Jens Lund Jensen skrev:
>for en lille måndes tid siden købte jeg et bundkort.
[1]
Jeg går ud fra at det var fjernsalg og forbrugerkøb.
>kan de fralægge sig ansvaret for det, man har jo reelt kun deres hjemmeside
>at se produkt specs på.
Man har 14 dages returret ved fjernsalg, netop fordi man ikke har
haft varen i hånden før. Det tæller først fra man har fået varen
i hænde.
>spørgsmål nr 2
>kan jeg få bytte mit køb selv om det er brugt.
Man har lov at afprøve, men ikke egentlig bruge en vare og
alligevel returnere den uden fradrag. Det er et forhold som
butikken har accepteret i og med at de driver fjernsalg - for det
står også i loven. Man kan godt afprøve varen over flere dage,
men vel ikke have en komponent til at snurre 24 timer i døgnet i
13 dage. Det er imidlertid et vurderingsspørgsmål.
>men det er mere det med oplysninger på hjemmesider og om firmaerne
>er ansvarlig for dem.
Hvis manglen er uvæsentlig, kan man ikke reklamere over den, men
returretten har intet med mangler at gøre. Man behøver slet ikke
begrunde en returnering ud over at man ikke vil købe varen
alligevel.
Forretningen kan ikke fraskrive sig noget ansvar for væsentlige
mangler uanset hvad der står på deres hjemmeside eller andre
steder (se [1]).
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/