Bremse der SLÆBER
Fra : Jens

Dato : 12-07-02 21:24

Hej Gruppe

Jeg har ellers lige fået min forbremse efterset af en kyndig, men efter jeg
kom hjem og har trukket lidt rundt med cyklen opdager jeg, at forbremsen
slæber HELT VILDT!! Øv, jeg kan næsten ikke dreje hjulet rundt!
Det ville være oplagt at køre tilbage til den kyndige, men han har ferie og
jeg skal på ferie, så hvad kan jeg gøre?

Det må være noget med, at klodserne presses helt ind på skiven og ikke ryger
ordenligt tilbage som de skal...???

Den har altid haft lidt tendens til piv og slæb, men dette er for meget,
tror jeg. Slid, benzinforbrug mm...

Nogen forslag?
MVH Jens CB400F

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-07-02 00:03

Jens <joplh@wanadoo.dk> skrev i en
> [...]
ryger
> ordenligt tilbage som de skal...???
>
> Den har altid haft lidt tendens til piv og slæb, men dette er for meget,

Tjah, hvis du er glad for at leve og har planer om at fortsætte, skal du nok
have fat i en anden kyndig(ere).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars Nielsen

Dato : 13-07-02 02:09

">
> Den har altid haft lidt tendens til piv og slæb, men dette er for meget,
> tror jeg. Slid, benzinforbrug mm...

- CB400F ( "gammel"? ) som slæber i bremserne??

Min 750K fra 77' har en tendens til ca. hver tredje måned, og have brug for
at få skilt bremserne ad og fjernet gammelt skidt og bremsestøv fra den
lille smule plads der er imellem kaliber og cylinder på bremsen.
Denne operation er forholdsvis simpel, og burde kunne lade sig gøre og lave
med et alm. topnøglesæt og lidt småting...

RadioMan

--
Havelåger til salg...: *SS
Honda CB750K7 77' - 20Kkr.

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 13-07-02 08:03

Lars Nielsen wrote:
> [...]
> cylinder på bremsen. Denne operation er forholdsvis simpel, og burde
> kunne lade sig gøre og lave med et alm. topnøglesæt og lidt småting...

Ja nu ved jeg ikke med 400f'en men på 750 er der en justerskrue der trækker
den ene bremseklods ind mod skiven, og den ska jævnlig justeres ind så den
lige rører, men så heller ikke mere! hvis det er det samme ku man mistænke
at den er strammet for meget ind mod...

Mvh Claus
(cb750f2 - den har lidt nyere bremser)

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 13-07-02 17:10

> [...]
ryger
> ordenligt tilbage som de skal...???
>
> Den har altid haft lidt tendens til piv og slæb, men dette er for meget,

Hey, endelig et problem jeg har løsningen på!
På en CB400F sidder kaliperen "flydende" på en lang arm der er hængslet på
det ene gaffelben.
Det hængsel er næsten med garanti fuld af ir.
Af med forhjulet og en masse WD40 ind i "hængslet" og så ellers bare
motionere det til det går fuldstændigt let.

Den helt rigtige løsning er nok at skille hængslet ad, men hvis du har haft
brug for hjælp til at tjekke bremserne på en 400F skal du nok ikke begynde
at skille dem ad uden overvågning

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Jens

Dato : 13-07-02 23:34

Tja, jeg fik alligevel fat i den kyndige, og problemet var et gammelt,
rustent stempel, som blev udskiftet. Nu kører det bedre! Et CB400
bremseeftersyn hører sikkert ganske rigtig til de enklere operationer, men
jeg synes det er lidt tricky og bremsen skal jo helst være pålidelig...Ikke
just et område, jeg vil eksperimentere med. Som min iøvrigt fine ældre
CB400, kender jeg min begrænsninger....

jens cb400 med Ducatibremser (næsten)