Kan man se hvor "T65" opholder sig?
Fra : Steffen

Dato : 13-07-02 07:11

Nogen siger, man let kan spore, hvor brugere med en (tændt) Ericsson T65
opholder sig. Er det kun en T65'er, der kan spores?
Steffen

Fra : Carsten

Dato : 13-07-02 10:25

"Steffen" <steff@nypost.dk> wrote in message
> Nogen siger, man let kan spore, hvor brugere med en (tændt) Ericsson T65
> opholder sig. Er det kun en T65'er, der kan spores?
> Steffen

Lad mig gætte, du har holdt filmaften igår, og set for mange action film?

Fra : Fischer

Dato : 13-07-02 10:38

> Nogen siger, man let kan spore, hvor brugere med en (tændt)
> Ericsson T65 opholder sig. Er det kun en T65'er, der kan spores?

Let og let ......
Dit mobilselskab kan se hvilke sendemaster din mobiltelefon er tilknyttet og
dermed kan man til en vis grænse se hvor du er - men det er ikke specielt
nøjagtigt.
Men det er kun dit mobilselskab der kan se dette og så strisserne hvis de
får en dommerkendelse.

Og det gælder i øvrigt både T65 og T68i. Også Nokia 3310 ..... og alle andre
GSM mobiltelefoner.

*Fischer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-07-02 12:00

In article <CySX8.20$kY3.1212@news.get2net.dk>,
"Fischer" <express@get2net.dk> wrote:

> [...]
> dermed kan man til en vis grænse se hvor du er - men det er ikke specielt

De kan se at du er mellem 2 cirkler der er x * 330 meter og (x+1) * 330
meter væk.

Hvir du har flere af disse cirkelbånd, så må du være hvor de overlapper,
og bare med få master bliver det hurtigt nøjagtigt.

Med 2 master er worst-case en mandelform hvor den er 330 meter tyk, og
så vel 600 meter lang.

Men derudover kan teleselskaberne udnytte info de har om weak-spots hvis
du bevæger dig. Dette kræver dog at de tracker dig aktivt, da denne info
ikke logges.

> Men det er kun dit mobilselskab der kan se dette og så strisserne hvis de
> får en dommerkendelse.

Politiet kan også.

> Og det gælder i øvrigt både T65 og T68i. Også Nokia 3310 ..... og alle andre
> GSM mobiltelefoner.

Korrekt. Det kræver dog at de ved at det er dig. Så en telefon med falsk
IMEI nummer på taletidskort kan omgå det.

Fra : Fischer

Dato : 13-07-02 12:18

> Med 2 master er worst-case en mandelform hvor den er 330 meter tyk,
> og så vel 600 meter lang.

Det synes jeg heller ikke er specielt nøjagtigt.

> Politiet kan også.

> Korrekt. Det kræver dog at de ved at det er dig. Så en telefon med
> falsk IMEI nummer på taletidskort kan omgå det.

Nå ja, men de kan jo stadig spore dig (tlf.+nr.) - de ved bare ikke hvem du
er.

*Fischer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-07-02 15:41

In article <c0UX8.40$kY3.1420@news.get2net.dk>,

> Det synes jeg heller ikke er specielt nøjagtigt.

Næh, men med en 3die mast blive det bedre. Og husk, det ovenfor er worst
case. Hvis du står et sted hvor de to ringe lige rører ved hinanden, så
er du teoretisk lokalitetsbestemt inden for under 1 meter.

> Nå ja, men de kan jo stadig spore dig (tlf.+nr.) - de ved bare ikke hvem du
> er.

Korrekt. Normalt er det dog efter en hændelse at de ser hvem der har
været i området, så hvis du senere påtræffes med telefonen, så kan de
knytte den til dig.

hvis du er kriminel skal du altså som minimum huske at ændre IMEI og få
et nyt taletidskort efter hver kriminel handling. Så man må håbe det er
de 100 kr værd som en taletidsstartsæt koster :)

Fra : Fischer

Dato : 13-07-02 16:49

> hvis du er kriminel skal du altså som minimum huske at ændre IMEI
> og få et nyt taletidskort efter hver kriminel handling.

Eller kun bruge telefonen i forbindelse med kriminelle handlinger og satse
på at ingen af dem bliver opklaret.

> Så man må håbe det er de 100 kr værd som en taletidsstartsæt koster :)

Det er de fleste kriminelle handlinger med berigelses øjemed forhåbentlig
værd - ellers er det da vist ikke besværet og risikoen værd.

*Fischer

Fra : hfusi.jio

Dato : 16-07-02 08:23

så vidt jeg ved kan de spore en meget mere effektivt. Ved den simple metode
at de måler mobilsignalets styrke på de master den er i kontakt med, så kan
de udregne rimelig præcist hvor mobilbrugeren befinder sig afhængig af hvor
mange master den er i kontakt med. Men jeg skal ikke kunne sige det med fuld
sikkerhed.

Men ellers skulle jeg da også mene at man kan tage en bærbar com til en
specielt scanner og måle hvilken retning gsm signalet fra telefonen kommer
fra. Fx hvis i har læst lidt om Kevin Mitnick, var det nogenlunde denne
måde de brugte til at spore ham.