Indbrud og politiets reaktion
Fra : Christian Andersen

Dato : 15-07-02 04:01

Hejsa.

Der har lige været indbrud i min nabos værelse (jeg bor på kollegium).
Det lykkedes mig at skræmme fyrene væk og det var også mig der ringede
til politiet.

Der er dog en ting der undrer mig. Da jeg snakkede med politiet, nævnte
jeg at vinduet stod halvt åbent (hvilket det gjorde), men de havde ikke
tænkt sig at komme for at lukke det. Jeg ved heller ikke om de kommer
senere for at tage fingeraftryk eller noget.

Hvad er den normale reaktion for politiet til sådan noget?

Det skal lige siges at jeg havde ringet en time tidligere for at melde
mystiske lyde og der kom de indenfor 20 minutter og lyste op på vinduerne
(kunne jeg se) men de så åbenbart ikke noget usædvanligt dengang.

Hvordan kan det være at de kommer når jeg melder "mystiske lyde", men
ikke når jeg melder indbrud?

Hører det overhovedet til her?

--
..signature

Fra : Claus MC

Dato : 15-07-02 17:00

"Christian Andersen" <tcd977fzm1001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan det være at de kommer når jeg melder "mystiske lyde", men
> ikke når jeg melder indbrud?

Det er et spørgsmål om at prioritere arbejdsopgaverne. Når du melder om
mystiske lyde, er der chance for at fange en tyv på fersk gerning. Når du
melder et indbrud, er chancen for at fange tyven i dag ikke bedre end i
morgen !

> Hører det overhovedet til her?

Det tror jeg bestemt ikke, men næste gang kan du nævne §§ i retsplejeloven
om politiets pligt til at optage anmeldelser og indlede en efterforskning

/Claus

Fra : Christian Andersen

Dato : 15-07-02 19:38

Claus MC wrote:

> [...]
> mystiske lyde, er der chance for at fange en tyv på fersk gerning. Når du
> melder et indbrud, er chancen for at fange tyven i dag ikke bedre end i

Det kan du selvfølgelig have ret i.

> Det tror jeg bestemt ikke, men næste gang kan du nævne §§ i retsplejeloven
> om politiets pligt til at optage anmeldelser og indlede en efterforskning

Bwahaha! Desuden har jeg snakket med min nabo. Han har ikke lyst til at
melde det, fordi han ikke synes det nytter noget. Der er vi så uenige.

Ja, chancen for at forbryderne og tingene dukker op igen er nok lig nul,
men så er politikerne da blevet opmærksomme på problemerne via
dognrapporten.

--
..signature