Vestamager
Fra : Stig Linander

Dato : 14-07-02 09:25

Hej,

Jeg var på Vestamager i morges, og fik bl.a. set de to Silkehejrer
og en Rørdrum der lige pludselig kom flyvende gennem skop-feltet.
Af mange vadere var der én jeg ikke ku' finde ud af hvad var.
En hvidklire-stor fugl med lange gullige ben og hvidt hovede med
mørke tegninger. Efter jeg er kommet hjem og har kigget i diverse
fuglebøger, er der én fugl der matcher: ung Stylteløber.
Jeg vil ikke påstå at jeg så Stylteløber i morges, men til andre der
skal til Klydesøen i dag: hold øje med Stylteløber. Den befandt sig
ca. 500 NV for Sydtårnet.

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Stig Linander

Dato : 14-07-02 13:07

> En hvidklire-stor fugl med lange gullige ben og hvidt hovede med
> mørke tegninger.

Tilføjelse: mørk overside, hvid underside. Næbbet ku' ikke ses
ordentligt på den store afstand med mørkt græs som baggrund.

Jeg er også interesseret i ideer om hvad det evt. også ku' være.

Mange hilsner,

Stig.

Fra : Gorm Vognsen Jensen

Dato : 14-07-02 20:38

"Stig Linander" <no_reply@020714.dk> wrote in message

> Tilføjelse: mørk overside, hvid underside. Næbbet ku' ikke ses
> ordentligt på den store afstand med mørkt græs som baggrund.

Jeg ville gætte på en brushane. En han, som har haft hvid krave, og som er
ved at fælde til vinterdragt.

Jeg har selv i aften været derude og set flere brushaner med hvide halse og
gule / rødgule ben.
Desuden silkehejre 2, krumnæbbet ryle 4 og sortklire. De to sidstnævnte i
flot sommerdragt.
Og så en enkelt fiskehejre eller to.

Med venlig hilsen
Gorm Vognsen Jensen
Smørumnedre

Fra : Stig Linander

Dato : 15-07-02 08:27

Sun, 14 Jul 2002 21:37:55 +0200, skrev Gorm Vognsen Jensen bl.a. ...

> Jeg ville gætte på en brushane. En han, som har haft hvid krave,
> og som er ved at fælde til vinterdragt.

Dén forklaring køber jeg. Tak Gorm!

Mange hilsner,

Stig.