Maling af hus
Fra : Stationsforstanderen

Dato : 15-07-02 13:58

Hej
Jeg er den lykkelige ejer af en gammel togstation. Men der er nogle af de
tidligere ejere, som har malet stationen. Der er helt forståligt at den er
blevet malet, da man har lukket huller, efter døre og vinduer. Men nu er mit
spørgsmål bare hvad det er de har malet med. Det smitter ikke af når man
rører ved det. Den inderste farve kan brænde, men udsender diverse ikke så
behagelige dufte. Er der andre metoder, til at teste hvad det er der blevet
malet med ?.
Det er ved at trænge til en ny omgang, det skaller af flere steder. Jag har
forsøgt, ast fjerne det med en højtryksrenser og det inderste sider godt
fast.

Med venlig hilsen
Stationsforstanderen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-07-02 15:33

> behagelige dufte. Er der andre metoder, til at teste hvad det er der
blevet
> malet med ?.

Jeg kender kun den med sprit. En klud dyppes i sprit og man gnider godt i
malingen med den. Hvis det smitter af, så er den vandbaseret, hvis ikke er
den terpentinbaseret. Min erfaring er i øvrigt, at hvis det er vandbaseret,
så er brun sæbe ikke nogen idé til at få det af med, mens terpentinbaseret
slipper i løbet af et par døgn. Håber det kan bruges.

Mvh Maria

Fra : jensen

Dato : 16-07-02 18:13

"Stationsforstanderen" <asbjoern.baek@post1.tele.dk.stop> skrev i en
meddelelse news:agugsc$2oh$1@sunsite.dk...
> [...]
har
> forsøgt, ast fjerne det med en højtryksrenser og det inderste sider godt

få det sandblæst , har jeg gjort tit ved træhuse

jensen

Fra : Stationsforstanderen

Dato : 17-07-02 07:20

Hej Jensen

> få det sandblæst , har jeg gjort tit ved træhuse

Ja, Men havd koster det at sandblæse et hus og derefter få det vandskuret ?
Det drejder som om ca. 250 m2

MVH
Stationsforstanderen

Fra : arkitekten

Dato : 07-08-02 08:18

"Stationsforstanderen" skrev d. 15-07-02 13:58 dette indlæg :
> [...]
ikke så
> behagelige dufte. Er der andre metoder, til at teste hvad det er der

Hej stationsforstander
Jeg har også et hus bygget af DSB i 1909, som jeg bebor og renoverer.
Jeg kan måske hjælpe, eller vi kan udveksle erfaringer. Det ville være
nemmest om du ringede til mig. Mit nr. er 54171220. I øjeblikket har jeg
bedst tid efter kl. 20.
Hilsen Per

http://www.kandu.dk/