Højfrekvent hyletone
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 14-02-01 09:18

Hej allesammen. Pludselig da jeg startede min iMac så kom der en
højfrekvent hyletone inde fra den - ikke den normale hyletone som kan
høres når den er slukket - men en ny og meget tydeligere lyd. Er der
nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det?

Mark

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 15-02-01 02:01

Hej Mark

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> [...]
> høres når den er slukket - men en ny og meget tydeligere lyd. Er der
> nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det?

Måske... Jeg har selv oplevet det med en kammerats iMac. Jeg skrev i
øvrigt også til denne ng, men fik aldrig løst problemet. Der var en der
mente det havde noget med skærmen at gøre. Evt noget med
magnetiseringen... Et andet forslag gik på at skifte netledningen ud med
en anden...

Hvis du finder ud af noget er jeg meget interesseret i hvad løsningen
er.

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 09-02-01 02:17

Nu må du ikke grine men jeg løste faktisk problemet således:

først rystede jeg den lidt frem og tilbage, derefter gac jeg den et hårdt
slag i siden... utroligt nok! Lyden forsvandt.

Det passer faktisk minusset er bare at min pære sprang på grund af
rystelserne

Mark

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 15-02-01 15:12

> [...]

> slag i siden... utroligt nok! Lyden forsvandt.
>
> Det passer faktisk minusset er bare at min pære sprang på grund af

Det er jo et gammelt trick, tænk at jeg ikke selv kom på det noget før

Tak...

--
MVH Nicolai Brandt