Trægrunder/beskyttelse
Fra : Kat

Dato : 14-07-02 23:24

Hejsa.

Har et plankeværk der er opført sidste år i trykimprægnerede brædder.
Skal det på nogen måde grundes eller beskyttes eller er
trykimprægneringen nok i sig selv?

--

/kat
---

Fra : Helle Skoett

Dato : 15-07-02 21:09

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Har et plankeværk der er opført sidste år i trykimprægnerede brædder.
> Skal det på nogen måde grundes eller beskyttes eller er
> trykimprægneringen nok i sig selv?

Hej Kat.
Træbeskytter beskytter træet mod at rådne som følge at kontakt med jord. Det
forhindrer ikke træet i at tørre ud, flække og blive grimt som følge af
solens stråler.
Så ud i vejret med en spand oliegrunder og maling.
god fornøjelse

--
jordnær hilsen
helle s

Fra : Kat

Dato : 15-07-02 22:22

"Helle Skoett" skrev:

> Så ud i vejret med en spand oliegrunder og maling.
> god fornøjelse

Tak for svaret!
Så må jeg ud og pensle - måske imorgen
--

/kat
---

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 17-07-02 00:19

> Tak for svaret!
> Så må jeg ud og pensle - måske imorgen
> --

det bliver regnvejr imorgen....

Kasper Thor

Fra : cad

Dato : 07-08-02 08:17

"Kat" skrev d. 14-07-02 23:24 dette indlæg :
> Hejsa.
>
> Har et plankeværk der er opført sidste år i trykimprægnerede brædder.
> Skal det på nogen måde grundes eller beskyttes eller er
> trykimprægneringen nok i sig selv?

evt. vil give det farve.
Hvis man f.eks. giver det GORI TRÆOLIE fortyndet med 10 %
min.terpentin, hver tredie år, vil
man slippe for problemer, men så beholder man sin trykimp.farve

http://www.kandu.dk/