MacSoup POP...
Fra : Storm

Dato : 14-07-02 19:58

Er det mine internet config den er gal med? Eller det mine account
settings?

Jeg har prøvet forskelligt af, men bliver ved med at få følgende
fejlmelding når jeg vil hente fra MacSOUPX:

It is not a valid NNTP server name

Jeg kan heller ikke forstå at jeg absolut skal afgive nogle POP user
name/server/password når jeg ikke kører POP men DHCP...

På mine opkoblingsbrugeroplysninger har jeg ganske vist nogle pop.mail
oplysninger, men dem har jeg netop ikke brugt i min MacSOUP 2.4 fordi
jeg bruger DHCP, sådan har jeg ihvertfald forstået det.

Er det nogen der kan give et tip til hvad problemet er?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 14-07-02 20:06

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> jeg bruger DHCP, sådan har jeg ihvertfald forstået det.
>
> Er det nogen der kan give et tip til hvad problemet er?

Det er nok en lille bug at der bliver fokuseret på opsætning af en
mailkonto (POP), men det er nok fordi programmet kan fungere som et
mailprogram og newsprogram.

Jeg gjorde det, at jeg lavede en "pseudo-konto" (test@test.dk) - eller
andet - den skal ikke bruges, med mindre du også vil bruge MacSOUP til
mail.

Derefter i File > Settings, vælg Servers og udfyld "NNTP host" - jeg
bruger sunsite.dk (og har en konto med brugernavn og password). Evt. kan
du udfylde "SMTP Host" (hvis du vil sende indlæg til dig selv via mail
f.eks.),

--
Thomas Tvegaard
<http://homepage.mac.com/tvegaard/>

Fra : Nina Storm

Dato : 14-07-02 20:37

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> [...]
> bruger sunsite.dk (og har en konto med brugernavn og password). Evt. kan
> du udfylde "SMTP Host" (hvis du vil sende indlæg til dig selv via mail

Det var sidste punkt her jeg ikke havde forsøgt, og nok heller ikke
havde fundet ud af selv.

Så jeg takker glad

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-07-02 20:14

In article <1ffbwcs.1sijrva13njsy0N%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Jeg kan heller ikke forstå at jeg absolut skal afgive nogle POP user
> name/server/password når jeg ikke kører POP men DHCP...

Uha, der er vist opstået noget begrebsforvirring. POP er en protokol man
henter post med, DHCP er noget der tildeler dig en IP-adresse automatisk.
Er det PPP, alernativt SMTP, du mener?

Fra : Nina Storm

Dato : 14-07-02 20:37

> Uha, der er vist opstået noget begrebsforvirring. POP er en protokol man
> henter post med,

Jo, det mente jeg også men MacSOUP X _kræver_ en POP-konto defineret.

> DHCP er noget der tildeler dig en IP-adresse automatisk.
> Er det PPP, alernativt SMTP, du mener?

Det var SMTP'en jeg måske mente. Men problemet var at jeg nd i Settings
- Servers og definere min NNTP server. Det med SMTP var ikke nødvendigt
til mit brug, men jeg har nu gjort det alligevel... hvis nu jeg skulle
få lyst

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-07-02 10:56

In article <1ffbyff.z8ojo31y8encwN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Nina Storm) wrote:

> Jo, det mente jeg også men MacSOUP X _kræver_ en POP-konto defineret.

Hvor fascisitisk...

> [...]
> - Servers og definere min NNTP server. Det med SMTP var ikke nødvendigt
> til mit brug, men jeg har nu gjort det alligevel... hvis nu jeg skulle

Hvis du ikke havde gjort det, kunne du ikke svare på et indlæg via mail.

Fra : Nina Storm

Dato : 15-07-02 16:06

> Hvor fascisitisk...

Lidt stærkt udtrykt måske, men i MaCSOUP under OS 9 var det ikke
nødvendigt.

> Hvis du ikke havde gjort det, kunne du ikke svare på et indlæg via mail.

Det gør jeg nu heller aldrig med den timepris.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-07-02 16:46

In article <1ffdgpb.mvnytp1tjxpv6N%Ninzen@ofir.dk>,

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-07-02 15:32

Nina Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]

Herregud, så skriv da en POP-serveradresse ind. Jeg har selv gjort det,
og det gør slet ikke ondt

> Lidt stærkt udtrykt måske, men i MaCSOUP under OS 9 var det ikke
> nødvendigt.

Nej, for den tog jo navnet på POP-serveren fra Internet Config, eller
bare Internet.

> Det gør jeg nu heller aldrig med den timepris.

Det gør jeg heller ikke normalt, men en sjælden gang kan det da være,
det bliver aktuelt. Så er det da meget smart, at man bare lige kan gøre
det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Nina Storm

Dato : 16-07-02 17:12

> Herregud, så skriv da en POP-serveradresse ind. Jeg har selv gjort det,
> og det gør slet ikke ondt

Nu ved du måske ikke at jeg har det lidt traumatisk med POP-konti. Da
jeg fik min maskine fik jeg strenge påbud fra systemadmin (pc-mand) om
ikke at bruge nogen POP-server konti - af sikkerhedsgrunde. Da jeg gerne
ville kunne læse news, spurgte jeg forskellige steder bl.a. her hvordan
jeg kunne læse news uden POP-konti, og sådan startede det hele. Så lidt
ondt gør det faktisk

> Nej, for den tog jo navnet på POP-serveren fra Internet Config, eller
> bare Internet.

Nej, jeg har aldrig haft en POP-protokol defineret.
Eller rettere sagt, jeg har ihvertfald aldrig åbnet den fra min mac. Men
der lå 6 mdr. gammel post fra min udbyder, og et par remindere om at jeg
har overskredet min forudbetalte nettid... Ved du at MacSOUP også
krævede den defineret på en eller anden måde i OS9?

> Det gør jeg heller ikke normalt, men en sjælden gang kan det da være,
> det bliver aktuelt. Så er det da meget smart, at man bare lige kan gøre
> det.

Absolut. Det var nu mere en plat vits med reference til hr. Edlichs
"sub-signatur" - jeg tror han fangede den

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-07-02 21:24

> [...]

> ville kunne læse news, spurgte jeg forskellige steder bl.a. her hvordan
> jeg kunne læse news uden POP-konti, og sådan startede det hele. Så lidt

Nu har jeg nok ikke fuldt nærmere med i dine problemer. Har du prøvet at
skrive en opdigtet POP-server i feltet? Det kunne være
<smtp.fnuller.dk>. Jeg håber ikke, den findes.

> [...]
> har overskredet min forudbetalte nettid... Ved du at MacSOUP også
> krævede den defineret på en eller anden måde i OS9?

Nej, jeg ved det ikke med sikkerhed. Jeg regnede bare med, at det var
derfor, man pludselig bemærkede, at den kræver en POP-server.

> Absolut. Det var nu mere en plat vits med reference til hr. Edlichs
> "sub-signatur" - jeg tror han fangede den

Ja-ja. Den fangede jeg også. Jeg mente bare, at jeg heller aldrig sender
e-mail fra MacSOUP. Men der kan jo være et ekstremt sjældent tilfælde,
hvor man alligevel ønsker det. Men sidder du i et firma, hvor der er
forbud mod at bruge en POP-konto, så kan jeg da godt se dit problem.
Bortset fra, at du jo ikke bruger den. Den står der jo bare
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Nina Storm

Dato : 16-07-02 22:11

> Nu har jeg nok ikke fuldt nærmere med i dine problemer. Har du prøvet at
> skrive en opdigtet POP-server i feltet?

Jamen, jeg har skam ingen problemer mere.
Som du måske kan se bruger jeg jo faktisk MacSOUP X. Der gik såmænd
ikke en time før jeg havde fået det klaret med hjælp fra Tvegaard. Det
var faktisk ikke POP-serveren jeg ikke kunne finde ud af at udfylde, men
at gå i settings - servers og udfylde min NNTP host.

> Det kunne være
> <smtp.fnuller.dk>. Jeg håber ikke, den findes.

Nej, respekt - det kunne jeg ikke finde på
Jeg har jo faktisk min egen.

> [...]
> forbud mod at bruge en POP-konto, så kan jeg da godt se dit problem.
> Bortset fra, at du jo ikke bruger den. Den står der jo bare

Ja, _lidt_ kan jeg vel nok bruge den, når nu den faktisk eksisterer
Maccer er jo så sikre. Men min serveransvarlige får Starwars til at
ligne et kedeligt coctailparti - i sammenligning med forsvaret af
serverne mod angribende vira og onde robotter.
Tusindvis attack i minuttet - på en stille dag.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-07-02 18:21

> Nej, respekt - det kunne jeg ikke finde på
> Jeg har jo faktisk min egen.

Ja ja, min kone kalder såmænd også mig for "Fnuller".
--
Henrik Münster
Esbjerg