Hvor lejer jeg en motorcykel
Fra : Rasmus Abildgren

Dato : 15-07-02 19:53

Hejsa NG

Ja i år sker det, at min fader bliver 50 år. Det skal selvfølgelig fejres,
og som gave synes jeg at han skulle have en oplevelse i gave.

Han har tidt snakket om sine unge dage, hvor han kørt på sin Nimbus, BMW mf.
og om hvor godt det var, men når jeg foreslå ham at han skal købe sig en
motorcykel igen, trækker han i land.

For at få ham ud at køre igen, ville jeg leje en motorcykel til ham, men
hvor. Google er mig stadig svar skyldig, men er der nogen af jer der kan
hjælpe. Gerne et sted i trekandtsområdet

Med venlig hilsen

Rasmus Abildgren
Ved svar pr mail fjern REMOVE

Fra : Jens Bering

Dato : 15-07-02 20:09

> [...]
> hvor. Google er mig stadig svar skyldig, men er der nogen af jer der kan
> hjælpe. Gerne et sted i trekandtsområdet

[HAPS]

Hvis det skal være billigt (hvilket jo som regel også er sjovest!)
der er vist noget der hedder www.lejetlig.dk - de lever op til navnet (ved
ikke om de også har noget i Jylland)

Hvis det skal være dyrt, så er der de etablere fohandlere - (de fleste er
til at tale med - om ikke andet kan du i denne travle servicetid sikkert
låne en kundecykel, hvis du lover at aflevere den inden ejeren vender
tilbage
mvh
JB

Fra : Steen Schmidt

Dato : 15-07-02 21:23

> [...]
> til at tale med - om ikke andet kan du i denne travle servicetid sikkert
> låne en kundecykel, hvis du lover at aflevere den inden ejeren vender

Ahem - ville det være klogt at "leje" en kunde-MC ud til en fyr der ikke har
kørt i måske 30 år?

Desuden får jeg ikke lavet noget nogen steder, hvis ikke jeg kan kigge
mekanikeren over skuldrene imens - det gælder både bil og MC...

Mvh
Steen

Fra : Mads Stetter

Dato : 15-07-02 21:47

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Desuden får jeg ikke lavet noget nogen steder, hvis ikke jeg kan kigge
> mekanikeren over skuldrene imens - det gælder både bil og MC...
>
> Mvh
> Steen

Og lige netop dette er noget af det mest irriterende for de fleste
håndværkere... (Hader også selv hvis kunder står og ånder en i nakken)

Ved dog godt at Rydberg tilbyder denne service... Som jeg nok også selv
kommer til at benytte mig af!

--
Mvh Mads Stetter
DT125R

Fra : Steen Schmidt

Dato : 15-07-02 22:30

> Og lige netop dette er noget af det mest irriterende for de fleste
> håndværkere... (Hader også selv hvis kunder står og ånder en i nakken)

Jeps - og derfor sørger jeg for ikke at være mistroisk (hvilket jeg heller
ikke er i synlig grad, hvis jeg først får lov til at kigge på). Jeg ser mest
på det generelle arbejde, og står da heller ikke med hovedet ved mandens øre
hele tiden - jeg vandrer lidt rundt og kigger, drikker lidt kaffe osv... -
det er faktisk ret hyggeligt.

Det er mange gange familie jeg får lavet især bil ved - de plejer ikke at
have noget imod man bliver og snakker imens

Mvh
Steen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 16-07-02 10:43

"Jens Bering" <jdbnospam@get2net.dk> wrote in message

> Hvis det skal være billigt (hvilket jo som regel også er sjovest!)
> der er vist noget der hedder www.lejetlig.dk [...]

> Hvis det skal være dyrt, så er der de etablere fohandlere [...]

Hvis du lejer hos en etableret forhandler, kommer du sædvanligvis af med
flere tusinde - for de penge kan du jo i stedet købe en fornuftig, ikke alt
for stor, ældre motorcykel - dermed kan din far få al den tid, han har brug
for, til at vænne sig til at køre igen. Jeg har f.eks. hørt om en GT 380 til
små penge

Hvis han så bliver træt af den lille gamle mc, så kan han jo vælge at droppe
hobbyen igen eller at købe en bedre mc. På dét tidspunkt vil jeg nok synes,
at det bør være hans eget valg, selv om han lige nu har brug for at blive
skubbet i gang.

--
Jørgen

Fra : N.U.

Dato : 15-07-02 20:11

"Rasmus Abildgren" <ElephantRE@MOVElaxity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mf.
> og om hvor godt det var, men når jeg foreslå ham at han skal købe sig en

Du er en rar og betænksom søn

> For at få ham ud at køre igen, ville jeg leje en motorcykel til ham, men
> hvor. Google er mig stadig svar skyldig, men er der nogen af jer der kan
> hjælpe. Gerne et sted i trekandtsområdet

Rigtig god idé - prøv at kigge her -
http://home14.inet.tele.dk/hamselv/gode-rad.htm
det ser ud som om at du skal en tur til Esbjerg
good luck
Hilsen
Niels
VL1500

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-02 08:09

> Han har tidt snakket om sine unge dage, hvor han kørt på sin Nimbus, BMW
mf.

well, her http://www.veteranbiludlejning.dk/ kan man leje en Nimbus, for det
er naturligvis det han skal ud på! - men det er godt nok i Hillerød...

Prøv evt at grave den/de lokale Nimbusklubber frem, det er gerne meget
flinke mennesker der kører bus
Sæt skovlen her: http://www.nimbus.dk/lokalklu.htm

mvh jan
- som mener at have observeret én forkorte enelleranden plastikcykels navn
til "bus".
Fy! En bus er en bus og navnet bør ikke tilsmudses på denne vis!!

Bus '58 (stellet)

--
ØLBAR på vej i København. Info her: http://cerevisia.dk

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 16-07-02 10:06

Jan Hansen wrote:
> - som mener at have observeret én forkorte enelleranden plastikcykels navn
> til "bus".
> Fy! En bus er en bus og navnet bør ikke tilsmudses på denne vis!!
> Bus '58 (stellet)

En bus er noget af det gode... jeg var selv ude på en kort
smuttur på en kammerat's igår .. :) Det er rart med sådan en
lille tur på en godmodig gammel Nimbus.. specielt eftersom
jeg stadig ikke selv har fået cykel.

Den har også den herligste lyd, specielt når man ikke gider
geare ned fra 3. i sving som normalt ville være 2. gear i
min Focus.. ;) 'prut prut prut prut sum sum sum' :)

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk

Fra : Steven

Dato : 17-07-02 12:15

On Mon, 15 Jul 2002 20:52:43 +0200, "Rasmus Abildgren"
<ElephantRE@MOVElaxity.dk> wrote:

> [...]
>hvor. Google er mig stadig svar skyldig, men er der nogen af jer der kan
>hjælpe. Gerne et sted i trekandtsområdet

Sidste år var der én som udlejede Yamaha Virago 535 på dette link:

http://www.charmesferieglaeder.com/

mvh
Steven
FZS600