/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
V-Power fra Shell (erfaringer?)
Fra : Toshido - AROS Motor~


Dato : 15-07-02 16:20

Nu er V-Power benzinen fra Shell (såvidt jeg er informeret) forholdsvis ny
på markedet. Jeg fik ved et tilfælde tanket V-Power på maskinen og
eksperimenterer nu på 2. optankning af det dyrere saftevand. Jeg kan dog
ikke umiddelbart føle nogen forskel :o|

V-Power koster ca. 23 øre mere pr. liter. Da min SV´er kun kan indeholde 16
liter, så snakker vi altså (indtil videre) ikke om store ekstraudgifter (i
alt ca. 6-7 kr). På trods af den, efter min mening, beskedne udgift så føler
jeg det alligevel lidt som eventyret "Kongens Nye Klæder"

Er der nogle i DFM-land som har erfaringer med V-Power? Min SV´er har kun
11500 KM på tælleren og har derfor stadig (forhåbentlig) rimelig pæne
ventiler. I brochuren skrives der om evnen til at rense ventiler for
belægninger, således brændstofs økonomien med tiden bliver meget bedre + op
til 10% forøgede kræfter.

Hvis alt dette er sandt, måler man så ikke disse forbedringer på gamle biler
og kan det overhovedet betale sig for de fleste motorcyklister, at benytte
V-Power?


--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus
E-mail: henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com
Web: www.nedergaard.com

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

-------------------------------------




 
 
Christian Knudsen (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 15-07-02 21:55

Hej Henrik

Jeg har også selv prøvet shell v-power på min gs-500 uden at mærke nogen
forskel.
Men jeg hørte noget med forleden, at det er rigtig nok det de siger, men at
det for de fleste bilisters vedkommende (sagde ikke noget om mc'er) ikke var
nødvendigt, da de ikke havde de problemr v-power skulle afhjælpe, så det
skulle mest være på ældre uplejede modeller, at det kunne have en effekt.

mvmch
christian


"Toshido - AROS MotorCykel Klub" <henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com>
skrev i en meddelelse news:agup6o$s4m$1@sunsite.dk...
> Nu er V-Power benzinen fra Shell (såvidt jeg er informeret) forholdsvis ny
> på markedet. Jeg fik ved et tilfælde tanket V-Power på maskinen og
> eksperimenterer nu på 2. optankning af det dyrere saftevand. Jeg kan dog
> ikke umiddelbart føle nogen forskel :o|
>
> V-Power koster ca. 23 øre mere pr. liter. Da min SV´er kun kan indeholde
16
> liter, så snakker vi altså (indtil videre) ikke om store ekstraudgifter (i
> alt ca. 6-7 kr). På trods af den, efter min mening, beskedne udgift så
føler
> jeg det alligevel lidt som eventyret "Kongens Nye Klæder"
>
> Er der nogle i DFM-land som har erfaringer med V-Power? Min SV´er har kun
> 11500 KM på tælleren og har derfor stadig (forhåbentlig) rimelig pæne
> ventiler. I brochuren skrives der om evnen til at rense ventiler for
> belægninger, således brændstofs økonomien med tiden bliver meget bedre +
op
> til 10% forøgede kræfter.
>
> Hvis alt dette er sandt, måler man så ikke disse forbedringer på gamle
biler
> og kan det overhovedet betale sig for de fleste motorcyklister, at benytte
> V-Power?
>
>
> --
> Med venlig hilsen/Yours sincerely
> Henrik Nedergaard, Århus
> E-mail: henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com
> Web: www.nedergaard.com
>
> Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
> AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
> AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
> IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk
>
> -------------------------------------
>
>
>



Soren S. Jorvang (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Soren S. Jorvang


Dato : 15-07-02 22:24

In article <agvck5$opc$1@news.cybercity.dk>, Christian Knudsen wrote:
> nødvendigt, da de ikke havde de problemr v-power skulle afhjælpe, så det
> skulle mest være på ældre uplejede modeller, at det kunne have en effekt.

Generelt lider motorcykler nok ogsaa i mindre grad af tilsodning
grundet utilstraekkelig gasgivning


--
Soren

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste