brug af ejerskifteforsikring
Fra : Jan Holm

Dato : 13-07-02 23:51

Hej

Vi købte pr 1 maj et dejligt nedlagt landbrug. I den seneste
meget våde periode har vi så observeret at der kommer vand
ind et eller andet sted. Det kan være lidt svært at sige hvor
det kommer fra. Enten en skot rende eller også fra rygningen.
På det kalkede loft i stalden kan man se at det ikke er første
gang det er sket. Det står ikke noget om taget i tilstandsrapporten
(dvs noget om taget det pågældende sted) Er det noget ejerskifte-
forsikring dækker ? Hvor starter man i så fald. Håndværker,
advokat eller forsikrings selskab.

Mvh
Jan Holm

Fra : Pgr

Dato : 14-07-02 09:10

Jan Holm skrev i en meddelelse

Klip

Det står ikke noget om taget i tilstandsrapporten
> (dvs noget om taget det pågældende sted) Er det noget ejerskifte-
> forsikring dækker ? Hvor starter man i så fald. Håndværker,
> advokat eller forsikrings selskab.

Hej Jan
Jeg ville tage kontakt til forsikringsselskabet i første omgang. Det er jo
dem, som skal beslutte, om de vil dække skaden.

Mvh
Karina

Fra : Casper

Dato : 15-07-02 08:22

On Sun, 14 Jul 2002 00:51:09 +0200, "Jan Holm" <jan@parkholm.dk>
wrote:

> [...]
>(dvs noget om taget det pågældende sted) Er det noget ejerskifte-
>forsikring dækker ? Hvor starter man i så fald. Håndværker,

I skal melde skaden til ejerskifteforsikringen i første omgang. Hvis
de mener at skaden skal besigtiges, sender de en taksator ud. Herefter
bliver skaden anslået til en "værdi" som så skal fratrækkes jeres
selvrisiko (typisk 10-15.000), hvorefter I kan tilkalde håndværker...

Mvh
Casper

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-07-02 16:32

> Vi købte pr 1 maj et dejligt nedlagt landbrug.
> På det kalkede loft i stalden kan man se at det ikke er første

Er i sikre på at stalden er omfattet af ejerskifteforsikringen ?
Men ring til forsikringen - det er deres taksator der skal vurdere skadens
omfang og forsikringsselskabet der skal vurdere om de dækker.

Vi har købt et nedlagt landbrug til overtagelse per 1/8 og sidder og
overvejer om vi skal tegne ejerskifteforsikring eller ej. Det foreliggende
tilbud gælder kun stuehuset og ikke "udhuset"

Mvh
Anders Majland

Fra : Pia J

Dato : 15-07-02 16:36

Hvad er forskellen på en landbrug og et nedlagt landbrug? For vi har købt
det som et landbrug, hvor der ikke laves tilstandsrapport og
ejerskifteforsikring, men mit forsikringsselskab ævler om at det er nedlagt.
Hvem giver det denne status, hvordan, hvornår?

:Pia

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-07-02 16:54

> Hvad er forskellen på en landbrug og et nedlagt landbrug?

Formodenligt om der er landbrugspligt ?

/A

Fra : Pia J

Dato : 15-07-02 17:46

> Formodenligt om der er landbrugspligt ?

Jamen det skifter vel ikke bare sådan automatisk, fordi huset bliver solgt?
Umiddelbart vil jeg da sige at forsikringsselskabet er forkert på den...

:Pia

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 18-07-02 19:28

> Formodenligt om der er landbrugspligt ?
Hej
Glem ikke at der så også er bopælspligt, så det kan ikke lejes ud.
Gunnar