Nyt spiklkort og grafikkvalitet
Fra : TS

Dato : 15-07-02 10:54

Hejsa.

Efter at have læst i gruppen er jeg ikke i tvivl om hvad man skal vælge hvis
skal have et godt kort til spil. Men hvad for et skal man købe hvis man også
gerne vil have en ordentlig billedkvalitet?
Det er ikke rigtig til at finde nogen steder.

Sagen er den at jeg skal samle en computer til min lillebror. Jeg har selv
et Radeon 8500 LE, men det vil han nok synes er for langsomt til alle de nye
spil.

Findes der nogen GF4 4200 med tilsvarende billedkvalitet?

Når man nu vil investere i en 17'' skærm til 3k eller en 19'' til 5k - så
nytter det ikke at grafikkortet slører billedet.

På forhånd tak.

/TS

Fra : Jesper Kyhn

Dato : 15-07-02 12:01

Jeg ville fortrække Geforce 4 mx 420.. Jeg ved godt at der ikke er så mange
der er vilde med det, men jeg har det, og det køre alt flydende, f.eks.
fligth simulator 2002, medal of honor, Hitman osv...... Det koster omkring
7-900 kr..

Jesper

Fra : DWM

Dato : 15-07-02 13:38

"Jesper Kyhn" <Jesper.kyhn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fligth simulator 2002, medal of honor, Hitman osv...... Det koster omkring

Man får mere ud af at købe et GF3 ti200. Hastigheden er højere
og prisen det samme.

/Kenneth Iversen

Fra : TS

Dato : 15-07-02 13:44

Tak for svarene, men i har misforstået spørgsmålet.

Jeg er godt klar over ved hvilket kort man får mest for pengene, i forhold
til hastighed.

Det var billedkvaliteten jeg spurgte efter. Billedkvalitet har ikke noget
med fps at gøre.

Håber der er nogen som har erfaringer mht. billedkvalitet af forskellige GF4
4200 kort kontra et Radeon 8500.

/TS

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-07-02 13:48

"DWM" skrev bl.a.:

> Man får mere ud af at købe et GF3 ti200. Hastigheden er højere
> og prisen det samme.

Som jeg også næver i indlæget "For fanden da osse " fra i dag, mangler
GF4MX pixelshaders. Noget der nok er svært at komme uden om, hvis jeg
forstår ordet "grafikkvalitet" rigtigt...
http://www.3dgpu.com/index.php?category=9&id=117

Mht. skarphed i billedet tror jeg at ATI vinder i de fleste tilfælde... og
det er jo altså ikke så langsomme

--
Lars

Fra : LA2

Dato : 15-07-02 13:44

> [...]
>
> På forhånd tak.
>
> /TS
>
> Hvis det er 3d kvalitet så er et GF4 TI 4200, 4400 eller 4600, det
hurtigste og billedmæssigt
helt i top.
Hvis vi nu taler om 2d kvalitet så slipper du nok ikke udenom Parhelia fra
Matrox. Endelig påstår Radeon ejere hårdnakket at kvaliteten på deres kort
er GF4 overlegen. Selv kan jeg ikke se forskel på Radeon og GF4, bortset fra
tv udgangen der er lidt bedre på Radeon.
Hvis du bestemmer dig for Radeon 8500 så undgå LE udgaven. (får nok smæk af
Radeon 8500LE ejere for det råd).
Hvad GF4 angår vil jeg anbefale 4400 eller 4600 udgaven, godt nok kan 4200
klokkes til at matche 4400, men det er altid rart at have lidt loftshøjde og
vente med at klokke til de virkelig tunge spil kommer. Dertil kommer at der
sidder hurtigere ram på 4400 og 4600, og der er 128 mb af dem.
Der er ikke den store forskel på de diverse mærker hvad performance
angår(4400&4600)
MSI giver efter min mening mest for pengene, men Leadtek har uhæmmet lækre
kølere på.
Ang. det sidste skulle du købe et GF4 4000/4600 så skift køleren, hvis det
er en standard køler, ud med den nye fra Thermal Take, der følger ramsinks
med. I følge flere test sænker den temperaturen betragteligt. det giver
længere levetid eller mere oc potentiale.
Lang smøre, men håber den hjælper lidt.
LA2

Fra : Frank Andersen

Dato : 15-07-02 18:59

Har prøvet flere nye kort med Nvidia chip. Det er altid en lettelse for
øjnene at sætte min gamle Radeon i igen og sende det nye tilbage til
butikken. Men som du kan se er man meget fokuseret på hastighed og hvis du
vil køre testprogrammer skal du købe Nvidia. Hvis du bare skal bruge din PC,
skal du købe ATI.

Frank

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 15-07-02 19:32

Jeg har et Ati Radeon 8500 og en AMD 1.4@1.47.
Billedkvalitet samt TV-out er fremragende og den kan sagtents bruges til
spil.
Når man læser diverse tests,er det ikke fordi Gf4 er SÅ meget
hurtigere,bevares Gf4 4200 er da billigere end Radeon 8500,men er
billedkvalitet og så TV-out så ligeså godt?

Mvh. Henrik