Oprettelse af fastnet
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-07-02 00:42

En kammerat skal have en fastnetforbindelse lagt ind i hans lejlighed,
han har kun haft mobiltelefon indtil nu.

Han overvejer en ADSL-forbindelse samtidigt med, men jeg har anbefalet
ham at vente - og prøve at se om et almindeligt modem ikke er nok til
ham (lige nu har han ingen internetforbindelse, og bruger det stort
set aldrig).

Han vil selvfølgelig gerne slippe færrest kroner, og jeg har anbefalet
ham at bruge Tele2/1001, da jeg selv er ganske tilfreds som
"Automatisk 1001"-kunde (jeg har altså ikke abonnement hos Tele2).

Hvad skal han gøre? Skal han blot kontakte TDC og bede dem oprette
forbindelsen, eller kan Tele2 gøre dette billigere?

Skal han straks efter oprettelsen flytte abonnementet til Tele2, eller
er der (som ved mobiltelefoner) en bindingsperiode før man kan flytte
nummeret? (Hvis der er, så kan han vel i denne periode selv taste
1001?)

Findes der billige alternativer til Tele2/1001? ACN og lignende har
ikke interesse - det skal gerne være nemt gennemskueligt.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : John

Dato : 17-07-02 11:18

> [...]
> ham at vente - og prøve at se om et almindeligt modem ikke er nok til
> ham (lige nu har han ingen internetforbindelse, og bruger det stort

Det lyder da absolut fornuftigt - han kan anskaffe en 56.6 modem for et par
hundrede kroner...

> Han vil selvfølgelig gerne slippe færrest kroner, og jeg har anbefalet
> ham at bruge Tele2/1001, da jeg selv er ganske tilfreds som
> "Automatisk 1001"-kunde (jeg har altså ikke abonnement hos Tele2).

Hvis han vil spare mest muligt skal han også tegne selve abonnementet
andensteds.

> Hvad skal han gøre? Skal han blot kontakte TDC og bede dem oprette
> forbindelsen, eller kan Tele2 gøre dette billigere?

Nej, de forskellige udbydere har stort set samme priser - så hvis tanken er
at være Tele2 fastnet abonnent, ville det nemmeste være at rekvirer
teknikeren igennem Tele2. Det vil dog nok stadig være en TDC tekniker - det
er dog blot et mellemværende mellem Tele2 og TDC.

> [...]
> er der (som ved mobiltelefoner) en bindingsperiode før man kan flytte
> nummeret? (Hvis der er, så kan han vel i denne periode selv taste

Han kan ikke være fastnetkunde hos Tele2 og bruge f.eks. TDC's ADSL
produkter. De andre udbydere har dog intet imode at levere ADSL produkter på
samme kobberpar som en konkurrents telefoni.

> Findes der billige alternativer til Tele2/1001? ACN og lignende har
> ikke interesse - det skal gerne være nemt gennemskueligt.

Debitel har p.t. det billigste produkt.

Mvh
John

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-07-02 11:33

"John" <jjensen@city.dk> skrev i en meddelelse
> De andre udbydere har dog intet imode at levere ADSL produkter på
> samme kobberpar som en konkurrents telefoni.

Orange havde svjh
Forestiller mig også at Telia har det

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-07-02 11:47

John skrev:

>Det lyder da absolut fornuftigt - han kan anskaffe en 56.6 modem for et par
>hundrede kroner...

Nemlig.

>Hvis han vil spare mest muligt skal han også tegne selve abonnementet
>andensteds.

Ja, men jeg var (er) i tvivl, om det er andre end TDC der kan oprette
en forbindelse?

> [...]
>teknikeren igennem Tele2. Det vil dog nok stadig være en TDC tekniker - det
>er dog blot et mellemværende mellem Tele2 og TDC.

Jeg kan ikke rigtig se på www.1001.dk at Tele2 kan oprette
forbindelsen, der står ingenting på pris-siden?

>Han kan ikke være fastnetkunde hos Tele2 og bruge f.eks. TDC's ADSL
>produkter.

Du kan godt være kunde hos dem (automatisk 1001), men du kan ikke have
abonnementet der. Jeg står selv i denne situation.

>Debitel har p.t. det billigste produkt.

Dem holder vi os pænt væk fra.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-07-02 12:03

http://www.itst.dk/wimpblob.asp?objno=97584958

Fra : Jens Dyekjær Madsen

Dato : 26-09-02 23:59

Cybercity har et fint internetabonnoment, til dem med almindelig telefon. Det
koster 95 kroner om måneden, og intet i oprettelse. Og så har man gratis en time
per dag, og en rimelig lav takst, for det man bruger udover dette. Det gælder
både dag og nat.

Samtidig koster det ikke opkald, så bare smid røret så hurtig som muligt. Du
behøver ikke at tænke på opkald, så lang tid, at den første time ikke er gået.
Måske burde du have en telefontæller, som kan fortælle når at timen er gået,
f.eks. til at sætte til modem'et, så den måler hvor længe at modem'et reelt er
brugt? Jeg brugte her vist nok nogen modemlog programmer, som kan måle hvor lang
tid, at man bruger modem'et, når at modemlog er sat til. Efterhånden er kommen
en del af disse dialers, som kan vise hvor lang tid du har "talt" på internet,
som du nok kan bruge.

Tele2 har jo søndag fri abonnoment (weekend+ for 8 kroner mere per måned, end
uden "gratis" søndag) - og jeg ved ikke, om man kan finde et normaltnummer, som
ikke er registreret som et internetnummer, således at man med dette abonnoment,
også skulle kunne få hele søndagen fri. Kombineret, så man har telefon hos
tele2, og cybercity fastpris 60, så burde man jo kunne bruge hele søndagen fri
på almindeligt internettelefonnummer uden forvalg, samt en time derudover hver
dag, ved brug af cybercity, hvor man skal have forvalg på. Man skal så huske, at
man skal ringer forvalg foran, når man bruger fastpris 60 (kode computeren til
det), meddens man skal opsætte en anden ikon til søndag, som bruger et nummer
det er gratis søndag, uden nogen forvalg. Jeg har dog ikke prøvet. Men det er da
billigt, for under 100 kroner om måneden, når man kan smidde røret så hurtig man
vil, så kan man ofte komme ned på 1 time dagligt.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-09-02 23:58

Jens Dyekjær Madsen skrev:

>Cybercity har et fint internetabonnoment [snip]

Blot lige et spørgsmål af nysgerrighed:

Du svarer på spørgsmål der er over 2 mdr. gamle (indtil videre 2
stks), hvordan kan det være?
--
Venligst,
Lasse Hedegaard