/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Minority Report - dårlig film
Fra : peter jensen


Dato : 15-07-02 02:55

Interessant tema, men her bliver det endnu engang slået fast at Spielberg er
en preacher, ikke en storyteller. Den slags scripts har det ikke godt i
legeonklens hænder, han bør underholde børn i 10-års alderen i stedet.



 
 
Per Kristensen (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 15-07-02 13:34

"peter jensen" <peterjensen@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:xXpY8.16072$p56.5197428@newsb.telia.net...
> Interessant tema, men her bliver det endnu engang slået fast at Spielberg
er
> en preacher, ikke en storyteller. Den slags scripts har det ikke godt i
> legeonklens hænder, han bør underholde børn i 10-års alderen i stedet.
>
>


1. Se den nu lige i ordenlig kvalitet og ikke døm den ud fra en warez
biograf-rip.

2. Spielberg kan ikke forælle historier? Hallo, siger E.T., Close
Encounters..., Indiana Jones, Poltergeist, Empire of the Sun, Always,
Jurassic Park, Schindler's List, Saving Private Ryan dig noget???

3. Mener du Schindler's List og Private Ryan er film for 10-års børn?



peter jensen (15-07-2002)
Kommentar
Fra : peter jensen


Dato : 15-07-02 13:49


Per Kristensen <pzk@crayon.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d32c126$0$13958$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "peter jensen" <peterjensen@nospam.com> skrev i en meddelelse
> news:xXpY8.16072$p56.5197428@newsb.telia.net...
> > Interessant tema, men her bliver det endnu engang slået fast at
Spielberg
> er
> > en preacher, ikke en storyteller. Den slags scripts har det ikke godt i
> > legeonklens hænder, han bør underholde børn i 10-års alderen i stedet.
> >
> >
>
>
> 1. Se den nu lige i ordenlig kvalitet og ikke døm den ud fra en warez
> biograf-rip.

Jeg har set den i biffen i topkvalitet.

> 2. Spielberg kan ikke forælle historier? Hallo, siger E.T., Close
> Encounters..., Indiana Jones, Poltergeist, Empire of the Sun, Always,
> Jurassic Park, Schindler's List, Saving Private Ryan dig noget???
>
> 3. Mener du Schindler's List og Private Ryan er film for 10-års børn?

Enig i at Saving Private Ryan er undtagelsen, og at han overgik sig selv med
ET. Men Jurassic Park, Always, osv. var ikke film jeg kunne tage seriøst
fortællemæssigt. AI levede i kraft af Kubrick, men blev så savet fuldstændig
i stykker i den sidste halve time, da Spielberg mente det nødvendigt at
smadre oplevelsen med jødemyter om "the chosen one", etc. En storyteller er
ikke en preacher. Han er bare ikke manden der skal slås med for store
temaer - bl.a. fordi han altid skal redde det helt med lidt sukker til
sidst.



Jens Thomsen (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 15-07-02 13:57


"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
news:3d32c126$0$13958$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> 1. Se den nu lige i ordenlig kvalitet og ikke døm den ud fra en warez
> biograf-rip.

Jeg har set den på et stort lærred (faktisk landets største), og selvom hans
konklusion er noget firkantet, så er jeg rimeligt enig i Peters bedømmelse
af manuskriptet. Det er middelmådigt håndværk, der primært bæres igennem af
production og star value.

Hvad med, at du selv så den først, før du dømmer andres holdninger til
filmen?

> 2. Spielberg kan ikke forælle historier? Hallo, siger E.T., Close
> Encounters..., Indiana Jones, Poltergeist, Empire of the Sun, Always,
> Jurassic Park, Schindler's List, Saving Private Ryan dig noget???

E.T. og Raiders of the Lost Ark er tidløse klassikere.

Det er ikke særligt pænt overfor Tobe Hooper at fraskrive ham enhver
indflydelse på Poltergeist. Han har trods alt instrueret filmen og sammensat
filmen. Spielberg var travlt optaget af E.T. under både produktion og
postproduktion.

Empire of the Sun og Always oplevede jeg ikke som andet end ligegyldige.

Schindler's List og Saving Private Ryan var for mig de første identikationer
af Spielbergs problemer med at levere en slutning uden at blive prætentiøs
eller ulideligt selvsmagende sentimental - noget som går alt, alt for
tydeligt igen i Minority Report.

> 3. Mener du Schindler's List og Private Ryan er film for 10-års børn?

Mener du, at E.T., Indiana Jones, Hook og Jurassic Park kun henvender sig
til voksne?

MVH
Jens



Jeppe Møller (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Jeppe Møller


Dato : 15-07-02 15:47

> E.T. og Raiders of the Lost Ark er tidløse klassikere.

Smag er subjektiv, men...
ET har jeg altid syntes var kedelig og ucharmerende.
-Jeg bliver ikke 'revet med' i filmen
-ET er irriterende at se på
-der er nogle irriterende børn med i filmen

Det syntes ejg da ejg var 8 og det synes jeg stadig den dag idag
Jeg ønsker ikke at være Rasmus Modsat, men kunne godt tænke mig at høre de
folk de synes ET er for sej/genial/osv., hvorfor de synes det?



Peter Bjerre Rosa (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 15-07-02 16:36

Jeppe Møller skrev:

> -Jeg bliver ikke 'revet med' i filmen

Heller ikke jeg.

> -ET er irriterende at se på

Ja, egentlig.

> -der er nogle irriterende børn med i filmen

Ja, børnene er møgirriterende, men moren er da *helt* skudt i låget.

> Jeg ønsker ikke at være Rasmus Modsat, men kunne godt tænke
> mig at høre de folk de synes ET er for sej/genial/osv., hvorfor de
> synes det?

Der er mange grunde til, at filmen alligevel er noget af et mesterstykke
fra Spielbergs hånd. Først og fremmest formår han at fortælle historien
'fra neden'. Historien bliver vitterligt visualiseret fra et barns
synspunkt. Der er ingen overordnede 'afklarende' scener med de voksne i
hovedrollen, og det er flot håndværk.

Der er dog stadig meget at komme efter som voksen og kritisk filmelsker.
Teknisk imponerer filmen desuden med sine dukkeeffekter, og
historiemæssigt er der ganske mange religiøse og kulturelle referencer.

--
Mvh. Peter
"An argument is a connected series of statements intended to establish a
proposition! It's not just saying 'no, it isn't'!"


peter jensen (15-07-2002)
Kommentar
Fra : peter jensen


Dato : 15-07-02 18:12


Peter Bjerre Rosa <peter@filmsvar.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aguq2v$23p$1@sunsite.dk...
> Jeppe Møller skrev:
>
> > -Jeg bliver ikke 'revet med' i filmen
>
> Heller ikke jeg.
>
> > -ET er irriterende at se på
>
> Ja, egentlig.
>
> > -der er nogle irriterende børn med i filmen
>
> Ja, børnene er møgirriterende, men moren er da *helt* skudt i låget.
>
> > Jeg ønsker ikke at være Rasmus Modsat, men kunne godt tænke
> > mig at høre de folk de synes ET er for sej/genial/osv., hvorfor de
> > synes det?
>
> Der er mange grunde til, at filmen alligevel er noget af et mesterstykke
> fra Spielbergs hånd. Først og fremmest formår han at fortælle historien
> 'fra neden'. Historien bliver vitterligt visualiseret fra et barns
> synspunkt.

Det er rigtigt - han er meget dygtig til at skyde en film "nedenfra". Og kan
man se det fra det perspektiv får man stadig noget ud af en film som E.T.
som voksen. Men når han så bevæger sig over i voksen-genren, så ebber de små
tilløb ud i sandet fordi han ikke også formår at fortælle "ovenfra". Han
jonglerer ofte med store temaer for så at tabe det hele på gulvet ved at
lade det munder ud i noget sukkerstads som hverken berører eller føles
sandsynligt. Han spiller stort ud, men tager ikke stikket hjem. Det
irriterer mig på en eller anden måde. Måske sætter jeg bare forventningerne
for højt.



Peter B. Juul (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 15-07-02 23:11

"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord.dk> writes:

> -Jeg bliver ikke 'revet med' i filmen
> -ET er irriterende at se på
> -der er nogle irriterende børn med i filmen

Jeg er dybt chokeret. Selv ikke Haley Joel Osment formår at spille
sine roller så godt, som Elliot og Gertie i E.T.

Med Haley føler man altid, at han spiller en rolle. Med de to var det
som om de simpelthen var rollerne.

En af de ting i filmen, der for alvore fangede mig her i anden omgang
var i øvrigt brugen af nøgler som autoritetssymbol. I langt det meste
af filmen, er raslende nøgler alt hvad vi ser af de folk, der jager
E.T.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.
I speak only 0}._.{0 Og så åbner vi en grønthandel."
for myself. O/ \O

Thomas Mouritsen (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 16-07-02 00:01


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m37kjwwsjz.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Jeg er dybt chokeret. Selv ikke Haley Joel Osment formår at spille
> sine roller så godt, som Elliot og Gertie i E.T.

Enig. Men Haley Joel Osment spiller nu osse temmelig godt.


> Med Haley føler man altid, at han spiller en rolle. Med de to var det
> som om de simpelthen var rollerne.

Præcist.


> En af de ting i filmen, der for alvore fangede mig her i anden omgang
> var i øvrigt brugen af nøgler som autoritetssymbol. I langt det meste
> af filmen, er raslende nøgler alt hvad vi ser af de folk, der jager
> E.T.

Peter Coyote's rolle hedder faktisk "Keys" i filmen. Meget rammende.

Kan selv huske, da jeg så E.T. første gang, at det med nøglerne fangede mig
med det samme ; At det var autoritet. Dengang var det noget "skolelærer
agtigt" for mig, men jeg fangede det.

Med E.T. ved Spielberg simpelthen hvad han taler om, og hele miljøet som
filmen udspiller sig i, er så utrolig godt observeret.

Thomas





Peter B. Juul (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 16-07-02 07:33

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:

> > Jeg er dybt chokeret. Selv ikke Haley Joel Osment formår at spille
> > sine roller så godt, som Elliot og Gertie i E.T.
>
> Enig. Men Haley Joel Osment spiller nu osse temmelig godt.

Haley spiller ikke godt, han spiller fænomenalt. Men Spielbergs
instruktion af ungerne i E.T er nu hans mesterværk.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp
I speak only 0}._.{0 We are going to kill you
for myself. O/ \O We are going to kill you
By giving you lots of water to drink"

peter jensen (16-07-2002)
Kommentar
Fra : peter jensen


Dato : 16-07-02 10:28


Peter B. Juul <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m34rf0w5bg.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
>
> > > Jeg er dybt chokeret. Selv ikke Haley Joel Osment formår at spille
> > > sine roller så godt, som Elliot og Gertie i E.T.
> >
> > Enig. Men Haley Joel Osment spiller nu osse temmelig godt.
>
> Haley spiller ikke godt, han spiller fænomenalt. Men Spielbergs
> instruktion af ungerne i E.T er nu hans mesterværk.

Den lille pige i familjen er i øvrigt Drew Barrymore. Hun har nok aldrig
spillet bedre end i E.T.!



Peter B. Juul (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 16-07-02 10:36

"peter jensen" <peterjensen@nospam.com> writes:

> Den lille pige i familjen er i øvrigt Drew Barrymore. Hun har nok aldrig
> spillet bedre end i E.T.!

Nemlig. Og det er jo også morsomt at se Erika Eleniak instrueret af en
rigtig instruktør.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I see, you are completely mad.
The RockBear. ((^)) I just wanted to make sure."
I speak only 0}._.{0 -Doctor Who, "Tomb of the Cybermen."
for myself. O/ \O

Thomas Mouritsen (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 16-07-02 11:30


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3vg7guia6.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Nemlig. Og det er jo også morsomt at se Erika Eleniak instrueret af en
> rigtig instruktør.

Yep, som "cute girl"

Jeg kigger ikke engang på rollelisten ; Kan af en eller anden grund, stadig
huske det meste af rollebesætningen, på E.T.

Yderst skummelt...

Thomas





-V- (16-07-2002)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 16-07-02 13:34


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3vg7guia6.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Nemlig. Og det er jo også morsomt at se Erika Eleniak instrueret af en
> rigtig instruktør.

Tænk, jeg synes at hun leverede storspil i Under Siege.....



-V-



Peter B. Juul (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 16-07-02 13:51

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> > Nemlig. Og det er jo også morsomt at se Erika Eleniak instrueret af en
> > rigtig instruktør.
>
> Tænk, jeg synes at hun leverede storspil i Under Siege.....

Læs igen, hvad jeg skrev...

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed
I speak only 0}._.{0 very Thingish inside you is quite different when it gets
for myself. O/ \O out into the open and has other people looking at it.

-V- (16-07-2002)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 16-07-02 17:12


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> > > Nemlig. Og det er jo også morsomt at se Erika Eleniak instrueret af en
> > > rigtig instruktør.
> >
> > Tænk, jeg synes at hun leverede storspil i Under Siege.....

Nej, læs lige hvad *jeg* skrev. Gud, brugte vi begge to ironi?



-V-



Jeppe Møller (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Jeppe Møller


Dato : 16-07-02 17:28


> > > > Nemlig. Og det er jo også morsomt at se Erika Eleniak instrueret af
en
> > > > rigtig instruktør.
> > >
> > > Tænk, jeg synes at hun leverede storspil i Under Siege.....
>
> Nej, læs lige hvad *jeg* skrev. Gud, brugte vi begge to ironi?

Nej!

/JeppeM



Peter B. Juul (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 16-07-02 20:22

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> > > > Nemlig. Og det er jo også morsomt at se Erika Eleniak instrueret af en
> > > > rigtig instruktør.
> > >
> > > Tænk, jeg synes at hun leverede storspil i Under Siege.....
>
> Nej, læs lige hvad *jeg* skrev. Gud, brugte vi begge to ironi?

Nej. Læs hvad jeg skrev.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I see, you are completely mad.
The RockBear. ((^)) I just wanted to make sure."
I speak only 0}._.{0 -Doctor Who, "Tomb of the Cybermen."
for myself. O/ \O

-V- (17-07-2002)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 17-07-02 01:34


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> > > > Tænk, jeg synes at hun leverede storspil i Under Siege.....
> >
> > Nej, læs lige hvad *jeg* skrev. Gud, brugte vi begge to ironi?
>
> Nej. Læs hvad jeg skrev.

OK, Peter. Jeg giver op. Hvad skrev du egentlig?


-V-



Peter B. Juul (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-07-02 10:51

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> > Nej. Læs hvad jeg skrev.
>
> OK, Peter. Jeg giver op. Hvad skrev du egentlig?

At det var rart at se Erika instrueret af en ordentlig
instruktør. Altså Spielberg. Det var der ingen ironi i. Hvordan hun
spiller i forskellige film havde ikke meget med det at gøre.


--
Peter B. Juul, o.-.o "EDB er noget lort!"
The RockBear. ((^))          -Asbjørn Højmark
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

-V- (17-07-2002)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 17-07-02 10:57


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m37kjuvg1d.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> At det var rart at se Erika instrueret af en ordentlig
> instruktør. Altså Spielberg. Det var der ingen ironi i. Hvordan hun
> spiller i forskellige film havde ikke meget med det at gøre.

OK, du brugte altså overhovedet ikke ironi.
Det bliver du nødt til, for ellers kan jeg ikke forholde mig til et udsagn
hvor Erika's skuespillerevner bliver diskuteret.
Interessant mailadresse du har, iøvrigt. 'rnd'?



-V-



Peter B. Juul (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-07-02 11:21

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> OK, du brugte altså overhovedet ikke ironi.
> Det bliver du nødt til, for ellers kan jeg ikke forholde mig til et udsagn
> hvor Erika's skuespillerevner bliver diskuteret.

Dem diskuterede jeg ikke

> Interessant mailadresse du har, iøvrigt. 'rnd'?

Tjah. Subdomæner kan være nødvendige, når man vil opgive en lokal,
fungerende adresse, der ikke er ens officielle.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i
The RockBear. ((^)) 'Normal stilling'"
I speak only 0}._.{0 - Fra TDM-vejledning om opsætning
for myself. O/ \O af mobiltelefon.

peter jensen (15-07-2002)
Kommentar
Fra : peter jensen


Dato : 15-07-02 16:14


Jens Thomsen <jens@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d32c689$0$46263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Schindler's List og Saving Private Ryan var for mig de første
identikationer
> af Spielbergs problemer med at levere en slutning uden at blive prætentiøs
> eller ulideligt selvsmagende sentimental - noget som går alt, alt for
> tydeligt igen i Minority Report.

Det kammede over i AI, og det gør det igen i Minority Report. Har i øvrigt
hørt at han i kølvandet på 11. september har været inde og ændre i E.T.
fordi moderen på et tidspunkt siger til sønnen at han ligner en "terrorist".
Det er nu blevet overdubbed til "hippie". Desuden har han været inde og
fjerne pistolskud så det i stedet bliver walkietalkier som høres. Det er den
form for political correctness der gør, at det er svært at tage hans
produktioner særligt alvorligt. Når han vil noget, vil han det ikke nok.



Jens Thomsen (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 15-07-02 17:07


"peter jensen" <peterjensen@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:BEBY8.16143$p56.5218077@newsb.telia.net...

> Det kammede over i AI, og det gør det igen i Minority Report. Har i øvrigt
> hørt at han i kølvandet på 11. september har været inde og ændre i E.T.
> fordi moderen på et tidspunkt siger til sønnen at han ligner en
"terrorist".
> Det er nu blevet overdubbed til "hippie". Desuden har han været inde og
> fjerne pistolskud så det i stedet bliver walkietalkier som høres.

Det er selve pistolerne i hænderne på FBI-agenterne, Spielberg har fjernet
digitalt og erstattet med walkie-talkies. Hvad angår den anden ændring med
det slettede ord, så er det faktisk en "and", der startede på et amerikansk
dagblad. Sætningen er ganske rigtigt ændret i forhold til den originale
biografudgave, men det skete altså allerede tilbage sidst i 1980'erne, inden
den første videoudgave blev udgivet. Det sælger bare flere aviser at koble
det sammen med 11. september.

MVH
Jens



peter jensen (15-07-2002)
Kommentar
Fra : peter jensen


Dato : 15-07-02 18:20


Jens Thomsen <jens@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d32f2ed$0$13970$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "peter jensen" <peterjensen@nospam.com> skrev i en meddelelse
> news:BEBY8.16143$p56.5218077@newsb.telia.net...
>
> > Det kammede over i AI, og det gør det igen i Minority Report. Har i
øvrigt
> > hørt at han i kølvandet på 11. september har været inde og ændre i E.T.
> > fordi moderen på et tidspunkt siger til sønnen at han ligner en
> "terrorist".
> > Det er nu blevet overdubbed til "hippie". Desuden har han været inde og
> > fjerne pistolskud så det i stedet bliver walkietalkier som høres.
>
> Det er selve pistolerne i hænderne på FBI-agenterne, Spielberg har fjernet
> digitalt og erstattet med walkie-talkies. Hvad angår den anden ændring med
> det slettede ord, så er det faktisk en "and", der startede på et
amerikansk
> dagblad. Sætningen er ganske rigtigt ændret i forhold til den originale
> biografudgave, men det skete altså allerede tilbage sidst i 1980'erne,
inden
> den første videoudgave blev udgivet. Det sælger bare flere aviser at koble
> det sammen med 11. september.

OK, hvis det ikke er andet, er ændringerne selvfølgelig i orden. Det lød det
bare temmelig sandsynligt når man også i de senere film kan se hvor
konfliktsky og overkorrekt han er når emnet nærmer sig noget for flertallet
følsomt.



Thomas Mouritsen (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 15-07-02 13:49


"peter jensen" <peterjensen@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:xXpY8.16072$p56.5197428@newsb.telia.net...
> Interessant tema, men her bliver det endnu engang slået fast at Spielberg
er
> en preacher, ikke en storyteller. Den slags scripts har det ikke godt i
> legeonklens hænder, han bør underholde børn i 10-års alderen i stedet.

Har du det osse meget varmt i dag ?

Drik noget vand ; Så får du det bedre.

Thomas





peter jensen (16-07-2002)
Kommentar
Fra : peter jensen


Dato : 16-07-02 10:29


Thomas Mouritsen <miles@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:agugef$1t6$1@sunsite.dk...
>
> "peter jensen" <peterjensen@nospam.com> skrev i en meddelelse
> news:xXpY8.16072$p56.5197428@newsb.telia.net...
> > Interessant tema, men her bliver det endnu engang slået fast at
Spielberg
> er
> > en preacher, ikke en storyteller. Den slags scripts har det ikke godt i
> > legeonklens hænder, han bør underholde børn i 10-års alderen i stedet.
>
> Har du det osse meget varmt i dag ?

Må indrømme at jeg ikke er altædende.



Martin Krat (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Krat


Dato : 16-07-02 22:21

Spørgsmålet er om du har set Schindlers list, faktisk så jeg den så sent som
i søndags, tror ikke de skal pilles så meget ved slutningen da slutningen
mig bekendt også skulle være rimlig autentisk, jeg syntes da kør fint i
overgangen Til sidst fra de sidste par scenere over til den sidste scene som
er i farve, ganske godt rådført af Itzhak Perlmans violin....
"peter jensen" <peterjensen@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:fHRY8.47636$n4.11686208@newsc.telia.net...
>
> Thomas Mouritsen <miles@privat.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:agugef$1t6$1@sunsite.dk...
> >
> > "peter jensen" <peterjensen@nospam.com> skrev i en meddelelse
> > news:xXpY8.16072$p56.5197428@newsb.telia.net...
> > > Interessant tema, men her bliver det endnu engang slået fast at
> Spielberg
> > er
> > > en preacher, ikke en storyteller. Den slags scripts har det ikke godt
i
> > > legeonklens hænder, han bør underholde børn i 10-års alderen i stedet.
> >
> > Har du det osse meget varmt i dag ?
>
> Må indrømme at jeg ikke er altædende.
>
>



peter jensen (16-07-2002)
Kommentar
Fra : peter jensen


Dato : 16-07-02 22:39


Martin Krat <martinkrat@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d347f66$0$80801$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Spørgsmålet er om du har set Schindlers list, faktisk så jeg den så sent
som
> i søndags, tror ikke de skal pilles så meget ved slutningen da slutningen
> mig bekendt også skulle være rimlig autentisk, jeg syntes da kør fint i
> overgangen Til sidst fra de sidste par scenere over til den sidste scene
som
> er i farve, ganske godt rådført af Itzhak Perlmans violin....

Har set den. Den fungerer godt og berører.
Jeg er bare hamrende træt af temaet (specielt den kommercielle og politiske
udnyttelse af samme) og det faktum at Spielberg altid skal have lidt
jødehistorie ind i sine film. Men det tjener til Spielbergs ære, at han ikke
lader offerdyrkelsen kamme over i Schindlers list.



Lars Hoffmann (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 17-07-02 07:40

"peter jensen" <peterjensen@nospam.com> escribió en el mensaje
news:Vn0Z8.47698$n4.11717198@newsc.telia.net...

> Jeg er bare hamrende træt af temaet (specielt den kommercielle og
politiske
> udnyttelse af samme) og det faktum at Spielberg altid skal have lidt
> jødehistorie ind i sine film. Men det tjener til Spielbergs ære, at han
ikke
> lader offerdyrkelsen kamme over i Schindlers list.

Hvad mener du med "have lidt jødehistorie ind i sine film"? Det er jo nu
engang det filmen handler om.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann



peter jensen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : peter jensen


Dato : 17-07-02 08:39


Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ah33i5$b74$1@newsreader.mailgate.org...
> "peter jensen" <peterjensen@nospam.com> escribió en el mensaje
> news:Vn0Z8.47698$n4.11717198@newsc.telia.net...
>
> > Jeg er bare hamrende træt af temaet (specielt den kommercielle og
> politiske
> > udnyttelse af samme) og det faktum at Spielberg altid skal have lidt
> > jødehistorie ind i sine film. Men det tjener til Spielbergs ære, at han
> ikke
> > lader offerdyrkelsen kamme over i Schindlers list.
>
> Hvad mener du med "have lidt jødehistorie ind i sine film"? Det er jo nu
> engang det filmen handler om.

Ja, denne film og det er også fint nok. Det sker bare i rigtig mange af hans
film på en eller anden måde, nogle gange subtilt, andre gange ikke. Jeg kan
bedst lide rene historier blottet for den slags prædiken.



Jeppe Møller (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Jeppe Møller


Dato : 17-07-02 09:17

Ja, jeg ville også ønske at de ikke havde holdt den Thanksgiving i
Spiderman...

/Jeppe



Per Kristensen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 18-07-02 07:40


"peter jensen" <peterjensen@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:xXpY8.16072$p56.5197428@newsb.telia.net...
> Interessant tema, men her bliver det endnu engang slået fast at Spielberg
er
> en preacher, ikke en storyteller. Den slags scripts har det ikke godt i
> legeonklens hænder, han bør underholde børn i 10-års alderen i stedet.
>
>
Filmen får ellers gode karakterer på IMDB.



Jens Thomsen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 18-07-02 10:34


"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
news:3d3662a4$0$13983$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Filmen får ellers gode karakterer på IMDB.

For nu at parafrasere Obelix: "De er skøre, de amerikanere"!

Jeg giver den ****/6 - først og fremmest pga. præmis, scenografi og
fotografering. Ikke en elendig film, men bestemt heller ikke det mesterværk,
nogle amerikanske anmeldere har udråbt den til.

Læs evt. trådene på Mobius (mhvf.net) eller i critics discussion på Rotten
Tomatoes.

MVH
Jens



David Rasmussen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 18-07-02 11:14

Jens Thomsen wrote:
> "Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d3662a4$0$13983$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
>>Filmen får ellers gode karakterer på IMDB.
>
>
> For nu at parafrasere Obelix: "De er skøre, de amerikanere"!

Hvis du kigger på den demografiske fordeling af stemmer, vil du se at
us-voters har givet den præcis det samme i gennemsnit som non-us-voters,
8.3. Som jo derfor så er filmens endelige karakter:

http://us.imdb.com/Ratings?0181689#reports

/David


Morten Skovgaard (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Skovgaard


Dato : 24-07-02 18:26


"Jens Thomsen" skrev

> Jeg giver den ****/6 - først og fremmest pga. præmis, scenografi og
> fotografering. Ikke en elendig film, men bestemt heller ikke det
mesterværk,
> nogle amerikanske anmeldere har udråbt den til.

Jeg landede faktisk også på 4/6, må jeg sige... Ud over, at der er masser af
godt - og ikke altdominerende - effekt/kamera-håndværk, fungerer historien
egentlig også udmærket. Der er meget få film, der har haft tidsrejser som
det centrale tema, der har fungeret ordentligt, netop fordi
instruktører/manuskriptforfattere har klumret voldsomt i deres forklaringer
af principper, paradokser, etc. Det slipper vi næsten helt for i Minority
Report, der mest af alt er en temmelig no-nonsense-agtig thriller. Måske
ikke den bedste af slagsen eller specielt tankevækkende (det er trods alt
ikke ligefrem banebrydende etiske problemer, der jongleres med), men bestemt
underholdende og med en udmærket præstation af Cruise (sammenlignet med fx
Vanilla Sky og Mission Impossible 2)...

Husk i øvrigt, at der vistnok er et eller andet gallaarrangenemt i Cinemaxx
i Kbh. den 7. august. Noget med mad og soldater, der render rundt,
antageligvis...

/Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408939
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste