Central støtteben
Fra : Denise

Dato : 14-07-02 13:34

Hej gruppe
Vil da lige fortælle, at jeg i dag har lært at sætte cyklen op på det store,
gosh hvor er jeg bare dygtig. Det var faktisk ret nemt. Først balancen i
støttebenet, så fat i stangen (stellet) under tanken og så i stængerne der
går ned til den bageste fodhviler, altså ikke i styret, så et tryk på
støttebenet og så smutter den bare op. Det var heller ikke noget problem at
få den ned, styret skal jo bare drejes lidt til højre, og så vupti. MEN, jeg
prøvede 6 gange, og det lykkedes mig 2 gange at få klappet støttebenet op på
mit skinneben, så nu humper jeg rundt med en bule på skinnebenet. Men nu har
jeg da lært at flytte mit ben, tror jeg.
Det minder om engang jeg skulle starte en Victoria, hvis der er nogle der
kender en sådan, man skal jo sørge for at trykke helt ned første gang,
hvilket jeg ikke fik gjort. Ja, den slog igen og jeg kunne ikke gå en hel
uge, god ting med de selvstartere
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02, Rød, der har fået smurt kæde og er blevet vasket og poleret i
dag .

Fra : Morten Juel

Dato : 14-07-02 14:05

Lækkert.. ja man skal lige finde fínden
Det er rart at kunne sætte den på centralstøtteben, når man skal lave ting
og sager..

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Christian Knudsen

Dato : 14-07-02 14:14

Lækkert - det er en fed ting at kunne, men man skal lige finde fidusen som
morten skriver. Jeg viste det også til min bror forleden dag, så nu kan han
også finde ud af det. Fed ting at kunne

mvmch
christian

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 14-07-02 15:04

Christian Knudsen <dsl24585b@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:agrt7v$1u9m$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> morten skriver. Jeg viste det også til min bror forleden dag, så nu kan

Jeps... Tog også kørekort med et par madammer. Som de dog kunne bande og
svovle når de skulle have den op på støttefoden. De blev jo nødt til at lære
det, for det kan være nødvendigt hvis den sagkøndige spørger om noget, hvor
den skal stå så man kan komme til at rive i den.
Men fidusen er jo simpelthen at bruge benene istedet for at stå og forsøge
at løfte den op på foden !

> mvmch
> christian
/Thomas

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 14-07-02 15:04

Tillykke..
- På min kawa der kan man næsten bare stille sig op på centerfodens "pedal"
så smutter den selv op. - den er jo ikke så tung.

mvh
Kristoffer

Fra : Jørgen Winther

Dato : 14-07-02 15:21

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> wrote in message
> - På min kawa der kan man næsten bare stille sig op på centerfodens
"pedal"
> så smutter den selv op. - den er jo ikke så tung.

Det kan man også på nogle af de tungere - f.eks. min CB 750, hvor det er et
simpelt vægtstangsprincip, der løfter maskinen op.

--
Jørgen

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 14-07-02 20:01

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
et
> simpelt vægtstangsprincip, der løfter maskinen op.

Ja men man skal nu aligevel ha fat i svinet, jeg har mange gange set min far
blive tomatrød i hovedet af at skulle løfte sin k7 op på
centerstøttefoden...

Mvh Claus
( der udnytter egenvægten af sig selv til at få cyklen op)

Fra : Lars Nielsen

Dato : 14-07-02 22:18

--
Havelåger til salg...: *SS
Honda CB750K7 77' - 20Kkr.

> [...]
far
> blive tomatrød i hovedet af at skulle løfte sin k7 op på

- HeeHee... - Jeg har osse en K7! - Den er fanneme tung og mosle op på
centerfoden!!!

RadioMan

Fra : Birger Poulsen

Dato : 14-07-02 16:03

> [...]
> kender en sådan, man skal jo sørge for at trykke helt ned første gang,
> hvilket jeg ikke fik gjort. Ja, den slog igen og jeg kunne ikke gå en hel

Jo tak, min første maskine var netop sådan en.
På vores første møde knækkede den en sundhedssandal (de gyselige træplader
man gik med i tredserne).
Den tog aldrig r.... på mig siden!

Birger

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-02 19:49

On Sun, 14 Jul 2002 14:33:53 +0200, "Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk>
wrote:

Hej Denise.

Tillykke med sejren

> [...]
>kender en sådan, man skal jo sørge for at trykke helt ned første gang,
>hvilket jeg ikke fik gjort. Ja, den slog igen og jeg kunne ikke gå en hel

Vær du glad for at det ikke var en Velocette når den var sur.
Jeg løb for det meste min igang efter at den havde maltrakteret min
fod et par gange.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750