Forslag til billig forsikringsselskab ?
Fra : Niki Techen

Dato : 14-07-02 19:02

Hej NG!

Jeg går og overvejer at købe en Triumph TT 600 her inden prisstigningen til
oktober. Da jeg er en ung mand på 22 år, er det bestemt ikke alle
forsikrings selskaber, der er interesseret i at have mig som kunde, eller
hvis de endelig vil, koster det spidsen af en jetjager

Derfor er jeg interesseret i at høre, om der er nogle mennesker derude, der
har et godt bud på et selskab, der tilbyder forsikringer til fornuftige
penge. Jeg har snakket med Provinsforsikring, som kan tilbyde forsikring på
MC'en til 18,000 kr. Jeg har, når den skal købes, 1 års køreerfaring.

Tager gerne imod alle forslag, da det er min store drøm at få fat i sådan en
cykel, uden nødvendigvis at skulle gå fra hus og hjem

På forhånd tak!

Niki Techen

Fra : Jimmi

Dato : 14-07-02 19:12

Ja det er ikke sjovt at være ung og i risiko gruppen
Fair er efter min mening det mindst fair selskab derude, de kræver næsten
det samme om året for en Puch Maxi som Bill Gates bruger på markedsførring.

Det virker som er TopDanmark de eneste der vil forsikre unge, især hvis man
er medlem af Mc Touring.
Muligvis er det til at finde et lille lokalt selskab som kan gøre det
billigere, men jeg fandt ikke noget.

/Jimmi
(XJ600S forsikret i TopDK)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-07-02 21:33

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> wrote in message
> Ja det er ikke sjovt at være ung og i risiko gruppen

Nej det er det ikke... Suk!

> Det virker som er TopDanmark de eneste der vil forsikre unge, især hvis
man
> er medlem af Mc Touring.

Ja men man opnår kun rabat hos TopDK, hvis man har kørt skadefrit i mindst 2
år eller har haft kørekort i 5 år.

> Muligvis er det til at finde et lille lokalt selskab som kan gøre det
> billigere, men jeg fandt ikke noget.

Det kommer vist an på om man er meldem af en brancheorganisation eller
fagforening som har gode aftaler i stand med et forsikringsselskab.

Da jeg lånte penge i min bank til at købe "vidunderet" der tilbød min
bankrådgiver at formidle kontakt til et forsikringsselskab gennem banken.
Jeg grinede af ham og spurgte om han kunne matche de ca. 8500 som TopDK
ville have det første år, hvorefter han slukøret gik tilbage bag sit
skrivebord

Mit bedste bud er også TopDK.

Hilsner,

Tony
Divvy '01 til omkring 7k her på andet år
www.divvy.dk

Fra : Niki Techen

Dato : 15-07-02 11:00

> [...]
man
> er medlem af Mc Touring.
> Muligvis er det til at finde et lille lokalt selskab som kan gøre det

*GULP* Har lige snakket med TopDK om at forsikre en Triumph TT 600. De ville
have den nette sum af 37,000 kr! Da jeg arbejder for TDC, ville de så sætte
den ned med 18% men tror nu nok det bliver en anden god gang

/niki - der nok beholder sin GS500E en sæson endnu...

Fra : Niels Porsbøl Jacobs~

Dato : 14-07-02 11:35

> [...]
> den ned med 18% men tror nu nok det bliver en anden god gang
>
> /niki - der nok beholder sin GS500E en sæson endnu...

TopDK ville da gerne forsikre den GSX600F fra '93 jeg er på vej til at købe,
de ville kun have 22k kr om året....

De må tage udgangspunkt i, at jeg enten får min maskine totalskadet inden
for 2½ år, eller laver en tilsvarende dyb bule i noget andet....

:o/

Skal vi ikke også synge en sang om registreringsafgifterne???

;oP

Niels

Snart GSX 600 F

Fra : Jørgen Winther

Dato : 14-07-02 19:22

"Niki Techen" <niki@techen.dk> wrote in message
> [...]
> forsikrings selskaber, der er interesseret i at have mig som kunde, eller
> hvis de endelig vil, koster det spidsen af en jetjager

Når du nu køber spidsen af en jetjager, må du vel også betale for den?

> [...]
> penge. Jeg har snakket med Provinsforsikring, som kan tilbyde forsikring

> MC'en til 18,000 kr. Jeg har, når den skal købes, 1 års køreerfaring.

Husk, at forsikringsselskaberne måler erfaring således, at du skal have
været registreret bruger af et køretøj i den periode, der skal kunne kaldes
erfaring. At du har kørt alligevel, er de ligeglade med!

> Tager gerne imod alle forslag, da det er min store drøm at få fat i sådan
en
> cykel, uden nødvendigvis at skulle gå fra hus og hjem

Mit gæt er, at Alm. Brand ville kunne tilbyde en forsikring til en lavere
pris, men at du kommer til at acceptere en høj selvrisiko. Derudover bør du
undersøge, om du er medlem af et eller andet, der giver dig rabat hos et
forsikringsselskab. Måske kan det være en fordel for dig at undersøge prisen
hos sådanne rabat-givende selskaber. Check også lige Fair Forsikring.

Check også, om der findes et lokalt selskab, i forhold til hvor du bor -
måske kan du af dén grund blive forsikret hos dem - og måske til en
fornuftig pris.

I øvrigt bør du simpelthen ringe rundt til samtlige forsikringsselskaber i
telefonbogen, for at høre deres bud. Du vil blive overrasket over
mangfoldigheden af prisforslag, og måske vil du blive positivt overrasket
hos nogle af dem.

--
Jørgen

Fra : Jens Bering

Dato : 14-07-02 19:51

[KLIP]
> [...]
prisen
> hos sådanne rabat-givende selskaber. Check også lige Fair Forsikring.

Jeg har gennem tiden erfaret at Topdanmark alene er konkurrencedygtig for
nybegyndere (der er de tilgengæld de andre selskaber overlegne). Mht.
rabatordning gennem MC-Touring Nyt skal du være opmærksom på, at der
alligevel stilles krav om x antal skadesfri kørsel (der er vist også et
alderskrav - eller tager jeg fejl??). Endvidere opkræves dobbeltpolice for
vintermådenderne (dec-feb), idet man "lover" ikke at køre i denne periode.

At jeg efter 14 års skadefrikørsel på MC alligevel har valgt at beholde
Topdanmark skyldes mine øvrige forsikringforhold, som er nok så væsentligt
at inddrage i en samlet vurdering. Dette aspekt, mener jeg, er nok så
væsentligt!!

Mvh

JB

Fra : Jørgen Winther

Dato : 14-07-02 20:20

"Jens Bering" <jdbnospam@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Topdanmark skyldes mine øvrige forsikringforhold, som er nok så væsentligt
> at inddrage i en samlet vurdering. Dette aspekt, mener jeg, er nok så

Og hvis ikke man selv tænker på det, skal man nok blive mindet om det, når
man indhenter tilbud De fleste selskaber vil foreslå fuldstændigt
vandvittige priser, "med mindre man samler sine forsikringer" hos dem. Jeg
fatter ikke, at dét kan være i overensstemmelse med konkurrencelovgivningen!

--
Jørgen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-07-02 21:38

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message

> [...]
> vandvittige priser, "med mindre man samler sine forsikringer" hos dem. Jeg
> fatter ikke, at dét kan være i overensstemmelse med

Har du aldrig hørt om mængderabat?

Tony

Fra : Jørgen Winther

Dato : 14-07-02 22:44

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in message
Jeg
> konkurrencelovgivningen!
>
> Har du aldrig hørt om mængderabat?

Jo, hvor prisen på alle varerne er lavere end prisen på én! Det sker da, at
supermarkeder finder på sådan noget, men det konkurrenceforvridende består
her i, at nogle mennesker har mulighed for at flytte forsikringer, mens
andre ikke har - og disse to grupper skal betale forskellig pris for den
samme vare - altså, hvis man også har andre leverandører, skal man betale
mere for varen.

Det er tilladt at lave kundeloyalitetsprogrammer, men i forsikringsverdenen
er det ude på et overdrev - det kan kun handle om at tage kunder fra
hinanden, når mc + bil koster det samme som blot mc at forsikre (jfr. nyligt
tilbud fra TopDK). Andre steder kunne jeg få alle mine forsikringer til
mange tusinde kroner mindre, end jeg skulle give for blot en mc-forsikring!
Kunden bliver således brugt som "gidsel" i en kamp mellem selskaberne om
markedsandele (nærmere bestemt, kunden får "et tilbud, han ikke kan afslå").

--
Jørgen

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 14-07-02 19:58

Hej Nicki

Hvis du er barn af en lærer eller sygeplejerske kan du måske få en billig
forsikring hos Runa . Hvis Du selv er sygeplejerske kan du få en billig
forskirng hos Bauta og hvis du selv er lærer, pædagog eller sygeplejerske
kan du få en heos lærerstandens brandforsikring. Alle selskaber er under
Lærerstandens brandforsikring (www.lb.dk)

Hos alle andre selskaber koster det en bondegård!!!

Held og lykke!

mvh

Hans

Fra : Allan Wisborg

Dato : 15-07-02 06:03

> [...]
> kan du få en heos lærerstandens brandforsikring. Alle selskaber er under

....og en TT600 er ikke på Runa's sorte liste over cykler der kræver
dispensation ??
Den tror jeg ikke på.....

Allan
TRX 850 (...ikke blacklistet hos Runa)

Fra : Jørgen Winther

Dato : 14-07-02 21:08

"Allan Wisborg" <awXXX@teamuniuqe.dk> wrote in message
> ...og en TT600 er ikke på Runa's sorte liste over cykler der kræver
> dispensation ??
> Den tror jeg ikke på.....

Alle Hinckley-Triumph'er er på listen, men tilsyneladende kan det betale sig
at spørge alligevel - for nogen :-\

--
Jørgen
Hinckley-Triumph, der ikke er forsikret i Runa

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 14-07-02 23:26

"Allan Wisborg" <awXXX@teamuniuqe.dk> wrote in message

> ...og en TT600 er ikke på Runa's sorte liste over cykler der kræver
> [...]

'Den Sorte Liste' skal tages med et gran salt.

Kenneth
R1 ('02 forsikret hos Runa)

Fra : AW på TRX

Dato : 15-07-02 07:16

> 'Den Sorte Liste' skal tages med et gran salt.

Det er rigtigt, men mon ikke 22 år og spidsen af en jet jager giver sorte
udsigter for det gran salt ???
Jeg tror sgu det er svært at være 22 og gerne vil køre på noget ordentligt.

Men man kan selvfølgelig altid spørge......

Allan

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 15-07-02 08:15

"AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk> wrote in message

> Det er rigtigt, men mon ikke 22 år og spidsen af en jet jager giver sorte
> udsigter for det gran salt ???
****
Jo, det har du nok ret i, men det er pga. alderen vil jeg tro. De folk som
hyler op over den liste, skal bare ikke skræmme andre fra at spørge. Jeg har
jo som sagt fået en R1'er nyforsikret hos Runa, og det er da en rimelig
sportspræget cykel, vil jeg mene. En af mine venner er 24 år, og har netop
fået forsikret en SV650'er hos Runa.
****
> Jeg tror sgu det er svært at være 22 og gerne vil køre på noget
ordentligt.
****
Det tror jeg også..
****

> Men man kan selvfølgelig altid spørge......
****
Netop, det var mit budskab
****

> Allan

Kenneth
R1

Fra : Niki Techen

Dato : 14-07-02 21:29

"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> kan du få en heos lærerstandens brandforsikring. Alle selskaber er under

Desværre er jeg ikke søn af en af ovenstående titler, og jeg er ej heller
sygeplejerske, så jeg må nok ud og betale, hvad det koster. Tror jeg
kontakter Alm Brand, Top Danmark og Fair (som jeg bruger nu - kører Suzuki
GS500E). Synes ikke jeg har fundet nogle lokale selskaber, der har været
konkurrencedygtige

Har forhørt mig ved en kammerat om muligvis at forhandle sig et trin op af
stigen ved Top Danmark. Det vil da give lidt i den sidste ende + vælge en
høj selvrisiko. Ellers må jeg nok beholde Suzuki'en 1½ sæson endnu og så se
mine drømmes cykel suse afsted og blive knap 30% dyrere... :´-(

I hvert fald takker jeg jer alle for jeres svar

Mvh
Niki

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 14-07-02 23:24

"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> wrote in message
> Hej Nicki
>
> Hvis du er barn af en lærer eller sygeplejerske kan du måske få en billig
> forsikring hos Runa .

Eller du er IT-mand med Prosa som fagforening..

Kenneth
R1

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 14-07-02 21:32

> [...]

en
> cykel, uden nødvendigvis at skulle gå fra hus og hjem

Tja, er du kunde i Danske Bank, så prøv hør din bankmand om Danske
Forsikring ( www.danskeforsikring.dk )

MVH Rune

Fra : Lars Nielsen

Dato : 14-07-02 22:16

"Niki Techen" <niki@techen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
>____SNIP en masse snak... - Forsikringer:____

- Jeg skiftede til tryg for et lille halvt år siden.. - De var ubetinget de
billigste til at forsikre min nyindkøbte CBR1000F

RadioMan - Som har haft 'cykler i 2 år, og er 27 år gammel...

--
Havelåger til salg...: *SS
Honda CB750K7 77' - 20Kkr. - Koster ca. 2000,- m. kasko

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-07-02 12:15

"Lars Nielsen" <dsl8938@vip.cybercity.dk> wrote in message

> - Jeg skiftede til tryg for et lille halvt år siden.. - De var ubetinget
de
> billigste til at forsikre min nyindkøbte CBR1000F

Det forstår jeg simpelthen ikke... Er din far direktør i Tryg? Da jeg
ringede og hørte om forsikring på min XJ 600 sidste sommer ville de have
24kkr om året af mig... Hos TopDK betaler jeg nu på andet år omkring 7kkr
årligt.

Hilsner,

Tony
Divvy '01
www.divvy.dk

Fra : Lars Nielsen

Dato : 15-07-02 22:38

--
Havelåger til salg...: *SS
Honda CB750K7 77' - 20Kkr.
"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 24kkr om året af mig... Hos TopDK betaler jeg nu på andet år omkring 7kkr

- Nææeh, ikke mig bekendt! - Meen der er vist lidt forskel på hvilken
assurandør man kommer til og snakke med. - For hende som nussede om mig og
mine behov kunne da godt finde ud af og trække lidt fra hist og her, og
lægge lidt til her og der.
Det som vel egentlig rigtig tippede handlen var at TOP ville have 14000 for
min sorte golf med svagt tunet motor, og tryg sagde, "er den synet med
det?? - Så koster det 4100" - Og nu ER den jo synet med den lidt større
motor, og det STÅR i CRM-Papirerne..

- Har det mon noget og gøre med at jeg har flyttet alle mine forsikringer
over, og har et lille firma, som de osse fik lov og "købe"?? - Alt ial ca
20K billigere end Alm Brand, som jeg havde før?? - Og som slet ikke ville
forsikre en CBR1000F uden jeg var over 34??

RadioMan - Med tre motorcykler og en bil...

Fra : Jan Vinten

Dato : 14-07-02 22:44

Hej Niki,

Jeg er selv 23 år og har ca. 4 års køre erfaring. Jeg har fået en forsikring
hos Runa, som jeg giver ca. 5000 kr. om året.(incl. kasko) For at kunne få
billige forsikringer hos Runa, skal du have samlet mindst 3 forsikringer hos
dem (evt. Ulykke, Indbo og så MC'en). På følgende side kan du se hvilke
organisationer som får billige forsikringer:
http://www.runa.dk/runa/profil/tegningsberettigede.html

Bedste hilsner og håber du kan bruge dette til noget!
Jan Vinten

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 14-07-02 23:14

"Jan Vinten" <jan@no.vinten.spam.net.tnx> wrote in message

> På følgende side kan du se hvilke
> organisationer som får billige forsikringer:
> http://www.runa.dk/runa/profil/tegningsberettigede.html

Ja og hvis man læser på Uni. kan man blive magister og dermed kunde hos LB,
der er "moderselskab" til Runa og Bauta.

Jens
RD Der efter 1/7 er i TopDK, før var det LB.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 17-07-02 09:55

"Jens Blaabjerg" <news@blaabjerg.net> skrev i en meddelelse

> Ja og hvis man læser på Uni. kan man blive magister og dermed kunde hos
LB,
> der er "moderselskab" til Runa og Bauta.

Kun hvis man læser humaniora på K.U.A.

--
mvh. Claus Rolsted, som også læser på Uni, men ikke bliver cand.mag. Mit
studiums interesseforening har en særaftale med Codan, som desværre ikke er

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 17-07-02 14:13

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> wrote in message
> LB,
>
> Kun hvis man læser humaniora på K.U.A.

Det tror jeg lige du skal undersøge igen. Jeg bliver cand. scient. og kan
godt blive magister. Da jeg meldte mig ind var der ikke noget krav andet end
studieaktivitet. Jeg er ligeglad med om fagforeningen gør noget stort for
mig, jeg er kun med for forsikringens skyld. Nu er min MC dog flyttet til
TopDK efter d. 1/7, da LB blev lidt for dyr.

> [...]
> nær så billige som LB, Runa og Bauta
> Pt. Vespa ET2 - Skal til mc-teoriprøve fredag d. 19. juli
> Midt i AUGUST skulle jeg stå med pappet i hånden

Jeg ved ikke om det er et problem, hvis du er DJØF'er, men kan du ikke bare
prøve at melde dig ind og se havd der sker?
Som du kan ser her: http://www.magister.dk/sw1347.asp er det først når du
skal i gruppe 2 der er krav til studie. Jeg serdet som om du kan blive i
gruppe 1 så længe du er studerende...

Jens
RD

Fra : Claus Rolsted

Dato : 19-07-02 12:26

> [...]
> skal i gruppe 2 der er krav til studie. Jeg serdet som om du kan blive i

Hej Jens,
Ja det ser ud til at der er en mulighed der. I så fald er jeg kun glad for
at kunne sige: I stand corrected
Jeg vil i al fald helt sikkert kigge lidt nærmere på det.

Tak for info, Jens....

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået i dag - nul fejl *stoort smil*