Er det lovligt at drive bordel?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 14-07-02 23:20

I den etageejendom jeg bor i, er der i stueetagen en ejerlejlighed til
forretning som bliver brugt som bordel af 1(muligvis 2) kvinder med
asiatiske træk. Ejerlejligheden ejes af et APS selskab med et navn som ikke
kan henledes til hvad der foregår i ejendommen, hvorledes de økonomiske
forhold ellers er ved jeg ikke....

Er det ulovligt at optræde som alfons?, altså tjene penge på de ydelser som
kvinderne tilbyder, ved f.eks at tage en skyhøj husleje(ejendommen er
vurderet til 140.000kr, så det er begrænset hvad lejeindtægten kan være)

.....er det for luderne lovligt at benytte ejerlejligheden som bolig(det er
en "Ejerlejlighed til forretning", hvad dækker denne definition over??)

Er det ulovligt at være luder som hovederhverv?(så vidt jeg har forstået er
det lovligt som bi-erhverv)

mvh
Rasmus

ps.

Hvem skal man kontakte angående forholdene?, hvis der altså foregår noget
ulovligt

.....personen som ejer lejligheden nu, har tidligere ejet den, men den har
været solgt på tvangsauktion til en mand som sidder i fængsel nu, (han er
dog dømt for forhold som ikke har noget med ludere og lign at gøre)

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-07-02 12:56

Scripsit "Rasmus Nielsen" <elpollodiablo@ofir.dk>

> Er det ulovligt at optræde som alfons?,

Ofte ja, men ikke enhver form for forbindelse til prostituerede
falder ind under ordlyden i de relevante paragraffer.

> [...]
| usædelighed, når den befordrede person er under 21 år eller uvidende om
| formålet.
|
| §229. Den, der fremmer kønslig usædelighed ved for vindings skyld eller i
| oftere gentagne tilfælde at optræde som mellemmand, eller som udnytter en
| andens erhverv ved kønslig usædelighed, straffes med fængsel indtil 3 år
| eller under formildende omstændigheder med bøde.
|
| Stk. 2. Den, der udlejer værelse i hotel eller gæstgiveri til benyttelse
| til erhvervsmæssig utugt, straffes med fængsel indtil 1 år eller under

I særdeleshed er de tidligere stykker 3-5 "alfonseri" i §229:

| Stk. 3. Med fængsel indtil 4 år straffes den mandsperson, som helt
| eller delvis lader sig underholde af en kvinde, der driver utugt
| som erhverv.
| Stk. 4. Med fængsel indtil 1 år straffes den mandsperson, som imod
| politiets advarsel deler bolig med en kvinde, der driver utugt
| som erhverv. En af politiet meddelt advarsel har gyldighed for 5
| år.
| Stk. 5. De i stk. 3 og 4 givne straffebestemmelser finder ikke
| anvendelse på mandspersoner under 18 år, over for hvem kvinden har
| underholdspligt.

OPHÆVET ved lov nr 141 af 17. marts 1999.

> altså tjene penge på de ydelser som kvinderne tilbyder, ved f.eks at
> tage en skyhøj husleje

Hvis der blot er tale om at udleje lejligheden til prostitution som i
øvrigt foregår på kvindernes eget initiativ, tror jeg ikke at udlejer
kan straffes i den anledning.

> Er det ulovligt at være luder som hovederhverv?

Nej, det blev også afkriminaliseret ved lov 141/1999.

--
Henning Makholm "Lucy giver mig en smule af sin
vandration. Hun siger, piger ikke bliver så

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-02 16:14

Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote in

> [...]

Er der en anden lov der forbyder det, eller er følgende
"kombinationer" så lovlige ?
Mand der lever af penge tjent ved en mandlig luders arbejde
(trækkerdreng).
Kvinde der lever af enten kvindelige, mandlige eller begge "slags"
ludere/trækkerdrenge.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-07-02 14:22

Scripsit Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk>
> Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote in

> Er der en anden lov der forbyder det, eller er følgende
> "kombinationer" så lovlige ?

Bemærk at jeg citerede en bestemmelse der nu er afskaffet. Den
stammede fra en tid hvor lovgiverne havde mere skematiske
kønsrolleopfattelser end de har i dag.

--
Henning Makholm "Vi skal nok ikke begynde at undervise hinanden i
den store regnekunst her, men jeg vil foreslå, at vi fra

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-07-02 16:14

In article <yahptxpb3xg.fsf@pc-043.diku.dk>,
> [...]
>
> Hvis der blot er tale om at udleje lejligheden til prostitution som i
> øvrigt foregår på kvindernes eget initiativ, tror jeg ikke at udlejer

Men hvis huslejen er meget høj, så mener jeg at der er tilfælde hvor
udlejer er dømt for rufferi. Men der har muligvis også været andre
faktorer med.

> Nej, det blev også afkriminaliseret ved lov 141/1999.

Ja. Men de skal stadig have arbejdstilladelse for at ernære sig som
prostituerede.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 16-07-02 13:22

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message
> [...]
> faktorer med.

> Ja. Men de skal stadig have arbejdstilladelse for at ernære sig som

Hvordan finder man så ud af om de har arbejdstilladelse?, og om de betaler
skat....osv?

mvh
Rasmus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-07-02 14:37

Rasmus Nielsen skrev:

>Hvordan finder man så ud af om de har arbejdstilladelse?, og om de betaler
>skat....osv?

Ligesom man finder ud af om slagteren har en (underforstået)
arbejdstilladelse og betaler skat, velsagtens?

--
Bertel

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-07-02 16:17

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

> Ligesom man finder ud af om slagteren har en (underforstået)
> arbejdstilladelse og betaler skat, velsagtens?

Skal de have et næringsbrev hængende på væggen ?

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-07-02 18:08

Scripsit Michael Lund Sørensen <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk>

> Skal de have et næringsbrev hængende på væggen ?

Nej.

--
Henning Makholm "`Update' isn't a bad word; in the right setting it is
useful. In the wrong setting, though, it is destructive..."

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-02 18:49

Henning Makholm wrote:
> [...]

Hvis de skulle, så prøv at forestille jer følgende:

Luder står på gaden, en mand kommer kørene og får hende ind i bilen.
De skal lige til at begynde, og så siger hun "Hov jeg kan ikke lige nu,
jeg skal lige ordne noget" Manden sprøge "Er den for lille? har jeg sagt
noget" hun flår et skilt op af sin taske sammen med en hamme og et søm,
hun hamre sømmet i dørstolpen og sætter sit næringsbrev på dørstolpen.

Nej... Det holder ikke... LOL

René Madsen --- reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult --- http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Fra : Niels

Dato : 16-07-02 21:40

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> skrev i en
meddelelse news:3d345c5d$0$16826$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> [...]
> noget" hun flår et skilt op af sin taske sammen med en hamme og et søm,
> hun hamre sømmet i dørstolpen og sætter sit næringsbrev på dørstolpen.

Den skal da hænge på muren over hendes flise

--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-07-02 23:37

On Tue, 16 Jul 2002 22:39:39 +0200,
Niels <niels@biggs.dk> wrote:
> Den skal da hænge på muren over hendes flise

Medmindre hendes flise er i et område hvor der må sælges
husflidsprodukter uden yderligere tilladelse :)

Dette kræver dog muligvis at forældrene foretager transaktionen ? :)

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk