Andet multimedie
bentjuul 3670
Bitmap --> Vektor ?
Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 14-02-01 09:42

Jeg har et stykke bitmapgrafik jeg gerne skulle have konverteret til
vektorgrafik...
Findes der en "nem" måde at gøre det på, eller er jeg nødt til at "optegne"
det hele fra bunden igen?
Jeg bruger PSP 7, men har også adgang til Photoshop 6...!

- Michael

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-02-01 10:21

"Michael Alø-Nielsen" <m-alo@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
"optegne"
> det hele fra bunden igen?
> Jeg bruger PSP 7, men har også adgang til Photoshop 6...!

Der findes ingen "nem", men du kan bruge
Adobe Streamline til dette formål.

Men vær opmærksom på at resultatet afhænger meget af det
oprindelige billedes kvalitet. Det kan i nogle tilfælde være
lige så "nemt" at gentegne billedet fra bunden.

Nu ved jeg ikke hvad det er for et billede du vil have
lavet til vektor, men prøv at kigge på Streamline...

--
Peter J

Fra : Per Christoffersen

Dato : 14-02-01 11:22

"Peter Jensen" <pj@dreisler.dk> wrote in message

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke hvad det er for et billede du vil have
> lavet til vektor, men prøv at kigge på Streamline...

Du kan egentlig også bruge Flash til det, specielt hvis det er store flader
vil den kunne være en mulighed. Den fås i en gratis tryout.

/Per

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 14-02-01 11:22

"Peter Jensen" <pj@dreisler.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes ingen "nem", men du kan bruge
> Adobe Streamline til dette formål.

Jeg må prøve at få tiltusket mig adgang til det program også...

> Men vær opmærksom på at resultatet afhænger meget af det
> oprindelige billedes kvalitet. Det kan i nogle tilfælde være
> lige så "nemt" at gentegne billedet fra bunden.

Åh ja!

> Nu ved jeg ikke hvad det er for et billede du vil have
> lavet til vektor, men prøv at kigge på Streamline...

Det er et forholdsvis simpelt Logo i rent sort/hvidt!
Så jeg prøver med Streamline... Det må alt andet lige være lidt hurtigere
end at starte forfra!
Takker for hjælpen!

- Michael.

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-02-01 11:36

> Det er et forholdsvis simpelt Logo i rent sort/hvidt!
> Så jeg prøver med Streamline... Det må alt andet lige være lidt hurtigere
> end at starte forfra!

OK, når det er så simpelt må Streamline være sagen. Det burde give et
godt resultat selv med begrænset "tweaking"

> Takker for hjælpen!

Velbekomme (c:

--
Peter J