Saybia og international karierre
Fra : / / dentro / /

Dato : 15-07-02 00:16

Hvordan tror I det kommer til at gå Saybia internationalt? Nu så jeg
dem lige blive interviewet på Midtfyns Festivalen og der sagde de at
de håbede (og måske også troede?) på at blive store/kendte
internationalt.

Personligt tror jeg ikke på det. Deres sange er ikke noget specielt,
og jeg synes ikke forsangeren synger særlig godt. Dog er deres sange
gode til liveshows (selvom han ikke kan synge rent live).

/ / dentro / /

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-07-02 04:33

/ / dentro / / wrote:
> [...]
> og jeg synes ikke forsangeren synger særlig godt. Dog er deres sange
> gode til liveshows (selvom han ikke kan synge rent live).

Det er et spørgsmål om hvad producere og markedsføring. Hvis nogen
producere beslutter sig for at satse på dem, kan man godt markedsføre
dem så de bliver kendte. Hvis du tager et hurtigt vue over den
internationale mainstream-musikscene, vil du se at kvalitet ikke er en
forudsætning for at blive kendte. Og eftersom Saybia ikke har bidraget
med noget selv, men derimod kun har hugget med arme og ben fra andet der
har vist sig at være en succes, så har de måske en chance. Folk kan så
godt lide at høre noget de har hørt før.

/David

Fra : Aston Villadsen

Dato : 15-07-02 12:15

On Mon, 15 Jul 2002 05:32:38 +0200, David Rasmussen
<pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote:

> [...]
>har vist sig at være en succes, så har de måske en chance. Folk kan så
>godt lide at høre noget de har hørt før.

Respekt! Du anerkender nu eksistensen af et vor tids bedst sælgende
bands!

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-07-02 21:38

Aston Villadsen wrote:

> Respekt! Du anerkender nu eksistensen af et vor tids bedst sælgende
> bands!

Hvis et træ falder i skoven og den slags...

/David

Fra : AJC

Dato : 15-07-02 14:05

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> har vist sig at være en succes, så har de måske en chance. Folk kan så
> godt lide at høre noget de har hørt før.

Troll!!!

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-07-02 21:38

AJC wrote:
> "David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in message

> Troll!!!

Uha!

Ved du overhovedet hvad en troll er? Måske skulle du læse lidt om det,
og så iøvrigt "lurke" lidt mere i gruppen, inden du gør dig til grin.

/David

Fra : AJC

Dato : 15-07-02 23:11

> Uha!
>
> Ved du overhovedet hvad en troll er? Måske skulle du læse lidt om det,
> og så iøvrigt "lurke" lidt mere i gruppen, inden du gør dig til grin.

Jeg skal aldeles ikke læse noget som helst. Du er faktisk den der er mest
til grin når du ikke anerkender eksistensen af et vor tids bedst sælgende
bands!
Større troll skal man sgu lede længe efter!

EOD.

Mvh
AJC.

Fra : Astrid

Dato : 15-07-02 23:47

"AJC" <benny@abba.se> wrote in message
> [...]
> bands!
> Større troll skal man sgu lede længe efter!

Så svaret er altså nej.

/astrid

Fra : Kasper Aae

Dato : 16-07-02 07:33

On Tue, 16 Jul 2002 00:46:52 +0200, "Astrid"
<astridity@dont.even.bother.tv> wrote:

>Så svaret er altså nej.

Det er vel lidt ligesom, når små børn slynger alskens eder og bandeord
ud, uden at vide hvad de egenligt betyder.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Astrid

Dato : 16-07-02 11:44

"Kasper Aae" <nospam@for.me> wrote in message
> Det er vel lidt ligesom, når små børn slynger alskens eder og bandeord
> ud, uden at vide hvad de egenligt betyder.

Præcis, eller har lært et nyt ord og bare gerne vil bruge det selv i de
sammenhænge hvor det ikke giver mening.

/astrid

Fra : AJC

Dato : 16-07-02 12:14

Jeg vil anbefale bl.a. David, Kasper og Astrid at kigge på følgende side:
http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/troll.html
Så kan I lære hvad en troll er!
Når man har læst beskrivelsen fremgår det tydeligt at min anvendelse af
troll har været korrekt!
EOD.

Mvh
AJC.

Fra : Astrid

Dato : 16-07-02 12:46

> [...]
> Så kan I lære hvad en troll er!
> Når man har læst beskrivelsen fremgår det tydeligt at min anvendelse af

Til dem der ikke gad kigge forbi indernet-leksikonnet:
"To utter a posting on Usenet designed to attract predictable responses or
flames; or, the post itself."
"The well-constructed troll is a post that induces lots of newbies and
flamers to make themselves look even more clueless than they already do,
while subtly conveying to the more savvy and experienced that it is in fact
a deliberate troll"
Så kan du lære hvad en newbie er.

/astroll

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-07-02 13:19

Astrid wrote:

> [...]
> flamers to make themselves look even more clueless than they already
> do, while subtly conveying to the more savvy and experienced that it

Ok, med andre ord: Alle folk, der kritiserer Saybia er trolle, ergo må folk,
der kan lide Saybia være newbies som bider på trollenes kritik af Saybia.
Eftersom AJC er den eneste, som har bidt på trollenes indlæg må han være den
eneste newbie i gruppen.

Jeg må hellere lave endnu et Saybia-kritisk indlæg, så jeg også kan komme på
troldeholdet. Måske endda et indlæg, som kritiserer Saybia og forherliger
rap? Så bliver jeg jo konge-trolden

/Nikolaj
wannabe-troll

Fra : Kasper Aae

Dato : 17-07-02 13:03

On Tue, 16 Jul 2002 14:19:11 +0200, "Nikolaj Borg"
<nikol@jSbPoArMg.dk> wrote:

>Jeg må hellere lave endnu et Saybia-kritisk indlæg, så jeg også kan komme på
>troldeholdet. Måske endda et indlæg, som kritiserer Saybia og forherliger
>rap? Så bliver jeg jo konge-trolden

Æv, hvorfor får DU lov til at være konge-trolden? : (

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Kasper Aae

Dato : 17-07-02 13:05

On Tue, 16 Jul 2002 13:14:22 +0200, "AJC" <benny@abba.se> wrote:

> [...]
>Så kan I lære hvad en troll er!
>Når man har læst beskrivelsen fremgår det tydeligt at min anvendelse af

Og her er endda én med billeder:

http://www.winternet.com/~mikelr/flame29.html

Bare en skam de ikke har en Flame Warrior der hedder "Boy Who Cries
Troll".

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : I2

Dato : 15-07-02 08:43

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message
> [...]
> og jeg synes ikke forsangeren synger særlig godt. Dog er deres sange
> gode til liveshows (selvom han ikke kan synge rent live).

De er i hvert fald ved at blive ret populært i Holland, hvor de bliver
spillet i radio'en og har spillet forskellige koncerter i bl.a. Amsterdam.

Ingrid
http://www.iblog.dk/tv2blog - mere tv-2 om lidt ...

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 15-07-02 10:15

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og jeg synes ikke forsangeren synger særlig godt. Dog er deres sange
> gode til liveshows (selvom han ikke kan synge rent live).

Jeg er enig - de mangler helt klart noget. Hvis Saybia for alvor bliver
kendte i udlandet, altså Aqua-store, så ville det nærmest være en sensation,
for intet dansk band har klaret det før. Mange har for søgt: Gasolin, D-A-D,
Sandmen og en del flere. Der er to store problemer i det, så vidt jeg kan
se, nemlig for det første at det minder alt for meget om, hvad man har hørt
i London de seneste fem år, og for det andet sproget... Saybia vil jo gerne
fremstå som et seriøst band og derfor klarer de sig ikke i England - man kan
høre, at det ikke helt fungerer sprogmæssigt. Forestil jer Gasolinsange
indsunget af en flygtning, som har været i DK i tre måneder... det virker
ikke helt. Aqua klarede det, men det er jo også cirkusmusik i forvejen og
skal ikke tages alvorligt - det samme gælder Cartoons. Men i Tyskland skal
Saybia nok klare sig glimrende, det er jeg sikker på - de kan nemlig heller
ikke engelsk Der er vel heller ikke noget i vejen for en stor karriere i
Tyskland, for der er pengene vel lige så gode...

/Ulrik

Fra : AJC

Dato : 15-07-02 14:09

"Ulrik Lauritzen" <ulau98@12mail.dk> wrote in message

> [...]
> ikke engelsk Der er vel heller ikke noget i vejen for en stor karriere
> Tyskland, for der er pengene vel lige så gode...

Endnu en Troll. Suk!

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-07-02 21:39

AJC wrote:
> "Ulrik Lauritzen" <ulau98@12mail.dk> wrote in message

> sensation,

> D-A-D,

> hørt

> gerne

> kan

> heller

> Endnu en Troll. Suk!

Ja, vi er allesammen trolls, og vi er også i dine vægge og under din
hud! BØH!

/David

Fra : AJC

Dato : 15-07-02 23:13

> Ja, vi er allesammen trolls, og vi er også i dine vægge og under din
> hud! BØH!

Det er da godt at du selv har indset at du er en troll!

Mvh
AJC.

Fra : Claus Jungersen

Dato : 15-07-02 11:55

> [...]
> og jeg synes ikke forsangeren synger særlig godt. Dog er deres sange
> gode til liveshows (selvom han ikke kan synge rent live).

Det virker ofte som enten tilfældigheder eller også ren markedsføring, der
har betydning for hvorvidt kunstnere og bands har succes i udlandet.

Derfor er det næsten umuligt at spå om, men jeg tror at mht. Saybia har vi
kun set toppen af isbjerget. Jeg tror Saybia (eller er det deres
pladeselskab?) gør dem selv en bjørnetjeneste ved at satse på en mere
international karriere nu. Så vidt jeg husker har Saybia i mange år har
været aktive i den danske rock-undergrund, men med kun et enkelt album på
gaden, mangler rutinen i at skabe et gennemført, stilrent og helstøbt album
helt klart, og jeg tvivler ikke et sekund på at næste album vil være langt
bedre end debuten.

Det virker som om mange bands og artister kun får een enkelt chance for at
slå igennem i udlandet. Skulle Saybias næste album være endnu bedre, tvivler
jeg på at de får endnu en chance, hvis et evt. første forsøg på at slå
igennem "derude" skulle mislykkedes. Det ville være synd for både Saybia,
men måske også mange udenlandske rock-lyttere.

Jeg tror ikke at Saybia's live-evner har megen betydning i en evt.
udenlandsk succes. Jeg tror gode anmeldelser, markedsføring og
forsideoverskrifter har langt større betydning.

Jeg har aldrig oplevet Saybia live, men så klippet fra Midtfyen igår, og
sammenligner man det med Red Hot Chili Peppers' forsanger, der må siges at
have stor udenlandsk succes, sang Saybia-forsangeren klokkerent. Faktisk var
jeg rystet over så falsk Anthony Kiedis sang live. Havde hørt om det før,
men at det stod så galt til, var jeg chokeret over!

Sincerly, Claus Jungersen
-------------------------
www.electraum.com - my dynamic mp3-compilation
www.kunstner5.tk - my own tracks

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 15-07-02 19:21

> [...]
> igennem "derude" skulle mislykkedes. Det ville være synd for både Saybia,
> men måske også mange udenlandske rock-lyttere.

Er det ikke en generel tendens, at de nye bands kun får lov at lave én
plade? Før i tiden kunne et band lave 2-3-4 stykker, før den store plade
kom. Men nu skal man lave den helt store plade fra start. Sørgeligt efter
min mening.

> [...]
> jeg rystet over så falsk Anthony Kiedis sang live. Havde hørt om det før,
> men at det stod så galt til, var jeg chokeret over!

Men nu handler en RHCP koncert jo heller ikke om en forsanger der synger
rent Det gør han jo knapt nok på pladerne. Intet desto mindre, så kan de
fire gutter noget, som ingen andre kan. Hvis jeg vidste hvad det var, så var
jeg sikkert rig nu...

/Morten

Fra : AJC

Dato : 15-07-02 14:04

> [...]
> og jeg synes ikke forsangeren synger særlig godt. Dog er deres sange
> gode til liveshows (selvom han ikke kan synge rent live).

Troll!!!

Fra : Robert Eriksen

Dato : 15-07-02 14:19

AJC wrote:

> "/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message

> Troll!!!

Sikken masse Troll'eri... har du noget du vil dele med gruppen?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 15-07-02 14:22

Robert Eriksen wrote:
> Sikken masse Troll'eri... har du noget du vil dele med gruppen?

Troll!!!

*fnis*

/Nikolaj

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-07-02 21:41

AJC wrote:
> "/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message

> Troll!!!

Meta-troll!!!

/David

Fra : sune vuorela

Dato : 17-07-02 22:27

On Mon, 15 Jul 2002 01:16:29 +0200, "/ / dentro / /" <kena@mail.dk>
wrote:

>Personligt tror jeg ikke på det. Deres sange er ikke noget specielt,
>og jeg synes ikke forsangeren synger særlig godt. Dog er deres sange
>gode til liveshows (selvom han ikke kan synge rent live).

Saybia (udtales Sæb'hjern') er så kedelige live. Man kunne tage en
bunke papfigurer og stille op på scenen og tage og sætte deres cd på
og der ville være mere liv!

Publikum til saybiakoncerter er nok heller ikke det mest spændende, da
det virker som om at folk bare kommer for at høre hits'ene og er
fuldstændig lige glade med resten. Det giver heller ikke så god
stemning!

Og de har altid været elendige live. Så dem for ca. 3 år siden første
gang.

--
Sune

Fra : / / dentro / /

Dato : 18-07-02 01:27

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> Saybia (udtales Sæb'hjern') er så kedelige live. Man kunne tage en
> bunke papfigurer og stille op på scenen og tage og sætte deres cd på
> og der ville være mere liv!

Ja, de har ikke det store sceneshow. Jeg så dem på Roskilde i år. Men
jeg synes at lysshowet (som Ros. Fest. sikkert har stået for), og så
sangene som var velegnede til livemusik trak deres optræden op på et
middelniveau

/ / dentro / /

Fra : Wertigo

Dato : 18-07-02 09:52

/ / dentro / / <kena@mail.dk> skrev i
> [...]
> jeg synes at lysshowet (som Ros. Fest. sikkert har stået for), og så
> sangene som var velegnede til livemusik trak deres optræden op på et

Tænk, jeg synes, det var en rigtigt god koncert på Roskilde i år. Det var
måske ikke den største musikalske åbenbaring, det var ikke verdens mest
vanvittige sceneshow, men der var god stemning i teltet. Jeg synes faktisk,
de er rigtigt gode til at gøre det 'hyggeligt', når de optræder live (så dem
også i Århus i april). Forsangerens små kommentarer mellem numrene medvirker
IMO meget hertil. Samtidigt så egner sangene sig jo også til en stille,
rolig stund med fællessang, men bandet hjælper altså også med til at
koncerterne intime.

Saybia er ikke Danmarks bedste band (og slet ikke det mest visionære), men
de laver nogle bundsolide sange med fængende melodier, som også lyder godt
overfor et tændt publikum.

MvH Mikkel

Fra : AJC

Dato : 18-07-02 12:59

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> IMO meget hertil. Samtidigt så egner sangene sig jo også til en stille,
> rolig stund med fællessang, men bandet hjælper altså også med til at

Dejligt at der endelig er en person, som ikke kun kan tale negativt om
Saybia!
Det kunne andre her i gruppen lære lidt af!

> Saybia er ikke Danmarks bedste band (og slet ikke det mest visionære),
men
> de laver nogle bundsolide sange med fængende melodier, som også lyder godt
> overfor et tændt publikum.

Hvem er bedre end Saybia?

Mvh
AJC.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-07-02 09:23

> Hvem er bedre end Saybia?

TV-2

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Flemming

Dato : 21-07-02 09:50

On Sun, 21 Jul 2002 10:22:40 +0200 "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> "AJC" <benny@abba.se> wrote in message

> TV-2

Nu er det nok en smagsag men jeg tror nu at Saybias muligheder for en
international karierre er noget større.

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : AJC

Dato : 21-07-02 14:37

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> "AJC" <benny@abba.se> wrote in message

> TV-2

LOL, nice one!

Mvh
AJC.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 22-07-02 08:52

"AJC" <samsonjensen@hotmail.com> wrote in message news:3d3ab912$0$16827>

> LOL, nice one!
>
> Mvh
> AJC.
You bet! TV-2 er lissom et par klasser eller fem over Saybia, men da de
synger på dansk, bliver de næppe det store hit i udlandet.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-07-02 10:07

Kim Frederiksen wrote:

> You bet! TV-2 er lissom et par klasser eller fem over Saybia, men da de
> synger på dansk, bliver de næppe det store hit i udlandet.

Der er ingen tvivl om at TV-2 (ligesom en hel masse andre bands) er
lysår bedre end Saybia, men jeg har opgivet at diskutere med den meget
unge og hovmodige AJC. Det fører ingen vegne (bortset at man finder ud
af at man er en troll).

/David

Fra : AJC

Dato : 22-07-02 14:04

> Der er ingen tvivl om at TV-2 (ligesom en hel masse andre bands) er
> lysår bedre end Saybia,

TV-2 er ikke det dårligste band i Danmark, men bedre end Saybia er de efter
min mening ikke.
Når vi nu taler om en mulig international karriere (her tænkes mest på de
engelsksprogede lande), så skal man efter min mening være halvdøv, hvis man
ikke har større forventninger til Saybia end til f.eks DAD.
Hvilke bands er det lige, som du mener, er lysår bedre end Saybia og
hvorfor?

>men jeg har opgivet at diskutere med den meget
> unge og hovmodige AJC.

Mærkelig kommentar. Hvor gammel er jeg da?
Hvor gammel er du?

>Det fører ingen vegne (bortset at man finder ud
> af at man er en troll).

Ja, men så har diskussionen jo, set med mine øjne, også været en succes!

Mvh
AJC.

Fra : EnjoyNews

Dato : 22-07-02 14:33

Michael Learns To Rock eks.
De kan deres kram, både i studiet og live....