Antal poster
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 14-07-02 20:11

Hej NG
Jeg prøver igen:
Jeg har en form, en tilknyttet database, jeg ville gerne have et felt på
formen der fortalte mig
nøjagtigt hvildet nr. af poster jeg p.t. befinder mig i.
Jeg har en database, der er fx. 132 poster, men der har været indtastet
mange flere, og der
er slettet en masse, så autonr. viser 456.
Jeg kan sagtens få vist 132 poster, og autonr. kan jeg bare skrive ud, det
er 456, men hvad
nr. af eksisterende poster er jeg i.
Meget gerne med en stump kode.
m.v.h.
ole

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 14-07-02 21:09

Ole J. Hansen skrev:
> [...]
indtastet
> mange flere, og der
> er slettet en masse, så autonr. viser 456.

Hvis alle poster indeholder et felt (lad os kalde det X), hvor værdien
hele tiden forøges for hver ny post, som indsættes, kan følgende SQL
fortælle hvor mange poster, som kommer "før" den værdien af X i den
aktuelle post (lad os kalde dette nummer for Y):

select count(*)
from tabel
where X<Y;

-------
Tomas

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 14-07-02 22:24

UBS
Hej igen
Jeg er heller ikke nogen ørn til SQL
Jeg har et Autonrfelt <AkutID>
Kunne jeg få lidt tydeligere hvorledes jeg sætter det i en Sub
m.v.h.
ole

Fra : R

Dato : 29-07-02 08:18

Hvis du bruger ADO, mener jeg at der er en property som fortæller dig det
absolute position af recordset'en
eks. msgbox (Recordset.AbsolutePosition)

Dette returneres i det øjeblik du er på kommer frem til et item, det ændres
i det øjeblik du farer frem eller tilbage på recordset'et