slagger?
Fra : Pia J

Dato : 14-07-02 10:06

Endnu et par i rækken af uendelige spørgsmål fra den nybagte
førstegangshusejer - ja, når man skal vente så længe på at flytte ind, må
man jo finde på noget i mellemtiden! :)

Vores indkørsel er 100 m grusvej - som fører ud til en fælles privat grusvej
som fører ud til en kommunevej. Grusvejene vedligeholdes ved at fylde en
blanding af asfalt og sten i hullerne når de bliver for store -der ligger en
bunke på marken at tage af.

Scenarie 2: i skoven hvor jeg rider nu, bruges noget de kalder slagger til
at fylde på stierne, som ellers består af knæhøjt mudder. Et lag på 20-30 cm
tromles ud over og det her sorte stads (uden sten i) bliver ret hårdt men
dræner fx godt, for det er sjældent glat i frostvejr, og det varer meget
længe inden hestene får trampet det ned, hvis bunden har været grus holder
det "evigt".

Spørgsmål: Kan jeg ikke få fat i sådan noget, hvor, hvad hedder det rigtigt?
For så slipper jeg da i det mindste for at vedligeholde mine egne 100 meter.

:Pia

Fra : Henning

Dato : 14-07-02 10:48

Hej Pia.

På et tidspunkt kunne man få det gratis både på Fynsværket og vist også nok
på sukkerfabrikkerne. Man skulle blot betale vognmanden for transporten.
Det hedder vist nok kulslagger men bliver altid bare omtalt som slagger.
Spørg din lokale vognmand om han kan skaffe nogle slagger.

Og ja det er kanongodt til at fylde på en ujævn vej og det er nemt at
arbejde med

God fornøjelse / sommer

Henning

Fra : Ole Jensen

Dato : 30-07-02 09:35

Hej

Som Henning skriver kan man få det gratis. Jeg undersøgte det for et par
år siden. Betingelsen var bare at man skulle aftage en vis mængde. Jeg
kan ikke huske hvor meget det var, men mener det var minimum 100
kubikmeter, men jeg kan huske forkert

Ole-J

Fra : Jan Holm

Dato : 30-07-02 19:35

Kan det også bruges som underlag til perlesten i en indkørsel ?

Mvh
Jan Holm