hjelp
Fra : daxi jumbo

Dato : 13-07-02 10:53

Starting service Tomcat-Standalone
Apache Tomcat/4.0.4
Exception during startup processing
java.lang.reflect.InvocationTargetException: java.lang.NoClassDefFoundError:
org/apache/naming/JndiPermission
at
org.apache.naming.resources.DirContextURLStreamHandler.openConnection(DirCon
textURLStreamHandler.java:135)
at java.net.URL.openConnection(URL.java:781)
at
sun.net.www.protocol.jar.JarURLConnection.(JarURLConnection.java:67)
at sun.net.www.protocol.jar.Handler.openConnection(Handler.java:27)
at java.net.URL.openConnection(URL.java:781)
at
org.apache.catalina.startup.ContextConfig.tldConfigJar(ContextConfig.java:11
06)
and so forth...

har satt opp CATALINA_HOME og JAVA_HOME riktig... hva kan denne exception
komme av?

Fra : Steen Jorgensen

Dato : 13-07-02 15:20

"daxi jumbo" <daxijumbo@inbox.as> wrote in message
> [...]
> and so forth...
>
> har satt opp CATALINA_HOME og JAVA_HOME riktig... hva kan denne exception

Tjah, umiddelbart fortæller din stacktrace, at tomcat ikke kan finde klassen
org.apache.
naming.JndiPermission - at den altså ikke, af den ene eller anden grund,
ikke er i den
classpath du har fået sat op.
Men men men ...
Jeg prøvede at kigge på de tomcat-jars, som jeg umiddelbart ville tro
klassen var i
(der er en del naming ...jars) i min egen tomcat-installation.
Men lige den klasse er der tilsyneladende ikke.

Gik så til
http://jakarta.apache.org/tomcat/tomcat-4.1-doc/catalina/docs/api/index.html
Der er et link til javadocs, og iflg. det skulle JndiPermission rigtignok
være i org.apache.
naming. Men den er altså tilsyneladen ikke i kommet med i min installation -
der ellers
fungerer udmærket.

Mystikken breder sig en smule, og jeg kan altså ikke hjælpe dig direkte, men
håber det
give dig noget om, i hvilken retning du skal lede.

Mvh. Steen