? Ulovligheder ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 14-07-02 19:49

Hej ....

Jeg har overvejet at købe en extrem billig offroader eller alm. mc uden
afgift og hele molevitten
(hey bare den kan køre og har "nok" hk) ....

Hvad siger lovens krogede arm til at man kører lidt offroad oppe i skagens
klitter ?
husk dette er kun spekulationer da min CB250rs ikke får lov til at køre der
oppe for mig

hvad mon bøden er på hvis de fanger en på en offroader uden plader, afgift
osv... ?
og mest vigtigt kan de tage min manddom (mit kørekort?)

m.v.h.
l. madsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-07-02 22:12

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (hey bare den kan køre og har "nok" hk) ....
>
> Hvad siger lovens krogede arm til at man kører lidt offroad oppe i skagens

Du kan let rende ind i et problem med naturfredningslove, hvis du ikke
sætter dig grundigt ind i hvor der må køres, og det kan sådan set ikke koste
alverden i bøder - men erstatningskravet for "genopretning af skader" kan
blive totalt uhyrligt!

Bøden for at køre uden plader kender jeg ikke, er der nogen der gør?
I "gamle" dage konfiskerede de bare cyklen, det har nogle af mine venner
prøvet - det koster jo så en motorcykel og en bøde på - jeg tror det var
5.000,- men jeg har hørt (læst, faktisk) at de ikke kan konfiskere
motorcyklen mere, blot give bøder på op til 40.000 kr - det skulle være
noget EU harmonisering. Kan nogen be- eller afkræfte dette?

> hvad mon bøden er på hvis de fanger en på en offroader uden plader, afgift
> osv... ?
> og mest vigtigt kan de tage min manddom (mit kørekort?)

Det kommer vist mest an på om du kører "uforsvarligt" - altså hvad politiet
opfatter som uforsvarligt. En wheelie opfattes af ordensmagten som
uforsvarlig kørsel, så man kommer såmænd let i fedtefadet.

En helt anden ting: Hvis du vil ud at køre lidt off-road med nogle af
rødderne fra off-road klubberne vil du få det svært, der er man typisk ikke
meget for folk der kører rundt uden lovpligtig ansvarsforsikring, eller folk
der ødelægger de mere lovlydiges muligheder for at køre ture, ved at køre
meget "uaftoriseret" uden plader og skilte med at de bevidst overtræder
rimelige love.

Rittig

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 14-07-02 22:58

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d31eba9$1$12702$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> motorcyklen mere, blot give bøder på op til 40.000 kr - det skulle være
> noget EU harmonisering. Kan nogen be- eller afkræfte dette?

Puha.. Så vidt jeg husker så tror jeg faktisk bøden er ret heftig hvis du
triller rundt på en MC
uden plader, hvis det altså er en model der kan indreg. i DK. Der falder nok
en bøde + en betaling af afgift.
Reglerne kender jeg dog ikke helt, men jeg ved at hvis man med firmabil
vælger at fravælge privatbrug, og
dermed ikke betale skat, så falder hammeren HÅRDT hvis man alligevel bliver
stoppet med hele familien
på bagsædet, på vej på sommerferie. Mon ikke det er lignende betingelser for
ikke indregisterede køretøjer?
/Thomas

Fra : p.jarnbak

Dato : 14-07-02 23:14

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
> der ødelægger de mere lovlydiges muligheder for at køre ture, ved at køre
> meget "uaftoriseret" uden plader og skilte med at de bevidst overtræder

Jeg tror ikke man får bøde for manglene nummerplade, hvis det er ude i nogle
klitter,men den med naturfredning
og bøder tror jeg mere på.
Hej Palle

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-07-02 23:52

"p.jarnbak" <jarnbak(remove)@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke man får bøde for manglene nummerplade, hvis det er ude i
nogle
> klitter

Det kan jeg garantere dig man gør!
(Jeg kender til eksempler, men kender ikke de regler der gælder lige nu).

Rittig

Fra : Lasse Madsen

Dato : 15-07-02 14:04

> Det kan jeg garantere dig man gør!
> (Jeg kender til eksempler, men kender ikke de regler der gælder lige nu).

Man må heller ikke en skid i dette lorte land

Findes der ikke et "Christiania" her i nordjylland hvor ALT er tilladt ...

hvor loven er noget man griner af og staten ikke tages seriøst

M.v.h
L. Madsen
Der bare vil køre lidt hazarderet for sjov :o/

Fra : Jørgen Winther

Dato : 15-07-02 14:17

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
> Findes der ikke et "Christiania" her i nordjylland hvor ALT er tilladt ...
>
> hvor loven er noget man griner af og staten ikke tages seriøst

Thy-lejren?

--
Jørgen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 15-07-02 14:18

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message
> Thy-lejren?

Eller hedder den Frøstrup-lejren? Men jeg nu ikke hørt om, at de kører
motorcross derinde

--
Jørgen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 15-07-02 17:27

> Eller hedder den Frøstrup-lejren? Men jeg nu ikke hørt om, at de kører
> motorcross derinde

Tror det hedder Frøslev Lejren hvis du tænker på den KZ (POW) lejer vi havde
under krigen ...

M.v.h
L. Madsen - der har været i Frøslev lejren - men dog kun på tour

Fra : Mads Stetter

Dato : 15-07-02 20:38

> [...]
> under krigen ...
>
> M.v.h
> L. Madsen - der har været i Frøslev lejren - men dog kun på tour

Nej den hedder rent faktisk frøstrup lejren... Den er bare kendt som
Thy-lejren alle andre steder i landet end nordjylland!

Den ligger ca 2 km udenfor frøstrup...

--
Mvh Mads Stetter (hvis familie havde sommerhus i hjardemål klit... som er
meget tæt på frøstrup)

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-07-02 21:44

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej den hedder rent faktisk frøstrup lejren... Den er bare kendt som
> Thy-lejren alle andre steder i landet end nordjylland!
>
> Den ligger ca 2 km udenfor frøstrup...

Ikke langt fra Hanherred motor klub, og DER kører man motocross.

Rittig
(Som tilbragte sin lørdag der)

Fra : Jørgen Winther

Dato : 16-07-02 01:04

> [...]
> under krigen ...
>
> M.v.h
> L. Madsen - der har været i Frøslev lejren - men dog kun på tour

Nej, de andre har ret, det var ikke dén, jeg tænkte på. Jeg har også besøgt
den med skolen i sin tid (voksede jo op omtrent på de kanter). Jeg er ret
sikker på, at der ikke bliver kørt motorcross dér!

--
Jørgen

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 15-07-02 14:22

> hvor loven er noget man griner af og staten ikke tages seriøst

...de jyske veje?

Kenneth
R1

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-07-02 15:27

> [...]

> Findes der ikke et "Christiania" her i nordjylland hvor ALT er tilladt ...
>
> hvor loven er noget man griner af og staten ikke tages seriøst

Sådan er det da vist i det meste af Jylland, er det ikke?

--
mvh Jes Vestervang (jyde)
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jens Bering

Dato : 15-07-02 18:37

> [...]
>
> Det kan jeg garantere dig man gør!
> (Jeg kender til eksempler, men kender ikke de regler der gælder lige nu).

Det er derfor man altid har sin indkøbspose med fra Netto, når man er på
"skovtur"...de skal ikke have lov at ....i både hoved og r...

JB

Fra : Nielsen

Dato : 16-07-02 18:21

> [...]

> osv... ?
> og mest vigtigt kan de tage min manddom (mit kørekort?)

Jeg er ikke sikker på, at der er noget politi i Skagen efter kl. 1600, men
hvis du skulle blive taget på en mc uden afgift, koster det 500 kr, og du
kan ikke miste dit kørekort ved at køre på et uindregistreret køretøj.

Mvh: Bruno

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-07-02 22:46

"Nielsen" <brn1109@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis du skulle blive taget på en mc uden afgift, koster det 500 kr, og du
> kan ikke miste dit kørekort ved at køre på et uindregistreret køretøj.

Hvad?!? At køre på et uindregistreret køretøj på offentligt område koster
kun 500kr?
Undskyld, men det lyder ret utroligt - hvor har du din viden fra?

Rittig
(Som kender førstehåndseksempler på at det for få år siden kostede
konfiskation af motorcyklen og en meget større bøde).

Fra : morten jensen

Dato : 17-07-02 01:32

Men det kan nu alligevel blive ekstremt dyrt! kørsel i klitter er et brud på
naturbeskyttelses lovgivningen, udover en ret sror bøde, kommer der
reetablering af klitten, så det ikke kan ses at der er kørt, i horsens
koster det 1100,- pr. maskintime, dertil kommer kørsel, besøg af
stadsgartner etc. så der løber almindeligvis en del timer på, og mon det er
billigere i skagen? udover dette er det kørsel hvor kørsel er forbudt, og
det koster endnu en bøde, alt i alt en meget dyr fornøjelse.

mvh
morten jensen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-07-02 22:41

> udover en ret sror bøde, kommer der reetablering af klitten

Noget så åndsvagt kan kun findes i danmark det er jeg sikker på

Reetablering af klitten ! tror de ikke selv på at naturen nok skal finde
ud af det selv ...
hvordan tror de at den "tilsandede kirke" blev "tilsandet" ... fordi nogle
kørte motocross rundt om den eller hvad !

Det gør mig rasende :|

Jeg vil håbe at alle de politi svin bliver stenet over på djævle øen når det
topmøde nu finder sted engang !

m.v.h
l. madsen
- enemy of the state

Fra : Steen Schmidt

Dato : 17-07-02 22:55

> [...]
> hvordan tror de at den "tilsandede kirke" blev "tilsandet" ... fordi nogle
> kørte motocross rundt om den eller hvad !

Msåke der er andet end sand i en klit? Måske der er kommet sand hvor der
ikke skal være? Hvis alle mennesker skulle defineres som naturlove, så ville
egoisterne da være ret farlige, ikke?

Den lader jeg lige stå lidt.....

Mvh
Steen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-07-02 07:49

> Msåke der er andet end sand i en klit? Måske der er kommet sand hvor der
> ikke skal være?

Tjae - du er vist ikke klar over hvor mange resourcer der bliver brugt på
at bevare vores kystet - incl plantning af marhalm på klitterne så de bliver
liggende ... Der er nok ikke nogen (motorcyklister) der vil få ondt i røven
hvis du kører lidt på en strand, men hold dig væk fra lej i klitterne ...

/A

Fra : Steen Schmidt

Dato : 18-07-02 18:05

> [...]
røven
> hvis du kører lidt på en strand, men hold dig væk fra lej i klitterne ...

Jo, det er jeg godt klar over - du lagde ikke mærke til sarkasmen i
sætningen?

Mvh
Steen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-07-02 11:56

Steen Schmidt wrote ...
fordi nogle

[snip Steen]

Tjah... Det er holdninger som denne der er stærkt medvirkende til at
vores baner bliver lukket om ørerne på os, samtidig med at de få baner
der forbliver åbne er ved at kvæles i restriktioner :-/

> Den lader jeg lige stå lidt.....

Ja... Og så bliver *jeg* beskyldt for at være autonom...

--
Mikkel

Fra : Steen Schmidt

Dato : 18-07-02 18:04

> Steen Schmidt wrote ...
> skal finde
> fordi nogle

Du quoter som om det var mig der skrev ovenstående - det er det altså ikke.

Mvh
Steen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-07-02 08:01

Steen Schmidt wrote ...

> Du quoter som om det var mig der skrev ovenstående - det er det altså
ikke.

Ja, jeg sad godt nok at overvejedede det, men besluttede at man kunne
se at det var dig der havde skrevet alt markeret med '>' og en ukendt
anden der var ansvarlig for '> >'.

Beklager hvis det kom til at se ud som om du fik nogen holdninger du
ikke har

--
Mikkel

Fra : morten jensen

Dato : 18-07-02 00:10

Ja er det ikke en ond verden vi lever i, dem der ødelægger skal betale!
Jeg har selv oplevet at komme på arbejde en mandag morgen, og seet at vores
fodboldbaner er blevet pløjet op af et fjols der ikke vidste hvor, og
hvordan man skal køre motorcykel, først havde han hygget sig med at køre i
otte taller derefter i en større rundkreds, resultatet var at der blev
ødelagt 75 m2 græs, som borgerne her i byen har betalt af deres
skattekroner- resultatet blev at vi måtte bestille gartneren til at lægge
"rullegræs" på skaden, det koster godt 100 kr pr m2 pålagt, --den dag var
jeg noget flov over at være motorcyklist.

Vi fandt heldigvis ud af hvem det var og sendte ham en regning, han ikke
ville betale, men den blev trukket over hans løn via kommunens
inkassokontor, og græsset blev betalt, så børn og unge der bruger deres
fritid på boldspil også kan dyrke deres hobby, på samme måde som jeg dyrker
min nemlig min mc.

med venlig hilsen
morten

cx500-dt175-dt250

Fra : Lasse Madsen

Dato : 18-07-02 01:06

<snip en masse>

Ja det er også vandalisme ... men her snakker vi om en klit på syvne
kartoffel rækker der ikke tilhører andre end "staten" ... en klit langt ude
i nowhere ... hvor kragerne vender ... ingen landmænd tør sætte sine waders
osv...

der er forskel

(det er der ihvertfal i.f.ø. min logiske tankegang)

m.v.h.

Fra : LRP

Dato : 18-07-02 07:09

> [...]
> osv...
>
> der er forskel
>
> (det er der ihvertfal i.f.ø. min logiske tankegang)

Der er skisme ikke forskel. Forstil dig at det blev lovligt at køre hvor man
ville. Så ville alle tilgængelige naturområder stille og roligt blive pløjet
op lidt efter lidt. Nu er det selvfølgelig ikke den store skade een maskine
ville lave, men hvad så med 50 !!!

Hvis man endelig vil ud og fyre offroaderen af, er der grusgrave og baner
rundt omkring hvor man kan te sig tosset som man vil....

M.v.h. Laurits Petersen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 18-07-02 07:32

Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in article
<ah50q4$1b6m$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> osv...
>
> der er forskel
>
> (det er der ihvertfal i.f.ø. min logiske tankegang)

Vi skal lige have lidt biologiundervisning med, de fleste klitter i DK er
jo tilplantet med marehalm for at stoppe sandflugten, det er dyrt og
besværligt, og svært at få til at gro.
Derfor er det ikke særlig smart at rase i beplantede klitter, særligt ikke
de fredede. Om man forsøger at køre over den eneste ubeskyttede "Råbjerg
mile" er jo mere ligemeget, men det vil hurtigt komme til at ligne et
mislykket paris-dakar forsøg.
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-07-02 11:28

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en meddelelse

> Om man forsøger at køre over den eneste ubeskyttede "Råbjerg
> mile" er jo mere ligemeget, men det vil hurtigt komme til at ligne et
> mislykket paris-dakar forsøg.

Nix, det kan godt lade sig gøre. Bare ikke lige for mig, jeg nåede omkring
50 meter op, før jeg sad fast. (Og det tog laaaang tid at komme ud igen).
Det skal nok gøres en dag i regnvejr.

Rittig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 18-07-02 22:14

> "Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en meddelelse

> Nix, det kan godt lade sig gøre. Bare ikke lige for mig, jeg nåede omkring
> 50 meter op, før jeg sad fast. (Og det tog laaaang tid at komme ud igen).

Hvad mener du med nix, hvordan tror du det vil lyde hvis du forsøgte P-D
) :

"Nix, det kan godt lade sig gøre. Bare ikke lige for mig, jeg nåede omkring
50 meter op, før jeg sad fast. (Og det tog laaaang tid at komme ud igen)."

Søren...

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-07-02 11:26

> Noget så åndsvagt kan kun findes i danmark det er jeg sikker på

Det er nu ikke så åndssvagt.

> Reetablering af klitten ! tror de ikke selv på at naturen nok skal finde
> ud af det selv ...

Det er netop det der er problemet: Naturen retablerer IKKE klitten. Det spor
du trækker med baghjulet gennem marehalmen kan også ses om 20 år, for
marehalm, siger man blandt eksperter, er ca. 25 år om at "gen-så" sig selv.

> hvordan tror de at den "tilsandede kirke" blev "tilsandet" ... fordi nogle
> kørte motocross rundt om den eller hvad !

Nej, og de sønderjyske diger brød heller ikke sammen under efterårsstormen
fordi nogen havde kørt motocross dernede. Men selvom naturen har sin egen
retning at præge tingene i, så laver vi stadig kystsikring, genbeplantning
af skov og alt muligt andet "åndssvagt", som kommer mange mennesker til
gode.

Grunden til at der ses så hårdt på denne type hærværk i naturen, er at
naturen nogle steder er ret skrøbelig, og vi vil egentlig ikke ret gerne
have den ødelagt for meget.

> Det gør mig rasende :|

Tjah, det gør mig ked af det, men det er ikke fordi jeg bliver særlig
overrasket.
Da jeg var ung og dum, var jeg nogle gange med til at arrangere off-road
ture op gennem jylland og ned ad vestkysten. Der har været flere hundrede
off-roadere fra hele landet med på de ture gennem de 8 år vi lavede dem, og
selvfølgelig har jeg haft utrolig mange fede og næsten surrealistiske
oplevelser med hjem. Men det kom fuldstændig bag på mig på en af de første
ture jeg var med til at arrangere, at ikke alle har en basal forståelse for
HVOR i naturen man kan færdes, og hvor man ikke kan. På een og samme tur
oplevede jeg en ellers fornuftig mand køre diagonalt over en nysået mark,
fordi han kunne skyde en lille genvej - og senere 5 mand hamre afsted i fuld
galop ud gennem et stort område med nyplantet marehalm oppe ved Skagen. Jeg
blev så ked af det. pudsigt nok var alle "synderne" fra sjælland, men det er
jo naturligt nok, der er jo ikke så meget kystsikring på sjælland. På et
tidspunkt var ejg klar til at droppe det hele og køre hjem, jeg var dybt
flov over at have medvirket til den slags hærværk, og lidt rystet over at
folk ikke forstod de havde gjort noget forkert.

Nå, det blev til en god lektie, og de efterfølgende år var vi omhyggelig med
at instruere deltagerne grundigt i HVOR man må køre (der hvor man ikke gør
nogen skade) og hvor man ikke må, og det har vi sådan set praktiseret lige
siden med stor success. Det har gjort det meget lettere at køre på
vejbyggeri, i grusgrave og skove og naturligvis også på kysten.

> Jeg vil håbe at alle de politi svin bliver stenet over på djævle øen når
> [...]

Hmmm... Der løb fantasien vist lidt af med dig?

Rittig