Hundelort i fælles have
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 13-07-02 17:57

Hej

Jeg bor i et hus med flere ejerlejligheder, og vi har en fælles have. En af
de andre beboeres hund skider desværre hver dag på græsset og andre steder,
og ejerne er ikke særligt gode til at få svineriet fjernet. Det er især
irriterende, når det er min tur til at slå græs... Da jeg høfligt besværede
mig over det, svarede en af ejeren blot, at "hunden vil kun skide i haven.
Og vedtægterne siger ikke noget om, at man ikke må have hund i ejendommen".

Mit spørgsmål er, om loven siger noget om, hvorvidt en hund må løbe rundt
uden snor og skide i en fælles have? Jeg vil helst leve i fred med mine
omgivelser, og jeg har ikke lyst til at blande politiet ind i det. Men det
er nu rart at vide, om man har retten på sin side.

vh
Jesper

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-07-02 18:03

In article <C%YX8.77$kY3.2041@news.get2net.dk>, Jesper Sørensen wrote:
> [...]
> mig over det, svarede en af ejeren blot, at "hunden vil kun skide i haven.

Så må han jo bare fjerne lorten.

> Og vedtægterne siger ikke noget om, at man ikke må have hund i ejendommen".

Du kunne jo tage det op med de andre beboere, evt. at han godt
må have hund, men at lorten skal fjernes.

JonB

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Jeppe Uhd Jepsen

Dato : 13-07-02 18:15

"Jesper Sørensen" <jesper.soerensen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> omgivelser, og jeg har ikke lyst til at blande politiet ind i det. Men det
> er nu rart at vide, om man har retten på sin side.

http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/A1969/0038029.htm

§3 kan måske bruges...

/Jeppe Uhd Jepsen - NX

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-07-02 21:05

> [...]

> Og vedtægterne siger ikke noget om, at man ikke må have hund i ejendommen".

Hvis hans hund glemmer noget i haven, så må du hellere bringe det til
den rette ejermand. F.eks. foran hans hoveddør. Har hørt at man til
dette formål i USA anvender papirsposer som man man sætter en tænstik
til når man har sat den fra sig.

Jeg mener ikke det er selvtægt at placere den på ejerens fortrappe :)

Fra : Padre

Dato : 14-07-02 09:19

> [...]
> til når man har sat den fra sig.
>
> Jeg mener ikke det er selvtægt at placere den på ejerens fortrappe :)

Fremragende svar, meget korrekt juridisk argumentation, der er næsten noget
Alf Ross over det.

Til en eksamen havde du skam fået 13, det er helt sikkert.

P L O N K

Padre