,men det så ud til at de fangede en del
snegler.
Hilsen
Michael.