sms teror
Fra : x

Dato : 13-07-02 11:16

Min kone blive flere gange udsat for sms bombadamang
fra samme telefon det er en taletids kunde
så den er ikke til at finde.
Kan man spærre for dette nr. 27335662
hun har en Nokia 3310
--

Aptiva@TDC-Broadband.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-07-02 11:51

"x" <aptiva@tdc-broadband.dk> wrote in

> Kan man spærre for dette nr. 27335662

Formentlig ikke, men i kan jo prøve at ringe til det!

Alternativt kan i ignorere det eller gå til politiet, der er ikke
meget andet at gøre - ud over at skifte nummer!

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-07-02 12:01

In article <3d2ffdf8$0$54736$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"x" <aptiva@tdc-broadband.dk> wrote:

> Min kone blive flere gange udsat for sms bombadamang
> fra samme telefon det er en taletids kunde
> [...]

Jeg ville kontakte teleselskabet. De må kunne få kunden til at stoppe.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-07-02 13:25

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in

> Jeg ville kontakte teleselskabet. De må kunne få kunden til at
> stoppe.

Nope, for det er ikke deres ansvar hvad deres kunder laver med deres
telefon. TDC henviser til politiet.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-07-02 15:43

In article <Xns924A9299DFC0Dhstidsen@212.54.64.149>,
Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> wrote:

> "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in

> Nope, for det er ikke deres ansvar hvad deres kunder laver med deres
> telefon. TDC henviser til politiet.

Så burde teleselskaberne ændre deres aftaler med kunden, så de ligesom
ved Internet chikane kan lukke.

Men så vil jeg i dette tilfælde anbefale at kontakte politiet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-07-02 15:49

> Så burde teleselskaberne ændre deres aftaler med kunden, så de
> ligesom ved Internet chikane kan lukke.

De har loven i ryggen - teleselskaberne sælger en linie, hvad den
bruges til kan (og må ?) de ikke regulere da de har forsyningspligt.
For mobil gælder det samme bortset fra de ikke har forsyningspligt.
Desuden vil det kræve at teleselskabet sætter sig som dommer og
finder ud af hvorfor og hvordan det hele er startet - de kan jo ikke
se *hvad* der står i de SMS'er der sendes eller høre de samtaler der
føres.

> Men så vil jeg i dette tilfælde anbefale at kontakte politiet.

Desværre ja, det siges at politiet ikke har resourcer til det men
bare anbefaler at man skifter nummer.

Fra : Rasmussen

Dato : 14-07-02 13:20

> så den er ikke til at finde.
> Kan man spærre for dette nr. 27335662

det er et orange-nummer, så Orange har navn & addr. på ejeren selv om det er
et taletids-nummer.

Fra : Fischer

Dato : 14-07-02 15:55

> det er et orange-nummer, så Orange har navn & addr. på ejeren selv
> om det er et taletids-nummer.

Nej, det er langt fra sikkert.

Godt nok forlanger Orange, at deres forhandlere skal registrere hvem der
køber et taletidsnummer, men det er ikke alle ekspedienter der efterlever
sådanne detaljer.
Der bliver tit langet et Orange-nummer over disken uden at det bliver
registreret.

*Fischer