Ti4200 test
Fra : [8000]Gul

Dato : 13-07-02 18:43

Er der nogle der har et godt link til en test af Ti4200 64Mb VS. 128Mb
versioner. Er det kun i de høje opløsninger med AA slået til, at 128Mb
versionen vinder i 3d ydelse, eller har det andre fordele?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-07-02 19:20

[8000]Gul <powerrangers@oncable.dk> skrev:

:: Er der nogle der har et godt link til en test af Ti4200 64Mb VS.
:: 128Mb versioner. Er det kun i de høje opløsninger med AA slået til,
:: at 128Mb versionen vinder i 3d ydelse, eller har det andre fordele?

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1643

http://www.hardinfo.dk/default.asp
har jævnligt omtale af hvor du kan finde forskellige tests og der har
fornyligt været en del GF4Ti kort.

http://www.hardware.no/nyheter/juni02/geforce_ti4200.html
plejer også at være meget godt med, men det går jo stærkt for tiden...

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Kristian Espensen

Dato : 13-07-02 19:40

"[8000]Gul" <powerrangers@oncable.dk> wrote in message
>Er det kun i de høje opløsninger med AA slået til, at 128Mb
> versionen vinder i 3d ydelse, eller har det andre fordele?

Hvad skal du bruge kortet til? -hvis du skal bruge tv-in eller spille i
1600x1200 med AA skal du gå efter et med 128 mb, men da jeg undersøgte
markedet for et par måneder siden fandt jeg flest anbefalinger af 64 mb
udgaven. Rammene er hurtigere (250 mhz, mens udgaven med 128 mb ram kun
kører ved 222 mhz) og så er ti4200 kort i 64 mb udgaven 200-300 kr.
billigere....
God fornøjelse med valget, måske kan nedenstående links hjælpe.

Links til tests af ti4200:

nvnews har lavet et grundigt og lidt anderledes review af ti4200
http://www.nvnews.net/previews/geforce4_ti_4200/

Anandtech, tyske Media Xplosion og Hardcorp har testet Gainwards bud på
ti4200: Gainward GeForce4 Ultra/650XP "Golden Sample"
http://hardocp.com/article.html?art=Mjky

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1619

http://mediaxplosion.gamigo.de/hardware/reviews/grafikkarten/geforce4/s7.htm

TweakTown har testet x-micro ti4200
http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=264&dPage=1

HotHardware har testet Abit Siluro ti4200
http://www.hothardware.com/hh_files/S&V/abit_ti_4200.shtml

Tom's om ti4200 generalt

http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/020409/index.html

FiringSquad om ti4200 generalt

http://firingsquad.gamers.com/hardware/ti4200/default.asp

www.amdmb.com har testet NVIDIA Ti4200 og samtidig MSI Ti4400

http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=180

The Tech Report om ti4200 generalt

http://www.tech-report.com/reviews/2002q2/geforce4-ti4200/index.x?pg=1

MSI ti4200 med 64 mb ram

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1134

http://www.amd3d.com/review/msigf4ti4200/verdict.htm

http://www.hexus.net/review.php?review=377&page=1

--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-07-02 19:48

"[8000]Gul" skrev bl.a.:

> [...]
> 128Mb versioner. Er det kun i de høje opløsninger med AA slået
> til, at 128Mb versionen vinder i 3d ydelse, eller har det andre

Kik lidt på [H]ard|OCPs review af MSI Ti4200. Der er der en 64MB model mod
en 128MB model.
http://www.hardocp.com/article.html?art=MzI0

--
Lars