Brug af Realtek 8139 i PowerMac G4
Fra : Lasse Jensen

Dato : 15-07-02 14:33

Hej Macers !

Jeg skal bruge et ekstra netkort, til min Mac
og realtek har drivere til OSX på deres site
så det er måske et lidt dumt spørsmål, men

Kan jeg godt installer en Realtek8139-PCI kort
i min PowerMacG4 ?

Jeg her læst man skal være meget forsigtig
med at installer almindlige PC kort (PCI/AGP)
i en Mac, det var vist noget teknisk med clock hz mv.
Findes der en apple-non-profit web site, hvor jeg kan
se hvilke kort jeg kan bruge i min Mac, og dermed spare
en masse penge? istedet for at handle i en apple shop
f.eks. så koster det PCI-Realtek netkort kun 69,- Dkr.
og et AGP gfxkort til Mac koster kassen, men hvis man bare
kan bruge et PC kort, så er der penge at spare.

Regards Lasse

Fra : Tom

Dato : 15-07-02 14:49

Et realistisk og godt sted at se rigtige ( ind imellem billige) macpriser,
er på macxpress.dk ( med et eller to s'er!?)
De har som regel PCI kort til 3-500 kroner .-.. !?
I forhold til almindelig PC net kort i en mac.. Så tror jeg ikke at det
virker !?

PS
Et endnu bedre sted er i tyskland, hvor der er flere netbutikker, der lever
af at sælge ex. Bios opgradere PC PCI kort, der nu virker til Mac.. Ex et
Winfast MX2 kort koster under halvdelen i Tyskland !
Tom

PPS
Du har kun en AGP port i en mac, og der vil du gerne have dit skærmkort
siddende !!
Så netkortet skal altså være PCI !!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-07-02 15:13

Tom <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> Tom
>

> PPS
> Du har kun en AGP port i en mac, og der vil du gerne have dit skærmkort

Du kan få et 100 MBit netkort i Bilka til under en hund. Det hedder
TekComm og driver kan du hante på vores ftp

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/