Hvilken sommerblomst?
Fra : Tonehovedet

Dato : 13-07-02 09:59

Jeg har af nogle ældre mennesker fået frø fra en dejlig sommerblomst, som de
kun kender som "Hans Pedersens blomster" - det var jo ham, de fik den fra.
Den erca. 30 cm høj, blade på hele stænglen, blomster i forskellige røde og
blå nuancer.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad det er for en blomst, så jeg håber en
kan hjælpe med at finde ud af det.
Jeg har lagt 2 fotos ind i dk.binaer under "Hans Pedersen".
Jeg vil være glad for din hjælp.
Venlig hilsen
Preben Boch

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-07-02 13:01

On Sat, 13 Jul 2002 10:59:17 +0200, "Tonehovedet" <No@mail.dk> wrote:

> [...]
>blå nuancer.
>Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad det er for en blomst, så jeg håber en

Jeg tror det er en form for salvie. Prøv at søge på google.com efter
'salvia'.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 13-07-02 20:30

Tonehovedet <No@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d2febd8$0$12706$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
en
> kan hjælpe med at finde ud af det.
> Jeg har lagt 2 fotos ind i dk.binaer under "Hans Pedersen".

Det er en dusksalvie - jeg har desværre ikke det latinske navn.

Mvh. Marlene.