birketræ der væsker
Fra : Irene Pedersen

Dato : 14-07-02 18:05

Hej
Mine forældre har fældet deres birketræ i oktober måned, men rodklumper der
står tilbage i ca. 50 cm højde, bliver ved med at væske voldsomt, og
rodklumpet er konstant våd, slimet og ulækker.

Udover at grave hele roden op (hvad de ikke orker) er der så noget de kan
gøre for aflive rodklumper?

hilsen
Irene

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-07-02 20:06

On Sun, 14 Jul 2002 19:05:13 +0200, "Irene Pedersen"
<irene.pedersen@mail.dk> wrote:

> [...]
>rodklumpet er konstant våd, slimet og ulækker.
>
>Udover at grave hele roden op (hvad de ikke orker) er der så noget de kan

Hvis ikke der er skud på den nu, så er den formentlig allerede stærkt på
vej til at dø. Så er det smarteste nok at save den af helt nede ved
jordoverfladen, meget gerne længere ned og så dække med jord.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 15-07-02 11:09

> [...]
> rodklumpet er konstant våd, slimet og ulækker.
>
> Udover at grave hele roden op (hvad de ikke orker) er der så noget de kan

Man kan få dem rodfræset, det kan de fleste anlægsgartnere gøre. Men det er
vist ikke helt billigt.
Det billigste er at følge Mads' råd.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-07-02 12:26

On Mon, 15 Jul 2002 12:09:06 +0200, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

>Man kan få dem rodfræset, det kan de fleste anlægsgartnere gøre. Men det er
>vist ikke helt billigt.

Den lokale stubfræser (http://www.stubservice.dk) tager 600 kr i timen +
moms. Dog incl kørsel i hele vensyssel.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Irene Pedersen

Dato : 15-07-02 14:44

Hej
Tak for rådene. Dem vil jeg give videre.
Hilsen
Irene