Spar 2000.- hos Enghave?
Fra : Jens Bering

Dato : 15-07-02 19:27

Hej NG

Den sorte AGV-knallert-glasfiberhjelm som jeg fik i konfirmationsgave for
20 år siden har jeg måttet finde frem fra gemmerne fordi min Römerhjelm nr.
2 ikke kunne holde indmaden i sig, desuden var den begyndt at drysse, så
kollegarne beskyldte mig for ikke at gå i bad om morgenen....

Jeg har altid holdt på princippet: Brugt maskine og ubrugt hjelm, men
hvorfor egentlig??

Man kan vel for helvede se om en hjelm har været "tabt" på hårdt underlag.

Er der ikke en ridse, kan man selvfølgelig ikke udelukke at den er tabt på
et blødt underlag, men så begynder det at blive lidt søgt - og har vel kun
akademisk betydning!

Jeg kunne godt tænke mig at få nogle kommentarer særskilt til denne
problemstilling?

Andet spørgsmål:

Jeg står nu konkret og skal til at tage stilling til hjelmindkøb

1. skal jeg vælge en forhandler i Tyskland (efter at have prøvet den samme
model herhjemme!)

Jeg var inde og studere en hjelm på www.enghavemotor.dk:
SHOEI
Interceptor Sort
Førpris: 4.595
Nu kr. 2.995
Jeg ved godt man ikke skla hænge sif i før og nu priser, men for
sammelignelighedens skyld har jeg medtaget dem!

I tyskland har
http://www.louis.de/_75/shop/jump.php3?grwgr=150&wgr=831&search=

den stående til:

664 Euro (ca 5.000 DKK)!!

Men nu bliver jeg lige pludselig i tvivl, for når jeg studerer billederne
mere nøje synes jeg ikke, de to hjelme ligner hinanden helt (Yes, Enghave
har bare scannet billedet, så vi rigtig skal få den opfattelse at der er
tale om et slagtilbud, som det ikke er nødvendigt at reklamere for -
platugler!) Men er der tale om samme hjelm??

Mvh

JB (som undrer sig over, at han måske kan spare 2.000.- hos cykeltyven på
Enghavevej!)

Fra : Bjørn S

Dato : 15-07-02 22:29

"Jens Bering" <jdbnospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved godt man ikke skla hænge sif i før og nu priser, men for
> sammelignelighedens skyld har jeg medtaget dem!

Shoei importøren her hjemme(C.Reinhardt) har dumpet priserne noget gevaldigt
for ca. 3 uger siden, så den er nok god nok.
Kender selv en forhandler som lige havde fået hjem en hel masse hjelme til
"gammel" pris, 1 uge efter bliver prisene dumpet fra importør... surt for
ham.

/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 16-07-02 21:43

Jens Bering <jdbnospam@get2net.dk> skrev i en

> Jeg står nu konkret og skal til at tage stilling til hjelmindkøb
> 1. skal jeg vælge en forhandler i Tyskland (efter at have prøvet den
> samme model herhjemme!)

Du skal ihvertfald lige genoverveje moralen i dét! :-|
Tyskland er godt nok; men hvis man ikke lægger pengene lokalt er det
ganske uhørt at bruge de danske forretninger som prøverum

Kør dog en tur syd for grænsen og prøv på stedet - Det kunne være at der
var så meget andet der kunne lokke på bagrund af prisen !

> [...]
> Jeg ved godt man ikke skla hænge sif i før og nu priser, men for
> sammelignelighedens skyld har jeg medtaget dem!

Med de dyreste hjelme er det som med modetøj: For de der går op i slige
sager er sidste års model (á: tydelig genkendelig på bemalingen!) ikke
noget værd - Derfor prisfaldet!

--
Armand.

Fra : Jens Bering

Dato : 16-07-02 22:32

> Du skal ihvertfald lige genoverveje moralen i dét! :-|
> Tyskland er godt nok; men hvis man ikke lægger pengene lokalt er det
> ganske uhørt at bruge de danske forretninger som prøverum

[KLIP]

Du mener, at man ved at købe hos Enghave, støtter op om den service og de
rimelige reservedelspriser han tager?

På det punkt er vi nok meget uenige. Al for stor en del af mine
månedsløninger, er gået i MC-branchens lomme, hvor jeg har måtte stå i
timelange køer og være tilfreds med overhovedet at få lov at handle der..
Jeg synes ofte man bliver fejet af, hvis f.x. henvender sig til værkstedet
(og de har lidt travlt) for blot lige kort at forhøre sig om "de lige har et
godt fif ifm. montering af den dims man lige har været inde i butikken og
giivet x-antal 100 kroner for!

Jeg mener, det generelt er hos MC-branchen den dårlige moral hersker,
hvilket nok både skal tillægges de folk, som er i visse dele af branchen og
den nærmest monopolagtige status de har visse steder i landet.

På lige netop dette punkt håber jeg, afgiftsharmoniseringen vil få en
positiv virkning...

Mvh

JB

Fra : Hekto

Dato : 17-07-02 08:33

In article <8h0Z8.127$yM6.4319@news.get2net.dk>, jdbnospam@get2net.dk
says...

> [...]
> godt fif ifm. montering af den dims man lige har været inde i butikken og

For ikke at tale om, at de reklamerer med at der er åbent for salg af
reservedele om lørdagen, og når så man er taget hele den lange vej ind
til byen, bare får at vide at de ikke har tid; mens 3 andre sælgere står
og forklarer andre kunder det samme!
Jeg gider ikke at tage derind, for at prøve og se om de gider betjene
en, den dag!

--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : Armand

Dato : 21-07-02 18:52

Hekto <bs@hekto[remove].dk> skrev i en
> [...]
står
> og forklarer andre kunder det samme!
> Jeg gider ikke at tage derind, for at prøve og se om de gider betjene

Jamen så slagt dem da på DMCN's anmeldelses-side!!!!

--
Armand.
(lykkeligt langt væk fra såvel Enghave, som Harms)

Fra : Armand

Dato : 21-07-02 18:52

> Du mener, at man ved at købe hos Enghave, støtter op om den service og
> de rimelige reservedelspriser han tager?

Nej!
Men jeg mener at hvis det skal være vanen at alle folk bruger den
nærmeste forhandler som prøverum, for derefter at handle over nettet, så
bliver tingenes tilstand ihvertfald ikke bedre for fremtiden - I værste
fald vil man ikke kunne finde en forhandler uden for de fire største
byer herhjemme, og dét gavner jo ikke den IT-ukyndige normalforbruger
der lige står og mangler et par handsker :-|

> [...]
> har et godt fif ifm. montering af den dims man lige har været inde i
> butikken og giivet x-antal 100 kroner for!

Derom er vi ikke uenige; men den nærmestliggende utilfredsheds-handling
må være at droppe at handle dér fremover. Og dét kan for mange betyde at
man istedet kommer til at tage nettet i brug.
Men at udnytte pågældende firma som prøverum er umoralsk!

Jeg har her i min provinsby haft problematikken inde på livet fra en
anden vinkel:
Føtex og Fona vil gerne sælge billige CD-plader - Føtex primært de p.t.
populæreste, hvorimod Fona's udvalg er betydeligt større.
Men når det kommer til en kende specielle plader og sager som ikke lige
er fra forrige måned, samt "den der, som lyder sådan her"/"spilles i x-T
V program", står selv Fona af, og dét spirede der en lille pladebix op
på.
Selvsagt kunne manden ikke konkurrere på prislejet, men det var ham der
altid lige vidste hvem og hvilken plade og var villig til at grave den
frem og få den hjem - Dejligt for et hjem som vores, hvor der
efterhånden er ved at være en overrepresentation af australske
kunstnere!
Men desværre kunne forretningen ikke leve af den mængde trofaste kunder
der var talmæssigt underlegne i forhold til den gruppe af menneske der
blot brugte mandens tid på at få støvet en given plade op, for derefter
at begive sig ned i Fona og bestille den hjem til en 20'er mindre

> [...]
landet.
> På lige netop dette punkt håber jeg, afgiftsharmoniseringen vil få en

Jup!
Og det er tydeligt at der er mange, som begiver sig langt væk for at
nyde deres foretrukne værksteds service - Til gengæld sker det ofte at
folk ikke kan blive enige om hvilke værksteder der er gode hhv. dårlige,
så ligeså ofte er det tilsyneladende kemien imellem værksted og den
enkelte kunde der skal harmonere :-/

--
Armand.