Kammerjunkere
Fra : Pia Petersen

Dato : 15-07-02 21:18

Hejsa NG ..

For et stykke tid siden snakkede vi om fedt / kalorie-fattige
kammerjunkere .. Og følgende data kom frem på listen :

Vesterlund bageri kammer junkere købt i Fakta
Pr. 100 g:
Energi 2000 kj/480 kcal
Protein 6 g
Kulhydrat 66 g
Fedt 21 g

og

Minimum kammerjunkere:
pr 100 gr
Energi : 1590 kj / 380 kacl
protein : 7 g
kulhydrater : 63 g
fedt : 9 g

Jeg vil bare lige fortælle, at jeg i dag i Ehlers har fundet nogle som
hedder Donna Kammerjunkere fra Bisca med følgende data :

Donna Kammerjunkere fra Bisca
pr 100 gr.
1487 kj /358 kacl
protein : 6,5g
kulhydrat 64,1 g
fedt : 7 gr

Så - de er altså endnu "lettere" end Minimum's .. og så kunne jeg
forestille mig, at de er nemmere at få fat i ? Så vidt jeg ved føres
Minimum kun i Bilka ? ..

Smagen på Donna Kammerjunkere er udemærket .. Smager sødt, og er ikke
nær så hårde som dem fra Mimimum - som jeg nu ellers meget godt kunne
li - men de kostede 20 kr for 375 gr. Bisca / Donna's er ikke nær så
dyre og så er der 450 gr i posen ..

Det var bare lidt info .. Håber der sidder een eller anden der ude som
kan bruge det ..

I morgen skal jeg forresten prøve Helles Wok opskrift .. Har lige
investeret i en Wok bare for det samme .. så Helle - det er noget af et
ansvar .. hi hi ..

Hilsen Pia

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 16-07-02 12:21

"Pia Petersen" <Miss_secret1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG ..
>
> For et stykke tid siden snakkede vi om fedt / kalorie-fattige
> kammerjunkere ..

Hvordan ser det ud med kammerjunkere fra Karen Wolff ?

Jeg synes ikke der står noget på posen, mht. til fedtindholdet ?

Thomas

Fra : Pia Petersen

Dato : 16-07-02 13:05

> Hvordan ser det ud med kammerjunkere fra Karen Wolff ?
>
> Jeg synes ikke der står noget på posen, mht. til fedtindholdet ?
>
> Thomas

Hej Thomas

Tja.. På en masse af de "almindelige" kammerjunkere jeg har fundet, der
står slet ikke noget om fedt / kacl. Så jeg kan ikke svare dig !

Hilsen Pia