Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkalderudstyr - hvad skal jeg købe
Fra : Pgr

Dato : 13-07-02 10:15

Jeg har tidligere spurgt i gruppen ang. subjekt. Ingen har dog svaret
præcis, hvad jeg skal købe - andet end at jeg skal glemme alt om
farvefremkaldelse.

Mit spørgsmål er derfor:
Hvad skal jeg købe for at jeg kan lave S/H billeder. Hvad vil være en
rimelig pris, når udstyret er brugt?

Håber på svar!

Mvh
Karina

Fra : Magnus Rohde

Dato : 13-07-02 12:33

Pgr <cfs1796c_NOSPAM_@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> farvefremkaldelse.
>
> Mit spørgsmål er derfor:
> Hvad skal jeg købe for at jeg kan lave S/H billeder. Hvad vil være en

Til negativer skal du bruge:
- en dagslystank m. spiral (til at have negativerne i under
fremkaldelsen, f.eks. Paterson Universal)
- et ur (stop ur, køkken ur el. lign. digitalt er nok bedst)
- et termometer
- et målebæger eller to (50 ml og 500 - 1000 ml)
- et mørkt sted hvor du kan overføre filmen fra filmkassette til
dagslystank
- og kemikalier selvfølgelig

Til forstørrelser skal du bruge:
- et mørkekammer (rum uden vinduer, eller med vinduer der kan
mørklægges)
- mørkekammer belysning
- et forstørrelsesapperat m. timer
- tre bakker til at fremkalde forstørrelserne i
- og kemikalier

Det var vist ca. det. Den dyreste ting er forstørrelsesapperatet, resten
kan vel fås for mindre end 500 kr. fra nyt.

Magnus

Fra : Pgr

Dato : 13-07-02 12:49

Magnus Rohde skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det var vist ca. det. Den dyreste ting er forstørrelsesapperatet, resten
> kan vel fås for mindre end 500 kr. fra nyt.

Hej Magnus

Tak for hurtigt svar. Mht. forstørrelsesapparat - er der noget bestemt jeg
være opmærksom på, når jeg skal købe et?

Mvh
Ann Karina

Fra : Den glade dreng

Dato : 13-07-02 12:51

> Tak for hurtigt svar. Mht. forstørrelsesapparat - er der noget bestemt jeg
> være opmærksom på, når jeg skal købe et?

vel et godt objektiv, og hvor højt det kan løftes og rammen til at sætte papiret fast på

Fra : Magnus Rohde

Dato : 13-07-02 13:42

Den glade dreng <per1665@grafik.dk> wrote:

> vel et godt objektiv, og hvor højt det kan løftes og rammen til at sætte
> papiret fast på

Og om det er nemt at se tallene på timeren i mørke

Magnus

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 13-07-02 13:47

Hej glade dreng
Det vil også¨være en fordel hvis forstørrelsesapp. kan bruges til det
negativ format du bruger.
Kig i Den Blå Avis netudgave efter forstørrelsesapp. når du finder et der
passer i pris og kvalitet, kan du sikkert få resten af udstyret med gratis.
Du kan sagtens komme igang for ca. 1500.-kr
hilsen Flemming aagaard