Ekstern FireWire Harddisk
Fra : Claus Lundholm

Dato : 14-02-01 11:03

Hej.

Da jeg skal have anskaffet en ekstern firewire harddisk til min pismo, hvad
skal jeg gå efter. Nu er det det firma som jeg arbejder hos som skal betale
den, men de vil gerne vide lidt mere om ny og pris på dem.

Det er vist nogle som hedder VST. Men findes der andre?

Claus...

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 14-02-01 11:16

clauslundholm@mac.com,Ny-Internet writes:
>Det er vist nogle som hedder VST. Men findes der andre?

Der findes en del. www.macxpres.dk har et godt udvalg fra de største
producenter, så du kan jo kigge dér.
Mht. til kvaliteten vil jeg anbefale dig at lede efter nogel tests -
f.eks. på www.xlr8yourmac.com - skulle jeg selv købe, tror jeg det ville
være svært at komme udenom VST pocketdrives af den simpel årsag, at de er
hulens lækre at se på

Mvh Ben

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-01 12:08

Claus Lundholm <clauslundholm@mac.com> wrote:

> [...]
> den, men de vil gerne vide lidt mere om ny og pris på dem.
>
> Det er vist nogle som hedder VST. Men findes der andre?

For at blive lidt ved emnet, er der nogen der ved hvor man kan få fat
tomme firewire kabinetter ? jeg har en plan om at bygge min harddisk
som jeg slæber løst frem og tilbage mellem hjem og arbjede ind i et tomt
kabinet. Hvis det viser sig at de er billigere at købe en alm. extern hd
(firewire) så gør jeg det, men det ville være lidt spild af min
udemærkede 6 gb harddisk.. :)

helst noget der kan bestilles via nettet og ikke kræver at jeg skal en
tur til kbh. :)

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-01 18:36

Thomas von Hassel <tvh@w4b.dk> wrote:

> [...]
> kabinet. Hvis det viser sig at de er billigere at købe en alm. extern hd
> (firewire) så gør jeg det, men det ville være lidt spild af min

Jeg har selv kig på APS's Pyro 1394 drivekit - Kabinettet har pt. den
eneste Friewire-IDE brigde der understøtter _både_ ATAPI og ATA. Hos APS
findes der et link til to danske distributører, den ene angiver en pris
på knap 1800kr, formegenlig er denne pris ex moms og dertil kommer en
evt forhandlers avance Køber man direkte hos APS er prisen 169$..

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-02-01 09:31

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
> på knap 1800kr, formegenlig er denne pris ex moms og dertil kommer en
> evt forhandlers avance Køber man direkte hos APS er prisen 169$..

Så kan det ikke betale sig. Et 20 GB ONE-TECH firewire drev koster
mellem 2000 og 2500, men det er jo _med_ harddisk! :)

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-02-01 14:21

> Så kan det ikke betale sig. Et 20 GB ONE-TECH firewire drev koster
> mellem 2000 og 2500, men det er jo _med_ harddisk! :)

- jeg har primært brug for en firewire brænder (ATAPI interface), og
kunne samme kabinet bruges til en HD i ny og næ, ville jeg slå to fluer
med et smæk. Af den grund tror jeg det kan betale sig med ét kabinet der
håndtere både ATA og ATAPI.

Fra : Aske Andersen

Dato : 14-02-01 23:00

On Wed, 14 Feb 2001 11:03:02 +0100, Claus Lundholm <clauslundholm@mac.com>
wrote:
> [...]
>skal jeg gå efter. Nu er det det firma som jeg arbejder hos som skal betale
>den, men de vil gerne vide lidt mere om ny og pris på dem.

Du skal klart købe en Lacie (40 GB koster ca. 2700kr.)
Den virker både med firewire & USB(=PC&Mac).
Jeg benytter selv en - uden problemer, iøvrigt er designet også ret cool

--
Let the machine do the dirty work.
-- "Elements of Programming Style", Kernighan and Ritchie

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 15-02-01 12:02

> [...]

> den, men de vil gerne vide lidt mere om ny og pris på dem.
>
> Det er vist nogle som hedder VST. Men findes der andre?

Jeg har købt en "Freecom" 20 GB fra MacXpres, til sølle 1900 kr. Den er
jeg meget glad for, sørg dog for at du får et 6-6 FIreWire kabel med i
pakken, da det medfølgende 4-6 kabel gør knuder!

--
- Peter

http://www.titancity.com/lib/
- et friere, billigere og BEDRE Danmark!