Job i USA
Fra : Ukendt

Dato : 15-07-02 14:10

Lille naive mig går med drømme om at arbejde i USA (specialet New York) Om
3-5år. Ud over det kæmpe arbejde med visum
(http://www.dansk-oss.com/steder/usa/nonimmigrant.asp) Er det så svært at
komme i kontakt med en arbejdsgiver her fra lille Danmark? Jeg har ingen
kontakt med nogle "over there"

Nogle af jer der har prøvet noget lignende?

Jeg er kun uddannet som "technical assistant" Dvs. arbejde inden for
industrien med CAD systemer. Så det er bare en lille funktionær stilling jeg
ville skulle have.

Hvordan ville mulighederne være i lande som England i forhold til USA?

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 21-07-02 10:05

> 3-5år. Ud over det kæmpe arbejde med visum
> (http://www.dansk-oss.com/steder/usa/nonimmigrant.asp)

Det er stort set umuligt for en ikke højt uddannet at få visum, med mindre
du vinder i Green Card lotteriet.

> Hvordan ville mulighederne være i lande som England i forhold til USA?

Det er jo i EU, så der kan du flytte over ligeså meget du vil...
--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 21-07-02 13:07

In article <3d3a78fb$0$56248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Rasmus Nielsen claimed the following:

> Det er stort set umuligt for en ikke højt uddannet at få visum, med mindre
> du vinder i Green Card lotteriet.

Hvor chancerne i øvrigt er ganske gode for danskere (jovist, det er tilfældigt
udvalgte personer der får et green-card, men der er alligevel nogle regler i
"tilfældighedscomputeren" der gør at danskere har gode chancer).

--
Anders Vind Ebbesen
"Any doctrine that weakens personal responsibility for judgement and for action

Fra : Henning Voldtofte

Dato : 21-07-02 15:50

In article <slrnajl8vf.vms.spam@prozac.boomer.dk>, spam@boomer.dk
says...

> [...]
> udvalgte personer der får et green-card, men der er alligevel nogle regler i
> "tilfældighedscomputeren" der gør at danskere har gode chancer).

Green cards allokarese tilfældigt blandt deltagerne, men det er ikke fra
en stor pulje. Hvert lands statsborgere har sin egen pulje. Da der er
relativt få danskere der deltager i forhold til det antal green cards
der kan vindes af danske statsborgere, så er chancerne bedre end de er
for f.eks en englænder.

Henning Voldtofte

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 21-07-02 16:55

In article <MPG.17a4e87bb15c51a8989680@news.tele.dk>,
Henning Voldtofte claimed the following:
> [...]
> relativt få danskere der deltager i forhold til det antal green cards
> der kan vindes af danske statsborgere, så er chancerne bedre end de er

Englændere, canadiere, mexikanere (generelt mange mellemamerikanske lande) og
en del lande i Asien kan slet ikke deltage, eftersom der de seneste år har været
en stor immigration fra disse lande til USA.

Der var 35 danskere som fik et greencard tildelt i 2001, til sammenligning var
der 1898 albanere, 3855 polakker, 88 svenskere og 4035 ukrainere. Jeg tror det
er et sikkert bud, at man som dansker får et greencard, hvis man søger (og det
er i øvrigt gratis).

Fra : Henning Voldtofte

Dato : 21-07-02 21:40

In article <slrnajlmab.vms.spam@prozac.boomer.dk>, spam@boomer.dk
says...

> [...]
> er et sikkert bud, at man som dansker får et greencard, hvis man søger (og det

Din sidste sætning er iøvrigt meget vigtig. Der er virksomheder der
reklamerer med services (mod betaling) i forbindelse med green card
lottery. Det er totalt unødvendigt. De informationer der skal afgives
for at deltage er få og simple, og chancerne er de samme (det betyder
intet hvornår INS modtager ansøgningen. Lodtrækningen foretages blandt
korrekt udfyldte ansøgninger modtaget indenfor den specificerede
tidsramme).

Henning Voldtofte

Fra : The BMA man

Dato : 21-07-02 22:20

On Sun, 21 Jul 2002 15:54:45 +0000 (UTC), spam@boomer.dk (Anders Vind
Ebbesen) wrote:

>Jeg tror det
>er et sikkert bud, at man som dansker får et greencard, hvis man søger (og det
>er i øvrigt gratis).

Og hvad er det nu lige, et Green card er til? Er det en
arbejds-/opholdstilladelse, eller hvad?

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 21-07-02 22:39

In article <3d3b1c29.13886613@news.image.dk>,
The BMA man claimed the following:

> Og hvad er det nu lige, et Green card er til? Er det en
> arbejds-/opholdstilladelse, eller hvad?

Ja, det giver dig en slags permanent opholdstilladelse i USA, men du mister den
hvis du ikke indenfor 10 år efter du har fået green cardet har boet mindst 1 år
i USA (så vidt jeg husker).

Arbejdsgivere kan også sørge for dit visum, men i så fald udløber din tilladelse
til at være i landet 14 dage efter du eventuelt mister dit arbejde ved det firma
der står på formularerne.

Man kan også gifte sig til permanent opholdstilladelse, men det kan også være en
lidt omstændig proces (alt i USA er formular-baseret, så der er ikke mange
forklaringsmuligheder (således står der også på formularer hvor mange minutter
den offentlige ansatte må bruge på at evaluere den).

Det smarteste for en dansker er helt klart at få et green card, hvis man ønsker
at prøve lykken derovre - det giver en fri bevægelighed (ind og ud af landet),
man får nemt et SSN, og kan nemt købe/leje bolig osv, da det netop er en helt
permanent form for visum, fremfor de andre.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 22-07-02 14:32

On Sun, 21 Jul 2002 21:39:23 +0000 (UTC), spam@boomer.dk (Anders Vind
Ebbesen) wrote:

> [...]

>hvis du ikke indenfor 10 år efter du har fået green cardet har boet mindst 1 år

Efter du har fået et green card skal du tage fast bopæl i USA. Du kan
forlade landet, men du må ikke være væk mere end et år, ellers
bortfalder dit green card. Eneste muighed for at være væk fra USA i
længere tid er at søge om "Advanced Parole", så kan man være væk i op
til to år. Fidusen med at få et green card og så rejse på ferie til
USA en gang om året er væk, der kræves nu en fast adresse i USA for at
beholde et green card.

Kortet i øvrigt gyldigt i 10 år, men det kan fornyes uden større
formaliteter.

>Arbejdsgivere kan også sørge for dit visum, men i så fald udløber din tilladelse
>til at være i landet 14 dage efter du eventuelt mister dit arbejde ved det firma
>der står på formularerne.

Rigitgt, men INS ser lidt gennem fingre med den regel i øjeblikket.
Det anbefales, at man forlader USA senest 30 dage efter man bliver
sagt op, eller vil man være "out of status", hvilket kan have en
negativ effekt på en green card ansøgning senere i livet.

> [...]
>man får nemt et SSN, og kan nemt købe/leje bolig osv, da det netop er en helt
>permanent form for visum, fremfor de andre.

Helt afgjort. Det er nemt at rejse ind og ud af landet, ved indrejse
slipper man også for de lange køer.

--
Lars
San Francisco

PS: Nyt job efter et år uden arbejde! http://www.samsungsdsa.com/

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 22-07-02 11:49

> [...]
det
> er et sikkert bud, at man som dansker får et greencard, hvis man søger (og

Langt fra. Jeg kan da eks. sige, at jeg deltog i lotteriet sidste år - uden
at vinde.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-07-02 15:13

In article <3d3be2b2$0$56206$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
> det
>
> Langt fra. Jeg kan da eks. sige, at jeg deltog i lotteriet sidste år - uden

Havde hun udfyldt "ansøgningen" korrekt?