SpyBot - Prg. A La Ad-aware anbefales
Fra : Alan

Dato : 13-07-02 19:04

Jeg ved ikke hvor almindelig kendt SpyBot er i denne nyhedsgruppe da jeg ikke
har fulgt den gennem længere tid.

De fleste kender nok Ad-aware som iøvrigt kan hentes her:
http://www.lsfileserv.com/index.html

SpyBot er freeware og kan hentes her: http://patrick.kolla.de/spybotsd.html

SpyBot fandt ting på min PC som Ad-aware endnu ikke kender til b.l.a. en dialer
som jeg ikke ved hvordan er havnet på mit system, jeg tillader f.eks. *aldrig*
programmer at blive installeret når jeg surfer på nettet. Jeg har dog ladet mig
fortælle at der findes enkelte dialers der kan installere sig selv uden at
browseren spørger om lov selv om man har høje sikkerhedsinstillinger, om det er
sandt ved jeg ikke. Måske er den kommet ind via et shareprogram jeg har
installeret. Jeg kan ikke huske navnet på dialeren, og jeg har slettet SpyBots
recovery liste.

SpyBot kan f.eks. også slette logs om seneste anvendte filer i forskellige
programmer hvis man ønsker det.

Som emnebeskrivelsen siger kan jeg helt klart anbefale SpyBot som et supplement
til Ad-aware. Husk at læse hjælpefilen.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 13-07-02 22:17

"Alan" <no.spam@my.place> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Som emnebeskrivelsen siger kan jeg helt klart anbefale SpyBot som et
> supplement til Ad-aware. Husk at læse hjælpefilen.

Hvordan får du den til at skifte til dansk, som vist i url?
Jeg har ikke fået dansk med i mappen lang ved downloading.
--
Venlig hilsen
Bjarne

NO SPAM fjernes i e-mail

Fra : Alan

Dato : 14-07-02 00:32

"[6800] B. Rosch" <roschNOSPAM@pc.dk> wrote in message

> Hvordan får du den til at skifte til dansk, som vist i url?
> Jeg har ikke fået dansk med i mappen lang ved downloading.

Det må være til Ad-aware du mener da den bruger mappen lang til sprogfiler, hvor
SpyBot bruger en mappe navngivet languages.

Du kan downloade sprogmoduler til Ad-aware her:
http://www.lsfileserv.com/lang.html

Her følger min direkte + frie oversættelse fra hjemmesiden af hvordan du
installerer sprogmodulet du har hentet:

For at installere sprogmodulet skal du kopiere filerne *.bmp og *.ini ind i
Ad-aware\Lang mappen(i dette tilfælde Danish.bmp og Danish.ini). Nogle gange
følger der ikke en *.bmp fil med, hvis det er tilfældet skal du bare nøjes med
at kopiere *.ini filen over i Ad-aware\Lang mappen.

Du kan skifte det aktive sprog i konfiguationsmenuen under fanebladet options
=>Language klik derefter på proceed for at aktivere det sprog du har valgt.

Med hensyn til SpyBot kan jeg se er den danske oversættlse er under udarbejdelse
(in work) men det er da rart at vide at det er på vej.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 14-07-02 06:21

Alan wrote:
> [...]
>
> Med hensyn til SpyBot kan jeg se er den danske oversættlse er under
> udarbejdelse (in work) men det er da rart at vide at det er på vej.
Godmmorgen Alan
Du har ret i navnet på mappen, men ser du under jeg mener det er features på spybots hjemmeside på engelsk er der printscreen som
viser du kan få dansk ind.

Min ad aware virker fint med dansk

Bjarne

Fjern no spam i mailadresse hvis du skriver til mig
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Anders Lund

Dato : 14-07-02 11:13

[6800] B. Rosch wrote:
> Godmmorgen Alan
> Du har ret i navnet på mappen, men ser du under jeg mener det er
> features på spybots hjemmeside på engelsk er der printscreen som
> viser du kan få dansk ind.

Ja, der er et screenshot på deres side, hvor Danish er et af sprogene. Men
som sagt er det "in work", så du skal nok ikke regne så meget med hvad du
ser i de screenshots. Det kan jo være at det kommer i næste uge - og de har
en beta version af Danish installeret på den computer.

Det er ærgeligt at de ikke har lavet nogle bedere screenshots.

--
Anders Lund - news@anders.adsl.dk
Message enhanced by "OE-QuoteFix" - http://home.in.tum.de/~jain/

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 14-07-02 11:41

Anders Lund wrote:

> [...]
> computer.
>
> Det er ærgeligt at de ikke har lavet nogle bedere screenshots.

Jeg vil gerne sige tak til dig Anders for din hjælp, men jeg forlader nu
helt NG. Hvorfor kan du læse om i dk.admin.netikette, hvis det har det din
interesse. Tak for hjælp og råd

Fra : Anders Lund

Dato : 14-07-02 12:03

[6800] B. Rosch wrote:
> Jeg vil gerne sige tak til dig Anders for din hjælp, men jeg forlader
> nu helt NG. Hvorfor kan du læse om i dk.admin.netikette, hvis det har
> det din interesse. Tak for hjælp og råd

Du er da så velkommen.
Det er ærgelig at du forlader os - men hvis man ikke kan lide at være et
sted, så går man.
Fortsat godt liv.

Fra : Alan

Dato : 14-07-02 18:59

> [...]
spybots hjemmeside på engelsk er der printscreen > som viser du kan få dansk

OK nu er jeg med, min første indskydelse var også at du mente SpyBot, men jeg
blev i tvivl da du skrev mappen lang.

Jeg må indrømme at jeg faktiskt ikke havde kigget på de screenshots der er på
SpyBots hjemmeside, og der fremgår det rigtigt nok som du påpeger at man kan
vælge dansk sprog.

Men jeg kiggede under det andensidste klikbare punkt til venstre 'more
languages' (eller 'mehr Sprachen' hvis man ikke har kilkket på det engelske flag
for at se den engelske version af hjemmesiden) og ved Danish (som sjovt nok er
repræsenteret af et tysk flag) står navnet på forfatteren - Caspar Møller + (in
work)

--
Venlig hilsen
Alan