Kan email omadresseres til ny adresse?
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 13-07-02 11:11

Hvordan går det til, at jeg modtager sådan noget som Quicktime news pr.
email dagen efter, at jeg ændret emailadresse uden, at Apple har fået
oplysning om den nye adresse? Findes der en mekanisme "derude", som
opfanger ændringen og giver den videre til den slags afsendere?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-07-02 13:31

On 13.7.2002 12:11, in article 1ff9dng.gcmscmmniuegN%ossmidt@tdcadsl.dk,
"Ove Steen Smidt" <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> oplysning om den nye adresse? Findes der en mekanisme "derude", som
> opfanger ændringen og giver den videre til den slags afsendere?

Når man får en ny e-mail adresse, plejer man at omdirigere den gamle til den
nye. Er det ikke det, der er sket?

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-07-02 10:32

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Når man får en ny e-mail adresse, plejer man at omdirigere den gamle til den
> nye. Er det ikke det, der er sket?

Det vidste jeg ikke, man kunne. Hvordan gør man? Jeg bruger Entourage
(hvis det har nogen betydning).

Vh.

Ove Steen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-07-02 10:41

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Det vidste jeg ikke, man kunne. Hvordan gør man? Jeg bruger Entourage
> [...]

Nu har jeg fundet ud af, hvad der sker. Jeg troede først, at den gamle
konto automatisk udgik ved overgang til ADSL-abonnement. Den er opsagt.
Men opsigelsen træder først i kraft ved månedens udgang. Så der er altså
stadig åbent for post til den gamle mail-adresse.
Når den så lukker, kan man håbe på nogle ugers fred for uønsket mail.
Men på den anden side ville det være praktisk, hvis post kunne
omdirigeres fra de kontakter, der ikke opdager, at man har fået ny
adresse.

Vh.

Ove Steen Smidt

Fra : *nico*

Dato : 14-07-02 12:15

"Ove Steen Smidt" <ossmidt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men på den anden side ville det være praktisk, hvis post kunne
> omdirigeres fra de kontakter, der ikke opdager, at man har fået ny

Hej Ove.

De fleste isp´ere har på deres hjemmeside en mulighed for at man kan
vidrestille sin mail.
Prøv din isp´s hp og se om de ikke har en webmail del. Inde i
konfigurationen af den kan man som regl få lov til at lave auto reply og
vidresend.

mvh
Nicolai

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-07-02 16:38

*nico* <npe@REMOVEmac.com> wrote:

> isp´s hp

Øh, betyder det "internetudbyderens hjemmeside"?

Vh.

Ove Steen

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 14-07-02 14:09

> [...]

> ville det være praktisk, hvis post kunne omdirigeres fra de kontakter,
> der ikke opdager, at man har fået ny adresse.

Jeg hopper lige lidt sent ind i tråden.

Der er noget jeg ikke forstår. Dit gamle TDC abonnement kostede det
noget ud over telefontaksten?

Jeg brugte get2net indtil november sidste år, da jeg skiftede til ADSL
hos TDC. get2net abonnementet kostede intet i sig selv - udgiften var
tlf.taksten. Jeg har aldrig opsagt det gamle abonnement og kan derfor
med mellemrum tjekke den gamle e-mailadresse via deres webmail.

Men du fik måske slet ikke lov at beholde den gamle? Jeg har get2net i
baghånden i tilfælde af, at der opstår alvorlige problemer med
ADSL-forbindelsen, så er der stadigvæk mulighed for adgang via modem
(dog nu ikke til get2nets rabatpriser).

Men du fik måske besked af TDC, da du bestilte ADSL, om at det ikke
kunne lade sig gøre at beholde det gamle?

--
Thomas Tvegaard
<http://homepage.mac.com/tvegaard/>

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-07-02 16:38

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Men du fik måske besked af TDC, da du bestilte ADSL, om at det ikke
> kunne lade sig gøre at beholde det gamle?

I en anden tråd om ADSL (som jeg holdt op med at følge, da jeg blev
kaldt et trættende og usagligt brokkehovede), citerede jeg fra TDC's
velkomstpjece, at man selv skal opsige sit gamle internetabonnement
(Opasia, Nettid eller Netexpress), da man ellers fortsat vil modtage
regning for dem. Man ville ikke kunne overføre sin gamle
adressebetegnelse til det nye abonnement. men man kan oprette 5
emailadresser inden for det nye abonnement.
Sådan står der.

Vh.

Ove Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-07-02 17:37

In article <1ffbn6f.dse3047y1fr4N%ossmidt@tdcadsl.dk>,
ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> (som jeg holdt op med at følge, da jeg blev
> kaldt et trættende og usagligt brokkehovede)

Det blev du ikke kaldt.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-07-02 19:21

> Det blev du ikke kaldt.

Citeret efter hukommelsen. "Usaglig", "trættende" og "brok" indgik. -
Men der er åbenbart andre end mig, der har interesse for at få emnet
nærmere belyst.

Ove Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-07-02 19:36

In article <1ffbv0e.137nf3opg9xvgN%ossmidt@tdcadsl.dk>,
ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Citeret efter hukommelsen. "Usaglig", "trættende" og "brok" indgik.

Dette er hvad der blev skrevet: "Din analogi er defekt og dit brok er
trættende og usagligt."
Det er noget lidt andet end at du blev kaldt "et trættende og usagligt
brokkehovede".

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-07-02 10:16

> Dette er hvad der blev skrevet: "Din analogi er defekt og dit brok er
> trættende og usagligt."
> Det er noget lidt andet end at du blev kaldt "et trættende og usagligt
> brokkehovede".

Og det gør jo virkelig en forskel. Tak for korrektionen.

OS

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-07-02 10:49

In article <1ffcxwq.19fsoow1hchnusN%ossmidt@tdcadsl.dk>,
ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Og det gør jo virkelig en forskel.

Ja.

> Tak for korrektionen.

Det var så lidt.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 14-07-02 19:29

> [...]

> adressebetegnelse til det nye abonnement. men man kan oprette 5
> emailadresser inden for det nye abonnement. Sådan står der.

OK, der er altså abonnementsafgift (eller hvad sådan noget nu hedder) på
det gamle abonnement - var det ISDN?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-07-02 10:16

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> OK, der er altså abonnementsafgift (eller hvad sådan noget nu hedder) på
> det gamle abonnement - var det ISDN?

Ja, ellers ville det da være meningsløst at skrive det i brochuren. På
min gamle regning figurerer abonnement for Isdn, telefon og duet. Der er
også abonnemtsbetaling for Opasia-internet (se:
http://guiden.opasia.dk/). Man får så mange forskellige regninger for
telefon, internet og kabelTV fra de firmaer, der i flæng kalder sig
noget med TDC og TeleDanmark. Med ADSL får man internet og telefon i en
abonnementspakke. Der skal en øvet revisorhjerne til at overskue det
hele og regne ud, hvad der er mest fordelagtigt. Det er jo i øvrigt
ganske usammenligneligt. Får når man først har fået ADSL, vil man straks
tillade sig langt mere i retning af at være på nettet. Den umidddelbart
største fornøjelse er at blive fri for den lille tæller i
controlstrippen, der fortæller, at regningen vokser. Den næste er, at 10
mb kan hentes på 3-4 minutter.
Men ved siden af spøger historierne om, at man også kan få internet
gennem TV-kablet. Så udviklingshistorien slutter ikke her.

Vh.

Ove Steen

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 17-07-02 00:27

> [...]

> min gamle regning figurerer abonnement for Isdn, telefon og duet. Der er
> også abonnemtsbetaling for Opasia-internet (se:

Man kan hos TDC Internet ændre et Opasia-abonnement til et gratis
NetBasis-abonnement. Og de brokker sig ikke en gang over det.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-07-02 09:32

Thorkil Olesen <thorkil.remove.this.spam-block@pip.dknet.dk> wrote:

> Man kan hos TDC Internet ændre et Opasia-abonnement til et gratis
> NetBasis-abonnement. Og de brokker sig ikke en gang over det.

Men alt sådan noget får man bare ikke oplyst, når man går ind i butikken
for at bestille ADSL.

Vh.

Ove Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-07-02 11:31

In article <1ffgnqi.dw8xfg1bbgaodN%ossmidt@tdcadsl.dk>,
ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Men alt sådan noget får man bare ikke oplyst, når man går ind i butikken
> for at bestille ADSL.

Det er nok også meget klogt, for abbonnomentet bliver lukket hvis man
ikke ringer op via det en gang i mellem.

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 15-07-02 19:13

> Det vidste jeg ikke, man kunne. Hvordan gør man?
du efterlader en fil med navn .forward i din root bibliotek på
mailserveren. Filen skal blot indeholde den mailadresse der skal sendes
til.
Hvordan du får denne fil i din root bibliotek må du spørge din
systemadministrator om.

> Jeg bruger Entourage
> (hvis det har nogen betydning).
Dette stykke software kan ikke bruges til det.

mvh
Sebastian-som-er-pissesur-over-at-sin-ISP-blev-købt-for-anden-gang-og-nu
-skifter-serversystem-

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark