Links ulovligt eller ikke ?
Fra : KeNzO

Dato : 14-07-02 17:52

Jeg har stillet disse spørgsmål i gruppen Adkw (alt.dk.warez) og er blevet
henvist hertil.
Jeg har også læst i et computerblad (PC- planet) hvordan man skal gøre trin
for trin, jeg mener ikke at det er ulovligt.

Hvad mener i ?
Er det ulovligt at have en side hvor man forklarer hvordan man ripper dvd ?
Eller er det ulovligt at have en links til en anden persons hjemmeside ?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-07-02 16:21

"KeNzO" <bussemand@operamail.com> writes:

> Er det ulovligt at have en side hvor man forklarer hvordan man ripper dvd ?

Ikke endnu. Der er intet ulovligt ved at kopiere indholdet af en DVD
til privat brug, heller ikke hvis man gemmer kopien i et andet format
(hvilket nok er nemmest, da DVD-brændere stadigt er dyre).

> Eller er det ulovligt at have en links til en anden persons hjemmeside ?

Ikke mht. DVD-ripning.
/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 14-07-02 18:59

In <d6tq2v4b.fsf@hotpop.com> Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> writes:

> [...]
>til privat brug, heller ikke hvis man gemmer kopien i et andet format
>(hvilket nok er nemmest, da DVD-brændere stadigt er dyre).

Men man skal passe paa med at rejse til USA pga. DMCA.

Mvh
Martin

Fra : KeNzO

Dato : 14-07-02 19:02

Hvad er DMCA ?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-07-02 17:41

"KeNzO" <bussemand@operamail.com> writes:

> Hvad er DMCA ?

"Digital Millennium Copyright Act", en ganske udskældt amerikansk lov
i mange kredse <URL:http://anti-dmca.org/>. Det er USA's
implementation af en WTO aftale, den danske version, via EU, skal
indførs i Danmark senest 22/12 i år, og har vist været omtalt før
her i gruppen (kan ikke lige finde en reference).

Det holder jeg nu på gælder generelt :)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-07-02 22:20

On 14 Jul 2002 17:21:24 +0200, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

>Ikke endnu. Der er intet ulovligt ved at kopiere indholdet af en DVD
>til privat brug, heller ikke hvis man gemmer kopien i et andet format
>(hvilket nok er nemmest, da DVD-brændere stadigt er dyre).

Jeg mener ikke at du kan copiere en DVD, da hjemme brændere AFAIK ikke
kan brænde i flere lag.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Moller

Dato : 15-07-02 00:38

> Jeg mener ikke at du kan copiere en DVD, da hjemme brændere AFAIK ikke
> kan brænde i flere lag.

Har jeg nu ingen problemer med at rippe dem til et andet format... og
hvis du læser test af diverse brændere i de danske PC blade, skriver de at
der ingen problemer er der...

Hvis de ikke ku skrive i flere lag, hvordan i H... kan de så få så meget
på en skive ???

VH
Lars Molnit
Film skal ses i Biografen, eller Rippet :)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-07-02 05:01

On Mon, 15 Jul 2002 01:37:39 +0200, "Moller" <news@NOSPAMmolnit.com>
wrote:

> Hvis de ikke ku skrive i flere lag, hvordan i H... kan de så få så meget
>på en skive ???

En DVD pakkes datane tætter.