2 års regel (papirløst forhold)
Fra : Thomas

Dato : 15-07-02 10:22

Hej alle,

Min kæreste og jeg bor sammen i mit hus, hvilket vi nu har gjort i snart 2
år. Nu er jeg lige blevet gjort opmærksom på en 2-års regel, hvor min
kæreste til syneladende får nogle flere rettigheder. Er det rigtigt
opfattet, eller er det bare en skrøne?
Hvis det er korrekt opfattet, hvad er det så regler der træder i kraft?

-Thomas

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 15-07-02 10:38

"Thomas" skrev:

> [...]
> år. Nu er jeg lige blevet gjort opmærksom på en 2-års regel, hvor min
> kæreste til syneladende får nogle flere rettigheder. Er det rigtigt

Den eneste 2-års regel jeg kender for papirløseforhold er at såfremt den ene
arver den anden er der lavere boafgift (15 % i stedet for vistnok 36,25 %).

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Sanne Bülow

Dato : 15-07-02 11:33

Thomas <Thomas@__remove__brobech.dk.remove> scribbled:

> [...]
> rigtigt opfattet, eller er det bare en skrøne?
> Hvis det er korrekt opfattet, hvad er det så regler der træder i

Jeg mener, at hvis man bor i almennyttig lejebolig, så har den part der ikke
står på lejekontrakten ret til at fortsætte lejemålet, skulle man gå fra
hinanden og personen der lejer boligen flyttede. Er vist lavet for at sikre,
at man ikke kan hjælpe en der ikke har været medlem så længe af en
boligforening til at få en bolig udenom ventelister.

Sanne Bülow
Dragons aren't extinct;
they just learned to hide in books.

Fra : vagn torup

Dato : 15-07-02 13:55

"Sanne Bülow" <it@abso.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at man ikke kan hjælpe en der ikke har været medlem så længe af en
> boligforening til at få en bolig udenom ventelister.

Hej Sanne
Du har ret, dog skal tilføjes at reglen også gælder for privat udlejning men
ikke, som mange tror, i en fremlejesituation uanset, hvilken boligform, der
er tale om.
MVH Rikke

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-07-02 16:16

In article <3d329445$0$54699$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Thomas" <Thomas@__remove__brobech.dk.remove> wrote:

> [...]
> opfattet, eller er det bare en skrøne?
> Hvis det er korrekt opfattet, hvad er det så regler der træder i kraft?

Din reklamationsret bortfalder efter 2 år :)