DIY trackday i det franske
Fra : Peder Eskildsen

Dato : 15-07-02 18:37

Vel ankommen fra en rigtig god tur i det franske vil jeg lige dele
lidt ud af mine erfaringer:
Formålet med ferien var ... ferie, men når det nu foregår i en Sharan
kan man jo lige så godt tage sin cykel med. Som sagt, så gjort.
Vi skulle bo i Perpignan tæt på den spanske grænse og jeg havde luret
lidt på, hvor de nærmeste baner var.
Mit første valg var Pau-Arnos
http://www.bearn-online.com/circuitarnos/ da jeg efter en del snak med
dem, fandt ud af, at der var fri mulighed for træning, når banen ikke
var booket ud til anden side (og det var den ikke). Prisen er ca.
350-400,- for en dag hvis man har licens, og ca. det dobbelte hvis
ikke.
Imidlertid krævede en tur til Pau, at vi skulle en del igennem bjerge,
og 3 timer er rigeligt i forvejen...
I stedet spurgte jeg den rare dame om der var andre baner i nærheden
af Perpignan, og det var der i Ledenon ved Nimes. Fik nummeret dertil
og ringede. Hende her var også rar nok men ikke super til engelsk. Jeg
fik dog ud af hende at jeg kunne komme i denne uge (sidste uge) og
køre. Det ville koste €16 (ca. 110,-) for 1 40 minutterspas. Fint nok.
Torsdag morgen tog vi tidligt afsted og kørte de 250 km på 2½ time.
Vel fremme viste det sig at hun havde ment "this weekend" - ikke "this
week". Så sgu da også. Konen var heller ikke for munter - hun havde
kørt de 2½ time. Så istedet tog vi til Carcasonne på vejen hjem (en
ret turistet, men ellers spændende komplet middelalderby).
Nu skulle vi så alligevel hjemad denne weekend, og da Nimes lå på
vejen kunne vi da lige slå ind forbi. Det gjorde vi så, og det
fungerede fint. Der var tilsyneladende ret godt styr på det, og selvom
der ingen teknisk kontrol var, opstod der ingen seriøse problemer. Kun
få (og ingen alvorlige) styrt. Jeg selv fik lært at gå hurtigere ind i
kurver og at det er rasende nødvendigt at lære at slappe af en gang
imellem. Ikke mindst, når man kaster sig ud i 2x40 minutter med kun
10-15 minutters pause imellem)
Om selve Ledenon banen vil jeg sige at den er ret spændende at køre på
og udfordrende at starte på. Den er utroligt bakket og der er mindst
3-4 steder, hvor bakketoppe forhindrer en i at se, hvordan vejen
forløber på den anden side. Mine tider gik fra ca. 2:00 til 1:46 i
løbet af 4 pas, hvilket jeg er fint tilfreds med. Der var stadig
masser af luft, før jeg ville blive presset.
Og bedst: Maria blev lidt bidt af at være med og tage tider, så
fremtidige banearrangementer burde glide lettere ned

Læs mere om banen på www.ledenon.com (hvis I forstår fransk

Næste projekt bliver at få cyklen teknisk (mangler at få lukket kåben
i bunden og en lille fingerbeskyttelse ved bagtandhjulet) i orden til
Dm på Knutstorp i august. Ikke at jeg regner med at brilliere, men det
kunne da være sjovt at prøve..
--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-07-02 21:39

"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> skrev i en meddelelse

> Læs mere om banen på www.ledenon.com (hvis I forstår fransk

Fed beretning!
Flere af vennerne tager jævnligt på ferie/rundtur på motorbaner i fx.
Frankrig, det er en rigtig god ide.
(Iøvrigt holdt jeg ferie i Port Vendre og Colliure engang, tæt ved
Perpignan, total fedt område, og så er der kun nogle timers kørsel til
Andorra...)

Rittig

Fra : Peder

Dato : 16-07-02 07:56

On Mon, 15 Jul 2002 22:38:51 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Flere af vennerne tager jævnligt på ferie/rundtur på motorbaner i fx.
>Frankrig, det er en rigtig god ide.
Jeps. Og se hvad jeg fandt : http://www.arnould.net/circui00.htm ret
nyttigt. Især hvis man kan gennemskue det franske.

>(Iøvrigt holdt jeg ferie i Port Vendre og Colliure engang, tæt ved
>Perpignan, total fedt område, og så er der kun nogle timers kørsel til
>Andorra...)
Det var faktisk et rigtig godt område med masser af ting at se på.
Også Dali museet ligger inden for ca. 1 times kørsel.
Vi nåede da også til Andorra og shoppe lidt. Jeg fik mig bl.a. et par
SIDI Vertebrae støvler til omkring en tusse. Jeg ved ikke præcis hvad
de koster herhjemme, men er det ikke et stykke forbi de 2.000?

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-07-02 08:08

Peder wrote ...

> Vi nåede da også til Andorra og shoppe lidt. Jeg fik mig bl.a. et par
> SIDI Vertebrae støvler til omkring en tusse. Jeg ved ikke præcis hvad
> de koster herhjemme, men er det ikke et stykke forbi de 2.000?

Jeg gav svjh 1500 for mine i Tyskerland, så det er da et udmærket køb

--
Mikkel
expr $FERIE - 3

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-07-02 11:59

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var faktisk et rigtig godt område med masser af ting at se på.
> Også Dali museet ligger inden for ca. 1 times kørsel.

Jeps, det er også en stor oplevelse, et gammelt teatermuseum som Dali selv
fik lov at modificere lidt...

> Vi nåede da også til Andorra og shoppe lidt. Jeg fik mig bl.a. et par
> SIDI Vertebrae støvler til omkring en tusse. Jeg ved ikke præcis hvad
> de koster herhjemme, men er det ikke et stykke forbi de 2.000?

Hæ, jeg købte Dainese jakke til under halv (dansk) pris og en Shoei hjelm
til lige omkring halv pris, min bror fik nye motocross bukser og .. jeg
kunne have brugt en FORMUE på den tur!

Rittig