Forskellige politivedtægter
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 13-07-02 17:59

Hej

Hver politikreds har sin egen politivedtægt, der bl.a. handler om hunde,
trafik og gågader. Er der nogen, der kan give eksempler på forskelle fra
politikreds til politikreds?

mvh
Jesper

Fra : Jan

Dato : 13-07-02 18:57

> Hver politikreds har sin egen politivedtægt, der bl.a. handler om hunde,
> trafik og gågader. Er der nogen, der kan give eksempler på forskelle fra
> politikreds til politikreds?

I Odense må man ikke holde på fortovet. Det må man i Svendborg :)

/Jan

Fra : Morten

Dato : 13-07-02 18:58

> Hver politikreds har sin egen politivedtægt, der bl.a. handler om hunde,
> trafik og gågader. Er der nogen, der kan give eksempler på forskelle fra
> politikreds til politikreds?

Du kan pløje nogle stykker igennem via denne side, hvor kredsene med
egen hjemmeside er markeret med en rød prik. På de fleste af disse
sider er den lokale politivedtægt lagt ud:
http://www.politi.dk/polkreds/politikredse.htm

Mvh.
Morten

Fra : TGD

Dato : 14-07-02 13:54

"Jesper Sørensen" <jesper.soerensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hver politikreds har sin egen politivedtægt, der bl.a. handler om hunde,
> trafik og gågader. Er der nogen, der kan give eksempler på forskelle fra
> politikreds til politikreds?

I Kbh. må du ikke parkere på kantstenene men det må du godt i Tårnby.

Fra : Reino Andersen

Dato : 14-07-02 14:53

"TGD" skrev:

> I Kbh. må du ikke parkere på kantstenene men det må du godt i Tårnby.

I hvilken paragraf står det?

--
Reino

Fra : TGD

Dato : 14-07-02 15:03

"Reino Andersen" <reino@gettwonet.dk> skrev i en meddelelse

> I hvilken paragraf står det?

Hvilken af delene?

Fra : Reino Andersen

Dato : 14-07-02 15:12

"TGD" skrev:

> Hvilken af delene?

Suk.

Du kan jo prøve med begge dele. Altså først finde §'en i Københavns
Politivedtægt og dernæst i Politivedtægten for Tårnby.

Forstår du hvad jeg mener?

--
Reino

Fra : TGD

Dato : 14-07-02 15:15

> Suk.
>
> Du kan jo prøve med begge dele. Altså først finde §'en i Københavns
> Politivedtægt og dernæst i Politivedtægten for Tårnby.

http://www.kbhpol.dk/p-regler.htm#Færdselsloven

I medfør af færdselslovens § 92, stk. 1, bestemmes med samtykke af
Københavns Kommune følgende:

§ 2.

Ved parkering skal køretøjet anbringes i vejens længderetning ved kørebanens
yderkant, medmindre andet er tilkendegivet ved afmærkning.

§ 4.

Det er forbudt at parkere - helt eller delvis - på fortov, cykelsti,
gangsti, helleanlæg, rabat el. lign., medmindre det ved afmærkning på stedet
er tilkendegivet, at parkering kan finde sted.

Bekendtgørelse om parkering (Tårnby)

http://www.politi.dk/p08/lokalevedt/parkering.htm

> Forstår du hvad jeg mener?

Ja du kunne jo også gøre det!

Fra : Reino Andersen

Dato : 14-07-02 15:29

"TGD" skrev:

en masse, som ikke har noget med politivedtægten at gøre.

--
Reino

Fra : TGD

Dato : 14-07-02 15:32

> "TGD" skrev:
>
> en masse, som ikke har noget med politivedtægten at gøre.

Tag dig sammen:

Politivedtægt: forskrifter der for hver kommune giver regler om
opretholdelse af orden, velanstændighed samt renlighed. P afviger sjældent
fra den af Justitsministeriet udfærdigede normal-p Overtrædelse af p kan
straffes med bøde.

Og det er vedtægter der kun gælder for den enkelte kommune.

Fra : Reino Andersen

Dato : 14-07-02 15:44

"TGD" skrev:

> Tag dig sammen:

PLONK

--
Reino

Fra : TGD

Dato : 14-07-02 15:45

> PLONK

Tak

Fra : Peter G C

Dato : 14-07-02 19:05

TGD <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev:

[klip]

> Tak

Gik det op for dig, at du ikke dokumenterede din påstand, samt at du svinede
Reino Andersen til?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : TGD

Dato : 14-07-02 21:39

<KLIP>
> Gik det op for dig, at du ikke dokumenterede din påstand, samt at du
svinede
> Reino Andersen til?

Hvor er tilsviningnen?

Derimod er det højeste mode herinde at skulle irrettesættes af et par
stykker af jer, beklager at jeg ikke gider jeres pjank.

[...]

Ovenstående er definitionen på politivedtægter, det er vedtægter der er
foranstaltet af politimesteren, det er p-reglerne for Kbh. ergo er de
politivedtægter, ellers skal du omskrive et par leksikaer.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 14-07-02 21:52

Tak for svarene - især de konstruktive Jeg kunne rigtig godt tænke mig
flere bud på forskelle fra kreds til kreds - eller fra kommune til kommune.
Fx kan jeg fortælle, at man overhovedet ikke må sælge eller eje slanger og
edderkopper i Vejle Politikreds og Frederikshavn, men at man gerne må i de
fleste andre politikredse.

vh
Jesper

Fra : Reino Andersen

Dato : 16-07-02 09:05

"Jesper Sørensen" skrev:

> [...]
> edderkopper i Vejle Politikreds og Frederikshavn, men at man gerne må i de

Jeg beklager, hvis jeg har bidraget til den mindre konstruktive del af
tråden.

Der er mange eksempler på at Politivedtægterne afviger fra hinanden - det er
bare at starte fra en ende af. Herunder er der nogle få eksempler fra
Tårnby/Dragør og København. Det er ikke de store forskelle, men de er der
dog. Jeg ved heller ikke om det er noget specielt du går efter?

Tårnby/Dragør:

§ 7, stk. 2: Når mange mennesker samles på en vej ved billetudsalg,
forlystelsessteder, butikker, busstoppesteder eller lignende, skal de rette
sig efter politiets anvisninger vedrørende ordenens overholdelse.

København:

§ 7, stk. 2: Når mange mennesker samles på en gade ved billetudsalg,
forlystelsessteder, butikker, busstoppesteder eller lignende, skal de stille
sig i række i den orden, i hvilken de er ankommet, og i øvrigt rette sig
efter politiets anvisninger vedrørende ordenens overholdelse.

----------------

Tårnby/Dragør:

§ 9: Brug af højttalervogn på eller ud til en vej og brug af højttaler fra
luftfartøj må kun finde sted efter politiets tilladelse. I øvrigt kan
politiet forbyde benyttelse af højttalere, grammofoner, musikinstrumenter
eller lignende i fri luft eller for åbne vinduer eller døre, når benyttelsen
må antages at være til væsentlig ulempe for de omboende eller
forbipasserende.

København:

§ 9: Brug af højttalervogn på eller ud til en gade og brug af højttaler fra
[...]
forbipasserende. Under tilsvarende omstændigheder kan politiet forbyde
benyttelse af sirener, dampfløjter eller lignende signalapparater.

Stk. 2. Musik på gade, hvortil der ikke kræves tilladelse efter § 56, må
ikke udføres i tiden fra kl. 22 til kl. 7, medmindre dette tillades af
politiet.

---------------

Tårnby/Dragør:

§ 12: På eller ud til veje eller andre steder, hvortil der er almindelig
adgang, må opsætning eller ombæring af plakater eller udstilling,
forhandling eller uddeling af skrifter eller billeder ikke finde sted, når
det er egnet til at forstyrre den offentlige orden, eller når plakaterne,
skrifterne eller billederne er af fornærmelig karakter. Det samme gælder
opsætning eller ombæring af plakater eller udstilling eller uddeling af
skrifter eller billeder, når plakaterne, skrifterne eller billederne er af
anstødelig karakter.

Stk. 2. Uddeling af skrifter eller billeder på de i stk. i nævnte steder,
der alene sker som reklame for erhvervsinteresser, er forbudt. Politiet kan
forbyde ombæring af plakater, der alene sker i sådant øjemed.

København:

§ 12: På eller ud til gader eller andre steder, hvortil der er almindelig
adgang, må opsætning eller ombæring af plakater eller udstilling,
forhandling eller uddeling af skrifter eller billeder ikke finde sted, når
det er egnet til at forstyrre den offentlige orden, eller når plakaterne,
skrifterne eller billederne er af anstødelig eller fornærmelig karakter.

Stk. 2. Uddeling af skrifter eller billeder på de i stk. 1 nævnte steder,
der alene sker som reklame for erhvervsinteresser, er forbudt. Politiet kan
forbyde ombæring af plakater, der alene sker i sådant øjemed.

Stk. 3. Inden for en afstand af 100 m fra adgangen til en skole må der på
skoledage ikke uddeles skrifter. Uddeling af skrifter må heller ikke finde
sted inden for en afstand af 100 m fra adgangen til en kaserne.

----------------

Tårnby/Dragør:

§ 13: Øvelsesflyvning, konkurrenceflyvning eller reklameflyvning er forbudt.

København:

§ 13: Øvelsesflyvning, konkurrenceflyvning, kunstflyvning eller

Fra : Jan

Dato : 15-07-02 01:10

> [...]
> foranstaltet af politimesteren, det er p-reglerne for Kbh. ergo er de
> politivedtægter, ellers skal du omskrive et par leksikaer.

Hvis alle på jura dribler så meget rundt i petitesser så begynder jeg at
forstå hvorfor jura er så indviklet...
¨
Hillemænd !!

Hvornår svarer I nogensinde på emnet og dropper jeres petitesser ?
Svar dog på det stillede spørgsmål og afgør jeres børnetvister UDEN for
dette forum !

"Everything You Know Is Wrong !"
"This sense appears to be widespread among mundane teenagers"

Fra : LR

Dato : 19-07-02 05:35

Reino Andersen skrev i meddelelsen

>PLONK

Det er vist det, der kaldes 'at stikke halen mellem benene'.

Fra : Peter G C

Dato : 19-07-02 16:44

LR <noemail@cc.dk> skrev:

[klip]

> Det er vist det, der kaldes 'at stikke halen mellem benene'.

Næh - der er bare grænser for, hvor meget snak 'man' gider deltage i og ikke
mindst høre på.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-07-02 19:45

Jesper Sørensen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>trafik og gågader. Er der nogen, der kan give eksempler på forskelle >fra

i Odense, må man gerne drive massageforretning - bordel
det må man nix i Nyborg

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post