Warcraft multiplayer med kun en plade ?
Fra : Simon Jakobsen

Dato : 15-07-02 16:45

Hej

- Min søn, læs jeg... vi har købt warcraft 3 og skulle så til at spille
mod hinanden, pladen bliver sat i den maskine som laver spillet, men
hvad gør vi så med computer nr 2 når den spørger efter pladen, man
plejer at kunne spille multiplayer med bare en skive, i hvert i nogle spil,
hvad gør vi, køber et spil til .... !!!!

- Hvad gør i ?

Simon, med en søn der er ked af det......

Fra : Svend Emil

Dato : 15-07-02 18:29

> - Hvad gør ??v??i ?
>
> Simon, med en søn der er ked af det......

Ved ikke om dette er muligt, men kan du ikke tage cd'en ud af den 1.
computer, når den 2. spørger efter den, og så kører spillet fra dén????

Ved ikke om det kan hjælpe?

--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 15-07-02 18:43

Hej Svend Emil

- Det har vi prøvet, men det virker ikke, for lige så snart man prøver på
noget på den "første" maskine spørger den efter pladen, øv-øv

Simon

Fra : Michael Thomsen

Dato : 15-07-02 19:02

Tja.. 2 ting..

enten går du ind på www.gamecopyworld.com og henter en No-CD Patch og
installere det, så skal du ikke bruge skiven mere, men du kan desværre ikke
spille via Battle.net. Ellers køber du et eksemplar mere

Mvh Michael

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 19-07-02 22:37

Svend Emil <svendemil@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d330679$0$13937$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ved ikke om dette er muligt, men kan du ikke tage cd'en ud af den 1.
> computer, når den 2. spørger efter den, og så kører spillet fra dén????
>
> Ved ikke om det kan hjælpe?

Prøv så at slå musikken fra inden du fjerner CD'en...

Mvh.
Lars

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-07-02 19:21

Går ind på www.copygameworld.com og finder en NoCD-patch.

Fly

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 15-07-02 20:46

hej igen

ok, der er godt nok mange forskellige til warcraft 3, hvilken skal jeg vælge
tror i ?

Mvh

Simon

Fra : Simon Kamber

Dato : 15-07-02 21:19

On Mon, 15 Jul 2002 21:46:12 +0200, "Simon Jakobsen"
<simon-j@post7.tele.dk> wrote:

>ok, der er godt nok mange forskellige til warcraft 3, hvilken skal jeg vælge
>tror i ?
Har ikke lige set på war3 på gcw. Men de bedste plejer at hedde noget
med exe, og så den version af spillet i bruger.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Kasper

Dato : 15-07-02 22:45

<simon-j@post7.tele.dk> wrote:

>hej igen
>
>ok, der er godt nok mange forskellige til warcraft 3, hvilken skal jeg vælge
>tror i ?

Hent den der hedder "No CD/Fixed Exe", og som passer til det
versionsnummer dit spil har.

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Den glade dreng

Dato : 15-07-02 23:32

Hejsa

kom til at tænke på, kan man ikke dele det CD-rom drev hvor
cd-romme ligger i? og så lad dem begge loade fra den?

hilsen

Per

Fra : Simon Kamber

Dato : 16-07-02 09:36

On Tue, 16 Jul 2002 00:31:59 +0200, "Den glade dreng"
<per1665@grafik.dk> wrote:

>kom til at tænke på, kan man ikke dele det CD-rom drev hvor
>cd-romme ligger i? og så lad dem begge loade fra den?
Nope, så simpelt er det ikke:(. Kopibeskyttelsen kræver at finde cd'en
i et drev.

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 15-07-02 23:50

Hej Kasper

Tak skal du/i have, nu mangler jeg bare at finde ud hvilken version jeg/vi
har.
Jeg har kikket over alt, mener jeg, men ikke fundet ud af det, du skulle vel
ikke
kunne fortælle mig hvor jeg kan se det...............

Mvh

Simon

Fra : Ged

Dato : 16-07-02 02:41

On Tue, 16 Jul 2002 00:49:37 +0200, "Simon Jakobsen"
<simon-j@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>ikke
>kunne fortælle mig hvor jeg kan se det...............

Det står nederst i højre hjørne med hvide bogstaver når du går ind i
spillet ved første menu. Du har sikkert version 1.0, når du nu bare
har installeret spillet, men der findes en update på blizzards egen
hjemmeside til en nyere version (1.01 så vidt jeg husker).

Fra : SirWheels

Dato : 16-07-02 13:30

> [...]
spil,
> hvad gør vi, køber et spil til .... !!!!

Prøv VirtualCD - Et program, der opretter et virtuelt CD-drev på din
computer, fungerer i alle Windows, tror jeg... i hvert fald i Windows XP
http://www.virtualcd-online.com/default_e.htm

--
Regards/Hilsen
SirWheels

Fra : cb

Dato : 17-07-02 03:06

Davs (Simon)

Vil egentligt ikke spille hellig eller forhindre dig i noget som helst
(havde selv en warez udgave af spillet før det kom på markedet) ville
udelukkende informere dig så du var klar over, at du bryder med Blizzards
EULA (End User License Ageement). I ældre spil som Starcraft og C&C m.fl.
var det lovligt at spille over LAN med kun en cd, da man kunne installere
"spawnede" versioner af spillet. No-cd er i sig selv lovligt nok det er
installation af spillet på flere computere samtidigt der bryder med EULA´en.
Jeg vil så´n set oz ha anbefalet dig gcw (hvis ikke det var gjordt i
forvejen) men jeg synz oz lige du skulle vide dette, bare for en go´ ordens
skyld :)

cb

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 17-07-02 10:23

Hej cb

- Spillet er købt i Bog og Ide til 399,-
- Vil det så sige at når vi har 3 comp. og gerne vil spille i lan,
så skal vi købe 3 spil, det annimere da til ulovligheder...

- Jeg har været inde på gcw, hentet filerne rzr-wc3, men når jeg pakker
den ud bliver den til en ace-fil som så kan udpakket til en winzip-fil
som så kan udpakkes til en ace-fil osv osv. Hvad gør jeg forkert...

Simon

Fra : cb

Dato : 17-07-02 17:22

> Hej cb
>
> - Spillet er købt i Bog og Ide til 399,-
> - Vil det så sige at når vi har 3 comp. og gerne vil spille i lan,
> så skal vi købe 3 spil, det annimere da til ulovligheder...

Tja, det er lidt voldsomt men sandt, og som sagt, siger jeg ikke hvad du
skal og ikke skal gøre - det lød bare som om du ikke var klar over
problematikken og det er du nu :)

Prøv at hente winrar fra www.download.com så skulle virke.

cb