server
Fra : Jesper Have

Dato : 14-07-02 19:29

er en AMD 1200mhz duron med 256mb ddr 2100 ram nok til en server ? (den skal
køre HTTP, Mail, FTP, filserver,DNS osv.. ) den er kun til som en lille
privat server for 4 windows klienter

Med venlig hilsen
Jesper Have

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 14-07-02 19:54

"Jesper Have" <f-have@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> er en AMD 1200mhz duron med 256mb ddr 2100 ram nok til en server ? (den
skal
> køre HTTP, Mail, FTP, filserver,DNS osv.. ) den er kun til som en lille
> privat server for 4 windows klienter

Jeg har en P2 233 mzh med 64 mb ram der laver det samme, så jo det skulle
den sagtens kunne klare.

/Thomas

Fra : Peter Jespersen

Dato : 15-07-02 12:51

Jesper Have wrote:

> er en AMD 1200mhz duron med 256mb ddr 2100 ram nok til en server ? (den
> skal køre HTTP, Mail, FTP, filserver,DNS osv.. ) den er kun til som en
> lille privat server for 4 windows klienter

Definer filserver.....bruger selv en K6-2 450Mhz+128MbPC100, der kører
ganske udemærket med 2*MPEG3/2*lowquality DiVX, kan dog ikke afspille 2 HQ
DivX film på een gang, en HQ og en LQ samtidigt går dog.

Det skal så lige siges at det er en Linux-server jeg har oppe, men det er
ej heller noget problem at bruge sådan en sammen med Windy klienter,
Samba'en emulerer WinNT4.

--

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Linux User # 148303

Fra : pgr

Dato : 18-07-02 14:30

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Det skal så lige siges at det er en Linux-server jeg har oppe, men det er
> ej heller noget problem at bruge sådan en sammen med Windy klienter,

Tja - man skal vel vælge efter hvad man vil bruge den server til, og hvad
man har i budgettet!

Der er ingen nem svar - udover: prøv at se om maskinen kan klare det, og
hvis den kan det, om den klarer opgaverne tilfredsstillende.

Jeg kører også en del 'bambus' maskiner som print- og filservere.

--
MVH

Paul Graham Robson

Axapta udvikler / IT-Medarbejder

Fra : pgr

Dato : 18-07-02 11:29

> [...]
skal
> køre HTTP, Mail, FTP, filserver,DNS osv.. ) den er kun til som en lille

Alt efter om programmer skal afvikles fra serveren, om den skal køre asp,
databaser, om den også skal køre som print server osv, osv.

Det vil nok kunne betale sig at investere i et motherboard der understøtter
RAID.

Derefter er det sådan set de krav man stiller til serveren, der er afgørende
for den endelige konfiguration.

Fra : Jakob

Dato : 19-07-02 12:26

Mere ram vil gøre underværker.