PROOFING TOOL - Hvad kan dette program?
Fra : Thorbjørn

Dato : 13-07-02 16:05

Min mor står og skal bruge et program der kan oversætte fra dansk til norsk,
dette er åbenbart sværer en man umiddelbart skulle tro!

Hun har fået fortalt at dette program skulle kunne klare opgaven.
Jeg har fundet lidt information om programmet på MS' site men ikke særlig
detaljeret information.
http://www.microsoft.com/office/previous/deployment/worldwide/proofing.asp

Er der nogen af jer som har kendskab til dette program?

VH Thorbjørn

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 13-07-02 18:58

Thorbjørn <tbl@mailme.dk> wrote:
> [...]
ng.asp

> Er der nogen af jer som har kendskab til dette program?

Hej Thorbjørn

Jeg kender kun lidt til Proofing Tools, men jeg tør næsten garantere
at den ikke kan oversætte imellem dansk og norsk. Svjh kan den
"forsøge" at oversætte imellem Engelsk, Spansk og Tysk.
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : HC

Dato : 14-07-02 13:07

"Thorbjørn" <tbl@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.microsoft.com/office/previous/deployment/worldwide/proofing.asp
>
> Er der nogen af jer som har kendskab til dette program?

Hej Thorbjørn
MsProofingTools er altså ikke et oversættelsesprogram, men derimod et
program til stavekontrol på alverdens sprog.
Men derfor kan det jo godt være at det på en eller anden måde kan hjælpe ved
oversættelse fra dansk til norsk eller omvendt, da norsk og dansk jo trods
alt ikke er så langt fra hinanden. F.eks. hvis du skriver på dansk og har
slået norsk stavekontrol til, får du jo understreget forkert stavede ord og
forslag til evt. korrekt norsk stavemåde.
mvh
HC