Strøm problemer
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-07-02 10:29

Hejsa

Igår var jeg ude på en god tur på Honda´en, efter ca 400km, virker det som
om der ikke er strøm på når den skal starte, når jeg trykker på starteren
forsvinder alt lys, og jeg kan se på lamperne og lyset køre op/ned med
omdr., så det virker som om strømmen er væk, men men her til morgen er alt
ok igen massere af strøm, havde ellers lige renget med en fridag fra haven,
hvor jeg kunne rode med MC´en, men den gik ikke

er der nogle som har bud på hvad der kan være galt med MC´en

Honda CB750F 83´

Mvh Jesper

Fra : BLACK MAGIC Top Fuel~

Dato : 14-07-02 11:00

"Jesper Pedersen" <duval@grov.dkFJERN_DETTE> skrev i en meddelelse
> [...]
haven,
> hvor jeg kunne rode med MC´en, men den gik ikke
>
> er der nogle som har bud på hvad der kan være galt med MC´en

Jesper...
Skal vi forstå det som problemet er der, kun når den er varm ??
Hvis det kun er når den er varm...kan det være din starter der er ved at
være "træt"..
eller fyldt med skidt/kulstøv..
Afmonter ,- tjeck ,- rens,- monter...så er den der måske..
Så her er din undskyldning....
( garden work sucks !! )

Jon Iversen.
( der har lagt fliser på hele grunden... næsten ..mangler kun ca. 250 m2. )

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-07-02 11:07

> Jesper...
> Skal vi forstå det som problemet er der, kun når den er varm ??

der er ikke noget hvis jeg har kørt 100 - 200 km, men åbenbart når den er
rigtigt varm kommer der probs

> [...]
> være "træt"..
> eller fyldt med skidt/kulstøv..
> Afmonter ,- tjeck ,- rens,- monter...så er den der måske..

Super, det var lige det jeg skulle bruge

Mvh Jesper
Kun en tåbe frygter ikke haven

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-07-02 15:30

Har lige af starteren afmont. og renset den, så gik den i ca 5-10 min, og
igen ingen strøm, men nu er der lys i alle lamper selv om den ikke starter,
skal vist igang men at gå lednings nettet efter

Mvh Jesper

Fra : Armand

Dato : 14-07-02 17:40

> Har lige af starteren afmont. og renset den, så gik den i ca 5-10 min,
> og igen ingen strøm, men nu er der lys i alle lamper selv om den ikke
> starter, skal vist igang men at gå lednings nettet efter

Inden at du skiller alt ad i jagten, så pøv lige at se om det hjælper
med starthjælp fra et bilbatteri!
Hvis der ingen forskel er når bilbatteriet suplerer med strøm, kan du
roligt lede videre. Hvis der er, er det fordi at der ikke er strøm nok
på dit eget (og det uanset din egen opfattelse deraf!), og så er det
ladesystemet du skal investigere på (om der leveres mere end 14 V
når motoren får omdrejninger!).
Lader generatoren tilstrækkeligt, er det ganske simpelt dit batteri der
er færdigt!

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-07-02 21:25

> [...]
> når motoren får omdrejninger!).
> Lader generatoren tilstrækkeligt, er det ganske simpelt dit batteri der

har lige været ved at kigge lidt på den, og pludselig forsvandt alt lys på
den og den vil ikke starte, og selv om jeg sætter strøm/startkabler til den
hjælper det ikke, alle skiringer er iorden, hhhmmm, jeg må kigge på det
imorgen

Mvh Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-02 22:20

On Sun, 14 Jul 2002 22:24:48 +0200, "Jesper Pedersen"
<duval@grov.dkFJERN_DETTE> wrote:

Hej Jesper.

> [...]
>hjælper det ikke, alle skiringer er iorden, hhhmmm, jeg må kigge på det

Du skal i gang med en gang systematisk fejlsøgning.
Bevæbn dig med et eldiagram og et voltmeter.
Du kan klare dig uden diagrammet, men det er svært
Start med at måle batterispændingen - 12 volt.
Følg så den ledning der går fra batteriet til sikringsboksen.
Mål spændingen på den anden side af sikringen - 12 volt.
Følg så ledningen fra sikringen til nøglelåsen (tændingslåsen).
Mål spændingen før nøglen og igen efter nøglen med denne i ON
possision igen 12 volt.
Så skal du nok igen tilbage til sikringsboksen hvorfra spændingen
deles ud til forbrugerne.

Et par små trick:
Prøv at kortslutte starter relæet med en skruetrækker - hvis starteren
snurrer lystigt er der strøm nok på batteriet, og det er styrespænding
der mangler.
Med motoren startet ( når du når så vidt) så kig på lyset når du
gasser op. Lysstyrken skal stige, og blive deroppe.
Hvis den ikke gør det er der noget galt med ladesystemet.

Sidste gang jeg havde en fejl der lignede din var det tændingsnøglen
der fejlede.
Al strøm til cyklen passerer nøglen, og det kan føre til at den bliver
for varm med deraf følgende kontaktfejl.

God fornøjelse

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750